فلیپینگ چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال موارد بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند در موفقیت سرمایه‌گذار تاثیر به‌سزایی بگذارد. یکی از مواردی که پیش از ورود سرمایه خود در بازار ارز دیجیتال یا هرگونه بازار مالی باید به آن توجه کنید داشتن یک برنامه‌ریزی، استراتژی و نوسانگیری درست است. زیرا با رعایت این موارد شانس بیشتری در سرمایه‌گذاری خواهید داشت. البته از آن‌جایی که بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات بسیار زیادی روبرو است گاه داشتن یک استراتژی مناسب می‌تواند جلوی ضررهای بزرگ را بگیرد.

در همین بین فلیپینگ (Flipping) یکی از استراتژی‌های کاربردی در بازار ارز دیجیتال می‌باشد. این استراتژی در گذشته بیشتر در بازار املاک و مستغلات کاربرد داشت. اما با گذشت زمان و پیشرفت بازار رمز ارزها پای فلیپینگ به بازار ارزهای دیجیتال نیز کشیده شد. برهمین اساس در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص فیلیپینگ و موارد زیر بپردازیم.

  1. فیلیپینگ چیست؟
  2. فلیپینگ IPO چیست؟
  3. فیلیپر کیست؟
  4. کارکرد فلیپینگ در املاک و مستغلات چگونه است؟

 

فیلیپینگ چیست؟

البته فیلیپینگ بیشتر برای سرمایه‌گذارانی کاربرد دارد که به دنبال دریافت سود در باز زمانی کوتاه مدت می‌باشند. زیرا با استفاده از این استراتژی کاربران می‌توانند رمز ارزی را خریداری کنند و در یک بازه زمانی کوتاه مدت برای دریافت سود، پیش از خرید رمز ارز جدید آن را به فروش بگذارند. در این استراتژی مععاملاتی سرمایه‌گذاران دارایی خود را برای دریافت سود بیشتر در طولانی مدت نگهداری نمی‌کنند.

گاه سرمایه‌گذاران و تریدرهای بزرگ با استفاده از استراتژی فلیپینگ به سراغ خرید رمز ارزهایی می‌روند که پتانسیل رشد بالایی دارند. اما این رمز ارزها در صرافی‌های بزرگ و شناخته شده‌ای همچون Binance لیست نشده‌‌ است. برهمین اساس پس از لیست شدن در پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ شروع به فروش رمز ارزهای خود می‌کنند. زیرا بیشتر اوقات زمانی که رمز ارزی در یک پلتفرم معاملاتی بزرگ و شناخته شده لیست می‌شود با افزایش قیمت زیادی روبرو می‌شود.

 

فلیپینگ IPO چیست؟

 

فلیپینگ IPO چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال IPO به معنای عرضه اولیه سهام یک رمز ارز می‌باشد. با در نظر داشتن این موضوع زمانی که توسعه‌دهندگان عرضه اولیه سهام رمز ارزها را آغاز می‌کنند.  سرمایه‌گذاران برای خرید این سهام‌ها به تکاپو می‌افتند. زیرا با شرایطی که در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی شاهد آن بوده، آن‌ها می‌دانند که در هفته‌های اول عرضه اولیه سهام، رمز ارز با رشد بسیار زیادی روبرو می‌شود. البته گاه توسعه‌دهندگان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی با قفل کردن و یا ایجاد دستورالعمل‌های متفاوت تا مدت‌ها از IPO جلوگیری می‌کنند.

 

فیلیپر چیست؟

 

فلیپر کیست؟

به سرمایه‌گذارانی که از استراتژی فلیپینگ برای دریافت سود استفاده می‌کند و در زمان عرضه اولیه رمز ارزها و عرضه اولیه سهام یک رمز ارز، معاملات خود را آغاز می‌کنند، فلیپر می‌گویند. البته بهتر است بدانید واژه فلیپر تنها به سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال خلاصه نمی‌شود، بلکه زمانی که یک شخص املاکی را خریداری می‌کند و برای دریافت سود بیشتر شروع به بازسازی و در آخر فروش آن ملک یا مستغلات می‌کند، فلیپر می‌گویند.

البته روند کار فلیپرها با سایر سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال متفاوت است. زیرا  سرمایه‌گذارن با دید طولانی مدتی بازار ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنند و پول، انرژی خود را صرف به دست آوردن سود بیشتر می‌کنند. اما روند کار فلیپرها متفاوت‌تر است، زیرا آن‌ها دارایی‌های خود را در طولانی مدت بر روی یک رمز ارز متمرکز نمی‌کنند و به دنبال سود کم می‌باشند. البته یکی از نکاتی که می‌تواند تفاوت بزرگی در بین فلیپرها و سایر سرمایه‌گذاران ایجاد کند نوسانات و روندهای صعودی و نزولی کوتاه مدت می‌باشد. زیرا در استراتژی فلیپینگ هر گونه روندی قیمتی می‌تواند در روند کار فلیپر تاثیر گذار باشد.

 

کار کرد فلیپینگ در املاک و مستغلات چگونه است؟

 

کارکرد فلیپینگ در املاک و مستغلات چگونه است؟

با در نظر داشتن این موضوع استفاده از استراتژی فلیپینگ کار به ظاهر می‌آید اما نیاز به دانش، تخصص و بررسی بازار در زمان مناسب دارد. برهمین اساس فلیپرها در بازار املاک و مستغلات شروع به خرید دارایی‌هایی می‌کنند که آینده خوبی را برایشان پیش‌بینی می‌کنند. حتی ممکن است فلیپرها به سراغ دارایی‌هایی بروند که در بازه زمانی متفاوت در حال پیشرفت و افزایش قیمت می‌باشند. سپس بعد از رشد قیمتی املاک، شروع به فروش آن‌ها می‌کنند.

البته یکی از روش‌های پرکاربردی که فلیپرها در استراتژی فلیپینگ از آن استفاده می‌کنند بازسازی خانه‌ها می‌باشد که در بخش بالا توضیح کوتاهی در خصوص آن دادیم. به نوعی سرمایه‌گذاران خانه‌های قدیمی را خریداری می‌کنند و تنها با داشتن یک برنامه ریزی و بازسازی درست در بازه زمانی کمتر از یک سال سود بسیار زیادی را دریافت می‌کنند. البته همانطور که گفته تمامی این موارد نیاز به تجربه و آموزش بسیار زیادی دارد زیرا یک تصمیم اشتباه می‌تواند ضررهای زیادی را برای کاربران به همراه داشته باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها