آیا در بازار ارزهای دیجیتال خبر خوبی در راه است؟

بازار ارز دیجیتال در اولین ماه از سال 2023 بسیاری از معامله گران را شگفت زده کرد. این رشد صعودی باعث شد ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال دوباره به یک تریلیون دلار افزایش یابد. جهت یادآوری باید گفت آخرین زمانی که ارزش بازار ارزهای دیجیتال به یک تریلیون دلار رسیده بود نوامبر سال 2022 بوده است. طی چند هفته اخیر بازار کریپتو، بازار سهام و فلزات ارزشمند عملکرد بسیار خوبی داشته اند. طی روزهای آتی تمام معامله گران امید به جلسه بعدی فدرال رزرو که 11 روز دیگر می باشد هستند. همانطور که شاهد هستید در 24 ساعت گذشته ارزش جهانی بازار ارزهای دیجیتال 5.87% افزایش پیدا کرد و به محدوده 1.06 تریلیون دلار رسید.

قیمت پادشاه بازار ارزهای دیجیتال (BTC) هم از این ماجرا بی بهره نماند و طی یک هفته اخیر شاهد رشد 9.93 درصدی آن بوده ایم. همچنین ملکه ارزهای دیجیتال با رشد 6.37 درصدی در هفت روز گذشته نشان از صعودی شدن بازار ارزهای دیجیتال دارند. با رشد نسبتا خوب رهبران بازار ارزهای دیجیتال، قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافت. در ادامه به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و اینکه آیا می توان به صعودی شدن روند بازار امید داشت یا خیر، خواهیم پرداخت.

 

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

 

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

در این لحظه – حدود ساعت 17:00، یکشنبه 22 ژانویه (2 بهمن) – پادشاه ارزهای دیجیتال (BTC) با رشد 0.07 % در 24 ساعت گذشته با قیمت 22.837 دلار در حال معامله می باشد. بازارهای سهام نیز روز جمعه – 20 ژانویه – کاملا روند صعودی در پیش گرفته بود. همچنین بازار فلزات ارزشمند نیز مانند بازار ارزهای دیجیتال و مانند بازار سهام، دوره ی طلایی را می گذرانند. هم اکنون قیمت هر اونس طلا در محدوده 1927.30 دلار و هر اونس نقره 24.01 دلار در حال معامله می باشد. به نظر می رسد با شروع سال میلادی جدید بازار ارزهای دیجیتال، سهام و فلزات ارزشمند به جبران ضررهای محتمل شده با بازار، در سال گذشته (2022) هستند.

به بیان دیگر و با توجه به داده های پیش رو می توان فهمید حجم معاملات روزانه تمام ارزهای دیجیتال در هفت روز گذشته (اعم از استیبل کوین ها و توکن ها) از شیب افزایش قیمتی 13.76% برخوردار بوده اند.

با توجه اتفاقات پیش آمده و مشابه در هر سه بازار، می توان به روند صعودی شدن بازارهای مالی جهان امیدوار بود. با این وجود تمامی معامله گران در بازار کریپتو، بازار سهام و فلزات ارزشمند به انتظار نشست بعدی فدرال رزرو (یعنی 11 روز دیگر) هستند. در واقع طی داده های به دست آمده از اقتصاد کلان می توان به این بازارها دلگرم بود. سرمایه گذاران نیز به امید کاهش نرخ تورم و ملایم تر شدن موضع فدرال رزرو نیز می باشند. اگر بانک مرکزی از سختگیری خود در سیاست های مالی بکاهد می توان به خبرهای بسیار مثبتی برای معامله گران در حوزه بازار ارزهای دیجیتال امیدوار بود.

 

روند صعودی رهبران بازار ارزهای دیجیتال نشانه چیست؟

رهبران ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم و سولانا، کاردانو (ADA)، ریپل (XRP) و.. دلیل رسیدن ارزش بازار ارزهای دیجیتال به این حجم شده اند. این پیشتازان ارز دیجیتال تاثیر بسزایی در صعودی یا به اصلاح ایجاد بازار گاوی شده اند. شاید شما به تازگی با حوزه ارزهای دیجیتال آشنا شده باشید و این سوال برایتان پیش بیاید که بازار گاوی چیست؟ بازار گاوی یا بازار صعودی بازاری است که در آن طی طولانی مدت ارزش ارزهای دیجیتال شروع به افزایش پیدا می کنند.

در بازار گاوی با احساسات مثبت سرمایه گذاران و امید به تداوم صعود قیمت ها همراه است. باید بدانید در بازار گاوی هم کاهش قیمت اتفاق می افتد. هنگامی که بازار گاوی یا همان صعودی است، کاهش قیمت ها به صورت کوتاه مدت می باشند. به طور کلی مشخصه بازار گاوی گرایش کلی قیمت ها به سمت صعودی، در طولانی مدت می باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها