هولد یا هودل به چه معناست؟

در چندین سال گذشته بازار ارزهای دیجیتال با پیشرفت‌های متفاوتی روبرو بوده است که باعث شده مفاهیم و اصطلاحات زیادی به این بازار مالی وارد شود. برهمین اساس اگر قصد دارید داریی خود را وارد این بازار مالی کنید بهتر است با این اصطلاحات آشنا شوید. البته بعضی از مفاهیم بازار ارزهای دیجیتال تخصصی‌ می‌باشد و برای آغاز کار نیازی به یادگیری آن‌ها نیست بلکه کاربران در گذر زمان با آن‌ها آشنا می‌شوند.

اما یک سری اصطلاحات این بازار مالی را فراگرفته است که بهتر است پیش از ورود سرمایه خود با آن‌ها آشنا شوید. یکی از مفاهیم مهم برای سرمایه‌گذاری آشنایی با مفهوم هولد (Hold) یا هودل (Hodl) است که یکی از روش‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این روش معاملاتی و مفاهیم زیر بپردازیم.

  1. هودل چیست؟
  2. اصطلاح هودل از کجا به وجود آمده؟
  3. مزایای هولد کردن چیست؟
  4. معایب هولد کردن چیست؟
  5. ترید چه تفاوتی با هولد دارد؟

 

هودل چیست؟

 

هودل چیست؟

زمانی که شما قصد دارید دارایی‌هایی همچون طلا را برای پس‌انداز خریداری کنید و طولانی مدت آن‌ها را نگهداری کنید به نوعی قصد دارید آن دارایی‌ها را Hold کنید. البته این اصطلاح تنها برای دارایی‌هایی همچون طلا یا دلار صدق نمی‌کند، بلکه در بازار ارزهای دیجیتال نیز بسیار کاربرد دارد. یعنی زمانی که سرمایه‌گذاران شروع به خرید چندین رمز ارز متفاوت در بازار ارزهای دیجیتال می‌کنند و قصد دارند این دارایی‌ها را در مدت زمان طولانی نگهداری کنند به این کار هولد کردن می‌گویند.

البته یکی از مفاهیمی که در چندین سال گذشته در میان سرمایه‌گذاران رواج پیدا کرده است هودل می‌باشد که از همان کلمه Hold منشا می‌گیرد. به نوعی در این روش معاملاتی سرمایه‌گذاران تحت تاثیر هیجانات بازار و کاهش قیمت یا افزایش قیمت قرار نمی‌گیرند. بلکه آن‌ها پیش از هولد کردن رمز ارزهای خود، یک استراتژی درست طراحی می‌کنند و طبق آن سرمایه خود را مدیریت می‌کنند. در این روش معاملاتی سرمایه‌گذاران یک استدالالی را در نظر می‌گیرند و تا زمانی که بازار به قیمتی که در نظر دارند برسد منتظر می‌مانند. البته در این روش معاملاتی به شخصی که دارایی‌های خود را Hold می‌کند نیز هولدر می‌گویند.

 

اصطلاح هودل از کجا به وجود آمده؟

 

اصطلاح هودل از کجا به وجود آمده؟

اکنون که با مفهوم هولد و هودل در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شدید بهتر است بدانید که در ابتدا این واژه از کجا به وجود آمده است. در دسامبر سال 2013 فردی با نام GameKyuubi در یکی از انجمن‌های نخصصی پستی با عنوان I AM HODLING منتشر کرد. این فرد در آن پست واژه Hold را به صورت Hodl نوشت که در آن زمان این واژه با بازخوردهای زیادی روبرو شد و در فضای مجازی شوخی‌های بامزه‌ای با این واژه شد. اما این پست GameKyuubi با غلط املایی‌های بسیار زیادی همراه بود و بسیاری اعتقاد داشتند که او این پست را در حالت نیمه هوشیار نوشته و منتشر کرده است.

بعدها او اعلام کرد که این واژه را اشتباه نوشته است اما آن را اصلاح نکرده است. همچنین در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد که من در این مدت پی بردم که واژه هولد یا هودل در بازار ارزهای دیجیتال ریشه‌ عمیق‌تری دارد. برهمین اساس از کاربران خواست که بیت کوین‌های خود را نفروشند و برای مدتی در حساب کاربری یا کیف پول خود سیو کنند. زمانی که خالق اصطلاح هودل کاربران را به هولد کردن تشویق کرد، بیت کوین با قیمت ثابتی روبرو بود. اما پس از گذشت مدتی BTC روندی صعودی را در پیش گرفت و فعالان حوزه کریپتوکارنسی با مشاهده این روند صعودی به هودل کردن اشتیاق بیشتری پیدا کردند.

 

مزایای هولد کردن چیست؟

 

مزایای هولد کردن چیست؟

اصطلاح Hold یا Hodl نیز همچون سایر روش‌های معاملاتی با مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی روبرو است. زمانی که سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال تصمیم می‌گیرند دارایی‌های خود را هودل کنند تعداد محدودی از رمز ارزها را انتخاب می‌کنند و برای هودل کردن تمرکز خود را بر روی آن‌ها می‌گذارند. برهمین اساس زمانی که بازار روند نزولی را در پیش می‌گیرد هولدرها نسبت به تریدرها با ضررهای کمتری روبرو می‌شوند و ریسک سرمایه‌گذاری را مدیریت می‌کنند.

البته زمانی که هولدر تصمیم می‌گیرد دارایی‌های خود را برای مدت زمان طولانی نگهداری کند یعنی دیدی بلند مدت به بازار ارزهای دیجیتال دارد. با در نظر داشتن این موضوع اگر رمز ارز مناسبی را برای هولد کردن انتخاب کرده باشد می‌تواند از نوسانات طولانی مدت بازار ارزهای دیجیتال سود بسیار خوبی به دست آورد.

 

معایب هولد کردن چیست؟

 

معایب هولد کردن چیست؟

اکنون که با ویژگی‌ها و مزایای این روش معاملاتی آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص معایب آن نیز داشت باشید. همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم کاربران اگر رمز ارز مناسبی را برای هودل انتخاب کنند می‌توانند سود بسیار خوبی به دست آورند. اما اگر دارایی خود را بر روی یک رمز ارز نامناسب متمرکز کنند یا سبد چینی اشتباهی داشته باشند ممکن است در روند نزولی بازار دارایی آن‌ها از بین برود. همچنین استفاده از این روش معاملاتی در دید بلند مدت همواره برای کاربران سود آور نیست بلکه ممکن است بازار ارزهای دیجیتال در مدت زمان طولانی نوسانات شدیدی را به همراه داشته باشد و کاربران به جای سود با ضررهای زیادی روبرو شوند.

 

ترید چه تفاوتی با هولد دارد؟

 

ترید چه تفاوتی با هولد دارد؟

پیش از روی کار آمدن اصطلاح هولد یا هودل در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران رمز ارزها را خریداری می‌کردند و با تغییر روند بازار شروع به فروش آن‌ها می‌کردند که به این کار ترید می‌گویند. اما پس از شناخت هرچه بیشتر واژه Hold سرمایه‌گذاران به این روش معاملاتی علاقه‌مند شدند. دلیل علاقه فعالان حوزه ارزهای دیجیتال به این روش معاملاتی تفاوت‌های هولد و ترید بود

به طور مثال تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال باید در طول شبانه روز روند بازار را بررسی کنند تا بتواند از نوسانات بزرگ و کوچیک بازار سود دریافت کنند. البته در این زمینه هوش مصنوعی توانسته به عنوان دستیار تریدر کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. اما هولدرها نیاز به رصد مداوم بازار ندارند و طبق یک استراتژی بلند مدت پیش می‌روند.

البته بهتر است بدانید تریدرها قصد دارند در مدت زمان کوتاهی به سود دست یابند اما هولدرها با تمرکز بر روی یک رمز ارز مناسب و با داشتن صبر و حوصله به دنبال سودهای بزرگ هستند. همچنین Hold برای کاربرانی که در بازار ارزهای دیجیتال مبتدی هستند و به تازگی معاملات خود را آغاز کرده‌اند مناسب‌تر است. زیرا ترید نیاز به اطلاعات و آموزش‌های کافی دارد و پیش از برخورداری از اطلاعات کافی ترید نکنند. اکنون که با این روش معاملاتی آشنا شدید بهتر است با توجه به استراتژی و سرمایه‌ای که برای ورود به حوزه ارز دیجیتال دارید در نظر دارید انتخاب کنید که برای انجام معاملات خود بهتر است از کدام روش معاملاتی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها