نحوه انتقال تون کوین از بیت ایمن به کیف پول تون کیپر

ارزهای دیجیتال، نوعی دارایی الکترونیکی هستند که با استفاده از فناوری بلاک چین امکان تبادل ارزهای دیجیتال را به صورت غیر متمرکز و بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کنند. این ارزها به دلیل شفافیت، امنیت بالا و قابلیت انتقال سریع، در دنیای مالی مدرن محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از این ارزهای جدید و نوآورانه، تون کوین (TON Coin) است که ابتدا بر روی بستر تلگرام توسعه یافت. تون کوین با هدف ارائه تراکنش‌های سریع، مقیاس پذیر و امن طراحی شده و به یکی از ارزهای پرکاربرد در میان کاربران تبدیل شده است.

برای مدیریت این ارز، ابزارهایی مانند کیف پول تون کیپر (TON Keeper) به وجود آمده‌اند که به کاربران امکان ذخیره و انتقال ساده ارز تون کوین را می‌دهند. با در نظر داشتن این موضوع بسیاری از کاربران ممکن است در زمان انتقال تون کوین به کیف پول تون کیپر با مشکل روبرو شوند، از همین رو در ادامه مقاله قصد داریم نحوه انتقال تون کوین را از صرافی بیت ایمن به کیف پول تون کیپر توضیح دهیم.

 

تون کوین چیست؟

 

تون کوین چیست؟

تون کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که در سال 2018 توسط تیم توسعه دهنده تلگرام راه اندازی شد. در آن زمان تلگرام تلاش کرد تا این پروژه را به عنوان یک راه حل نوآورانه برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای و انتقال ارز دیجیتال ارائه دهد. پس از متوقف شدن پروژه توسط تلگرام، جامعه‌ای از توسعه دهندگان مستقل پروژه تون کوین را ادامه دادند و این رمز ارز را با هدف افزایش سرعت بالای تراکنش‌ها، کارمزدهای پایین و مقیاس پذیری بالا بر روی بستر تون (The Open Network) راه اندازی کردند.

با در نظر داشتن این موضوع به دلیل ویژگی‌های بسیار زیاد این پروژه بسیاری از کیف پول های ارز دیجیتال پشتیبانی خود را از ارز تون اعلام کردند که که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کیف پول تراست ولت، سیف پل (SafePal)، کیف پول های سخت افزاری لجر و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تون کیپر اشاره کرد.

 

خرید تون کوین

 

خرید تون کوین

اکنون که با ارز تون کوین آشنا شدید بهتر است بدانید که از ابتدای راه اندازی تون کوین تا به امروز که ایردراپ های تلگرامی معرفی شده‌اند این رمز ارز با استقبال زیادی از سوی فعالان حوزه ارزهای دیجیتال روبرو شد. اکنون ممکن است این سوال برایتان به وجود آید که محبوبیت تون کوین چه ارتباطی با ایردراپ های تلگرامی دارد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به تازگی قرار است توکن های به دست آمده از ایردراپ تلگرامی بر روی بستر تون عرضه شوند، از همین رو برای انتقال این توکن ها کاربران باید از ارز تون کوین استفاده کنند.

برهمین اساس این روزها بسیاری از کاربران به دنبال خرید ارز تون هستند تا بتوانند توکن های به دست آمده از بازی را به کیف پول های ارز دیجیتال انتقال دهند. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال خارجی از ارز تون پشتیبانی می‌کنند که از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به صرافی بایننس (Binance)، اوکی اکس (OKX)، بای بیت (Bybit)، کوکوین (KuCoin) و هوبی (HTX) اشاره کرد.

از همین رو می‌توانید با کمک این پلتفرم‌های معاملاتی به خرید تون کوین بپردازید. البته صرافی های خارجی تنها میزبان تون کوین نیستند بلکه صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز مدتی است ارز تون کوین را به لیست رمز ارزهای خود اضافه کرده است. از همین رو می‌توانید با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت به خرید تون کوین در صرافی بیت ایمن بپردازید.

 

برداشت تون کوین از صرافی بیت ایمن

 

برداشت تون کوین از صرافی بیت ایمن

پس از خرید تون کوین در صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن اگر قصد انتقال این رمز ارز را به کیف پول ارز دیجیتال دارید ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود در بیت ایمن شوید سپس در سمت راست تصویر گزینه کیف پول را انتخاب کنید، در این صورت صفحه کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه 5 آیتم متفاوت در نظر گرفته شده است که این آیتم‌ها شامل دارایی‌ها، برداشت، واریز، واریز شناسه دار و اطلاعات بانکی است.

بنابراین برای انتقال تون کوین به کیف پول ارز دیجیتال باید گزینه برداشت را انتخاب کنید، با انتخاب این گزینه صفحه برداشت برای شما نمایش داده می‌شود از همین رو دقت کنید که این صفحه به دو بخش برداشت کوین و برداشت تومانی تقسیم می‌شود. برای انتقال ارز تون کوین به کیف پول ارز دیجیتال ابتدا باید گزینه برداشت کوین را انتخاب کرده و سپس نام ارز تون کوین را سرچ کنید. در قدم بعدی باید شبکه مورد نظر را انتخاب کنید اما از آنجایی که ارز تون کوین تنها بر روی بستر تون فعالیت می‌کند شما به جز شبکه تون انتخاب دیگری نخواهید داشت.

با انتخاب این شبکه اخطاری به شما نمایش داده می‌شود که در این اخطار ذکر شده که اگر مقصد شما تگ ممو داشته باشد باید حتما آن را وارد کنید زیرا وارد نکردن آن منجر به از دست رفتن دارایی شما می‌شود. البته یک سری کیف پول ها همچون تون کیپر برای واریز تون به تگ ممو نیازی ندارند از همین رو اگر قصد دارید برداشت تون کوین را بدون تگ ممو انجام دهید باید تیک برداشت ارز بدون تگ ممو یا کامنت را فعال کنید و در آخر گزینه تایید را انتخاب کنید. البته اگر قصد دارید با تگ ممو برداشت انجام دهید تنها کافی است گزینه تایید را انتخاب کنید.

در این صورت باید میزان برداشت و آدرس مقصد را وارد کنید از همین رو برای آدرس برداشت باید به سراغ کیف پول ارز دیجیتال یا صرافی مورد نظر بروید و آدرس را از آنجا کپی کنید و در صرافی بیت ایمن جایگزین کنید. با در نظر داشتن این موضوع ما در بخش‌های بالاتر بهترین کیف پول ارز دیجیتال که از شبکه تون پشتیبانی می‌کند را به شما معرفی کردیم اما در ادامه مقاله قصد داریم نحوه انتقال تون کوین به کیف پول تون کیپر را به شما آموزش دهیم.

 

نحوه انتقال تون کوین به کیف پول تون کیپر

 

نحوه انتقال تون کوین به کیف پول تون کیپر

برای انتقال تون کوین به کیف پول تون کیپر همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردیم ابتدا باید وارد کیف پول تون کیپر شوید البته اگر تا به امروز این کیف پول را نصب نکرده‌اید باید برای نصب آن اقدام کنید. پس از نصب و ورود به کیف پول تون کیپر چندین گزینه متعدد را مشاهده می‌کنید که گزینه Send برای برداشت رمز ارزها، Receive برای واریز رمز ازها، Swap برای سواپ کردن رمز ارزها، Buy & Sell برای خرید و فروش و Stake برای استیکینگ طراحی شده است.

برهمین اساس برای انتقال تون کوین هم می‌توانید گزینه Receive را انتخاب کنید هم می‌توانید بر روی نام تون کوین کلیک کنید. از همین رو با انتخاب هر یک از آن‌ها آدرس واریز تون کوین در کیف پول تون کیپر به شما نمایش داده می‌شود دقت کنید کیف پول تون کوین برای واریز تگ ممو را نمایش نمی‌دهد پس در قسمت برداشت از بیت ایمن حتما باید گزینه برداشت ارز بدون تگ ممو یا کامنت را فعال کنید با در نظر داشتن این موضوع هم می‌توانید آدرس را کپی کنید و هم می‌توانید به اسکن آن بپردازید.

البته اگر برای انتقال خود از تلفن همراه استفاده می‌کنید باید آدرس را کپی کرده و در صرافی ارز دیجیتال جایگزین کنید و در آخر گزینه برداشت را تایید کنید در این صورت اگر تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید می‌توانید به برداشت ارز تون کوین بپردازید.

 

نحوه انتقال تون کوین از کیف پول تون کیپر به صرافی بیت ایمن

 

نحوه انتقال تون کوین از کیف پول تون کیپر به صرافی بیت ایمن

اکنون که با نحوه انتقال تون کوین از صرافی بیت ایمن به کیف پول تون کیپر آشنا شدید بهتر است در خصوص نحوه انتقال تون کوین از تون کیپر به بیت ایمن نیز اطلاعاتی داشته باشید. برای انتقال تون کوین از کیف پول Tonkeeper به بیت ایمن ابتدا باید وارد اکانت کاربری خود در بیت این شوید سپس در قسمت کیف پول گزینه واریز کوین را انتخاب کنید در این صورت باید نام تون کوبن را انتخاب کنید، سپس باید شبکه‌ای که قصد دارید با آن انتقال انجام دهید را مشخص کنید و آدرس وایز تون کوین و تگ ممو را کپی کنید.

البته در این بین باید به هشداری که در یک بنر زرد رنگ در این صفحه به شما نمایش داده می‌شود دقت کنید. در این بنر ذکر شده که وارد کردن کامنت (Comment) برای این رمز ارز الزامی است، در صورت وارد نکردن کامنت دارایی‌تان از بین می‌رود. برهمین اساس حتما کد ممو را به همراه آدرس واریز کپی کنید و وارد کیف پول تون کیپر شوید سپس در میان تمامی گزینه‌هایی که در بخش بالا به آن اشاره کردیم گزینه Send را انتخاب کنید.

در این صورت اگر رمز ارز دیگری به جز تون کوین در کیف پول خود داشته باشید باید در میان آن‌ها باید ارز تون کوین را انتخاب کنید، اما اگر در کیف پول خود تنها تون کوین داشته باشید پس از انتخاب گزینه Send کیف پول شما را به صورت اتومات به صفحه برداشت تون کوین انتقال می‌دهد. از همین رو ابتدا باید آدرسی که در صرافی بیت ایمن کپی کرده‌اید را در این بخش جایگزین کنید و سپس تگ را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات گزینه Continue را انتخاب کنید تا برداشت شما انجام شود.

 

جمع بندی

تون کوین یک ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه TON است که برای انتقال آن به برخی کیف پول‌ها باید تگ ممو را حتما وارد کنید. تگ ممو یک شناسه منحصر به فرد است که برای تشخیص و تمایز تراکنش‌های کاربران به ویژه در صرافی‌ها و کیف پول‌های مشترک استفاده می‌شود. در هنگام انتقال تون کوین به کیف پول‌هایی مثل تون کیپر، معمولاً نیازی به تگ ممو نیست، اما در موارد خاص یا استفاده از صرافی‌ها این تگ اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید که استفاده از کیف پول تون کیپر به کاربران امنیت و سهولت در مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را ارائه می‌دهد و باعث اطمینان بیشتر در ذخیره و مدیریت تون کوین می‌شود. از همین رو ما در این مقاله به توضیح کامل‌تری در خصوص نحوه انتقال تون کوین به کیف پول تون کیپر پرداختیم.

 

سوالات متداول

چگونه می توان کیف پول تون کیپر را نصب کرد؟

برای ایجاد کیف پول تون کیپر، ابتدا اپلیکیشن تون کیپر را دانلود کنید، سپس از طریق گزینه، ایجاد کیف پول جدید یک حساب جدید با ذخیره کلید بازیابی (Seed Phrase) می‌توانید کیف پول تون کیپر را ایجاد کنید.

آیا ارز Toncoin قابل استخراج است؟

خیر، ارز Toncoin قابل استخراج نیست، اما می‌توان آن را از طریق سهام‌گذاری (Staking) به دست آورد.

کارمزد تراکنش‌های شبکه TON چقدر است؟

کارمزد تراکنش‌ها در شبکه TON به دلیل طراحی منحصر به فرد آن، بسیار پایین و مقرون به صرفه است.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها