معرفی ارز دیجیتال ای پی آی 3 (API3)

بازار ارز دیجیتال به دلیل نوسانات شدید و ارائه خدماتی متفاوت نسبت به سایر بازارهای مالی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. با پیشرفت روز افزون این بازار مالی پلتفرم‌ها و رمز ارزهای بسیار زیادی متولد شدند که هر یک از ویژگی و کاربرد‌های بسیار زیادی برخوردار بودند. عده‌ای از معامله گران بازار ارز دیجیتال، به نوسانات این بازار مالی توجه بیشتری نسبت به پروژه آن می‌کنند اما سرمایه گذاران بزرگ در کنار نوسانات بازار ارز دیجیتال به دنبال کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها نیز می‌باشند.

برهمین اساس یکی از رمز ارزهایی که با پروژه‌ای متفاوت و کاربردی وارد بازار شد و توانست محبوبیت بسیاری زیادی به دست آورد، ارز دیجیتال ای پی آی 3 بود که این روزها با نماد اختصاری API3 در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. اکنون ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این رمز ارز و مباحث زیر آشنا کنیم.

  1. ارز دیجیتال ای پی آی 3 چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال ای پی آی 3
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال API3
  4. قیمت ارز دیجیتال ای پی آی 3
  5. خرید ارز دیجیتال ای پی آی 3
  6. بهترین کیف پول‌هایAPI3

 

ارز دیجیتال ای پی آی 3 چیست؟

 

 

ارز دیجیتال ای پی آی 3 چیست؟

یکی از مشکلاتی که قرارداد هوشمند (Smart Contract) همواره با آن درگیر بوده است مشکلات اساسی همچون اوراکل می‌باشد. اوراکل‌ها (Oracle) منابع خارجی هستند که داده‌ها را از دنیای بیرون به فضای بلاکچین انتقال می‌دهند. برهمین اساس قرارداد هوشمند نمی‌تواند داده‌های خارج از فضای بلاک چین را به صورت مستقیم و بدون واسطه دریافت کند. همچنین انتقال داده‌ها و دیتاهای امن و مطمئن برای بهتر شدن عملکرد وب، پلتفرم‌های متفاوت و حتی برنامه‌های غیرمتمرکز، کاری ضروری می‌باشد.

البته در سال‌های اخیر پروژه‌های زیادی راه‌اندازی شدند که سعی در برطرف کردن این مشکل داشتند و می‌خواستند شرایطی فراهم کنند تا امکان انتقال داده‌ها به صورت درون زنجیره‌ای و غیرمتمرکز فراهم شود. اما هیچ یک موفق به انجام این کار نبودند اما پروتکل و ارز دیجیتال ای پی آی 3 در تلاش است تا بتواند مشکل اوراکل‌ها را بر طرف کند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال ای پی آی 3

 

تاریخچه ارز دیجیتال ای پی آی 3

ارز دیجیتال ای پی آی 3 در اوایل دسامبر سال 2020، توسط یک تیم سه نفره راه اندازی شد. این تیم را را افراد شناخته شده و ماهری با نام‌های هیکی وانتینن (Heikki Vanttinen)، بوراک بینلیجری (Burak Benligiray)، ساشا میلیچ (Sasa Milic) تشکیل دادند. هریک از این افراد شناخته شده، به نوعی در حوزه تخصص خود جزو بهترین‌‌ها می‌باشند. به طور مثال وانتینن در گذشته به عنوان بنیانگذار و مدیر عامل پروژه CLC Group فعالیت می‌کرد. پروژه CLC Group یک آزمایشگاه بلاک چین می‌باشد که افراد در این آزمایشگاه برای توسعه قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کنند.

در این بین بوراک بینلیجری نیز در گذشته به عنوان پژوهشگر شرکت گوگل فعالیت می‌کرد و همچنین یکی از همکاران وانتینن در پروژه CLC Group بود و به عنوان مدیر ارشد تشکیلات حضور داشت. البته تخصص اصلی این فرد در حوزه جذاب و هیجان انگیز هوش مصنوعی و اوراکل می‌باشد. در آخر نیز، ساشا میلیچ یکی دیگر از بنیان گذاران پروژه ارز دیجیتال ای پی آی 3 است و یکی از استادان علوم کامپیوتر در دانشگاه تورنتو می‌باشد. همچنین به عنوان محقق دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز شناخته می‌شود و پیش از فعالیت در پروژه ارز دیجیتال API3 تجربه کار در شرکت‌هایی همچون فیسبوک را داشت.

 

ویژگی های ارز دیجیتال ای پی آی 3

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال API3

اکنون که با ارز دیجیتال API3 و تاریخچه این رمز ارز آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص ویژگی‌های این پروژه متفاوت داشته باشید. در قسمت بالا به ویژگی مهم این پروتکل که برطرف مشکلات اوراکل‌ها می‌باشد اشاره کردیم اما بهتر است بدانید داستان به اینجا ختم نمی‌شود. بلکه طبق گفته توسعه دهندگان ان پروژه پروتکل و ارز دیجیتال ای پی آی 3 از ویژگی‌های زیادی برخوردار است که سعی داریم به چند مورد از آن‌ها بپردازیم.

این پروژه می‌تواند امکان دسترسی به ایرنودها را فراهم کند که این موضوع یکی از ویژگی‌های پروژه API3 می‌باشد. همچنین پروتکل ای پی آی 3 قابلیت استیکینگ و ارائه پاداش به استیک کنندگان را دارد و با استفاده از ارز دیجیتال ای پی آی 3 کاربران می‌توانند هزینه‌های استفاده از پلتفرم‌های غیرمتمرکز را پرداخت کنند.

 

قیمت ارز دیجیتال ای پی آی 3

 

قیمت ارز دیجیتال ای پی آی 3

رمز ارز API3 از زمان راه‌ اندازی تا به امروز همچون سایر رمز ارزها با نوسانات زیادی روبرو بوده است. اما بسیاری از سرمایه گذاران از شرایط قیمتی این رمز ارز توانسته‌اند سود خوبی به دست آورند زیرا طبق داده‌های به دست آمده این رمز ارز روند صعودی بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. با در نظر داشتن این موضوع بهتر است بدانید در 7 آوریل 2021 یک سال پس از راه اندازی، این رمز ارز به سقف قیمتی خود رسید و در آن زمان ارز دیجیتال ای پی آی 3 با قیمت 10.31 دلار معامله می‌شد.

اما در اواسط سال 2023 این رمز ارز روندی نزولی را در پیش گرفت و در روز 10 ژانویه 2023 با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 0.8437 روبرو شد. اما در حال حاضر این رمز ارز در رتبه 252 بازار کریپتوکارنسی قرار دارد و با ارزش بازار 79,367,547 دلاری روبرو می‌باشد. همچنین در زمان نوشته این مقاله رمز ارز API3 با قیمت 0.9182 دلار در حال معامله می‌باشد و با نوساناتی که در سه سال اخیر شاهد آن بوده سرمایه گذاران آینده خوبی را برای این رمز ارز پیش بینی می‌کنند.

 

خرید ارز دیجیتال ای پی آی 3

 

خرید ارز دیجیتال ای پی آی 3

اگر قصد خرید ارز دیجیتال API3 را دارید بهتر است بدانید در سال‌های گذشته تعداد پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال با افزایش روبرو بوده است برهمین اساس برای خرید رمز ارز API 3 باید به دنبال پلتفرمی امن باشید که از این رمز ارز پشتیبانی کند. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله قصد داریم بهترین صرافی‌های رمز ارزی که از ارز دیجیتال ای پی آی 3 پشتیبانی می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، کوین بیس (Coinbase) که صرافی‌هایی شناخته شده و مطمئن می‌باشند از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد دارد از ارز دیجیتال API3 پشتیبانی کند. پس به راحتی و تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت می‌توانید رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

بهترین ارز دیجیتال ای پی آی 3

 

بهترین کیف پول‌های API3

پس انتخاب صرافی مورد نظر و خرید ارز دیجیتال ای پی آی 3 بهتر است به در جستجوی راهی برای نگهداری دارایی خود باشید. ساده‌ترین راه برای نگهداری رمز ارزهای خود استفاده از کیف پول صرافی ارز دیجیتالی می‌باشد که رمز ارز خود را از آن خریداری کرده‌اید. البته این شرایط برای زمانی کار آمد می‌باشد که شما قصد دارید رمز ارز خود را در کوتاه مدت نگهداری کنید.

اما اگر بخواهید دارایی خود را در بلند مدت حفظ نگه دارید یا به نوعی هولد کنید باید رمز ارزهای خود را به کیف پولی مطمئن انتقال دهید. البته از آنجایی که این رمز ارز همچون ارز دیجیتال استاتوس بر روی بستر اتریوم قرار دارد بسیاری از کیف پو‌ل‌های سخت افزاری و نرم افزاری، از آن پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس ما قصد داریم چند مورد از بهترین کیف پول‌های API3 را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic wallet)
  • کیف پول نرم افزاری کوینومی Coinomi
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger nano s)
  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger nano X)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم بازار ارز دیجیتال همواره در حال به روز رسانی و تغییرات می‌باشد از همین رو اگر قصد انجام هرگونه خرید و فروش یا واریز و برداشتی را دارید بهتر است با اطلاعات کامل دارایی خود را وارد بازار کنید. ما نیز در این مقاله سعی داشتیم شما را با ارز دیجیتال ای پی آی 3 و مباحث مربوط به آشنا کنیم تا به خوبی این رمز ارز را بشناسید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها