معرفی ارز دیجیتال استاتوس (SNT)

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی اپلیکیشن‌های زیادی شروع به فعالیت کردند که هر یک با هدف برطرف کردن نیاز کاربران به وجود آمدند. اما فعالان حوزه ارز دیجیتال به دلیل انحصاری و متمرکز بودن نمی‌توانند از این پلتفرم‌ها استفاده بهینه را داشته باشند. برهمین اساس توسعه دهندگان با کمک فناوری بلاک چین در صدد راه اندازی اپلیکیشنی بودند که به صورت رمزنگاری شده و غیر متمرکز فعالیت کند.

از همین رو پلتفرم استاتوس با کمک توکن حاکمیتی خود که ارز دیجیتال استاتوس نام دارد بر روی بستر بلاک چین اتریوم راه اندازی شد. عملکرد این اپلیکیشن به نوعی شبیه به اپلیکیشن گوگل پلی می‌باشد که ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص پلتفرم و ارز دیجیتال استاتوس بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال استاتوس چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال استاتوس
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال SNT
  4. قیمت ارز دیجیتال استاتوس
  5. خرید ارز دیجیتال استاتوس
  6. بهترین کیف پول‌هایSNT

 

ارز دیجیتال استاتوس چیست؟

 

ارز دیجیتال استاتوس چیست؟

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم کارکرد اپلیکیشن استاتوس مشابه با کارکرد گوگل پلی و اپ استور می‌باشد که می‌تواند با کمک فناوری بلاک ‌چین اتریوم از 2000 dApp و اپلیکیشن غیرمتمرکز مختلف پشتیبانی کند. با کمک این پلتفرم کاربران به راحتی و با خیال راحت می‌توانند از پرداخت‌های همتا به همتا و پیام‌ رسان‌ها و کیف پول‌های رمزنگاری شده استفاده کنند. همچنین بهتر است بدانید این پلتفرم به راحتی بر روی دسکتاپ و تلفن همراه قابل نصب است و شما در هر زمان و مکانی می‌توانید به راحتی به این پلتفرم متصل شوید.

توکن حاکمیتی این پلتفرم نیز ارز دیجیتال استاتوس نام دارد که بر روی بستر ERC-20 فعالیت می‌کند و با نماد اختصاری SNT در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. با کمک این رمز ارز کاربران می‌توانند به راحتی از ویژگی‌های پلتفرم Status استفاده کنند و در پیام رسان‌های رمزنگاری شده  قادر به تشکیل گروه‌های عمومی هستند که کاربران برای ورود به آن‌ها نیازمند نشان‌های اختصاری می‌باشند که با استفاده از ارز دیجیتال استاتوس می‌توانند به این نشان‌ها دسترسی پیدا کنند.

 

تاریخچه ارز دیجیتال استاتوس

 

تاریخچه ارز دیجیتال استاتوس

پروژه ارز دیجیتال استاتوس در ژوئن سال 2017 توسط کارل بنتز (Carl Bennetts) و جراد هوپ (Jarrad Hope) راه اندازی شد. این دو توسعه دهنده بزرگ پیش از راه اندازی این پلتفرم نیز یک شرکت توزیع نرم افزار را مدیریت می‌کردند و به نوعی اپلیکیشن و ارز دیجیتال استاتوس را با تجربه‌ای که در این شرکت به دست آوردند راه اندازی کردند. به نوعی کارل بنتز و جراد هوپ در بیشتر پروژه‌های قبلی نیز با یکدیگر همکاری می‌کردند.

البته باید به این نکته توجه کرد که تیم پروژه Status تنها از دو نفر تشکیل نشده است بلکه این پروژه متشکل از 70 نفر می‌باشد که هر یک در حیطه کاری خود جز بهترین‌ها می‌باشد. البته تیم توسعه دهنده استاتوس دائما در حال به روز رسانی این پلتفرم هستند تا کاربران به راحتی بتوانند از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و پیام رسان‌ و کیف پول‌های رمزنگاری شده استفاده کنند. اکنون که با ارز دیجیتال استاتوس و تاریخچه و بنیانگذاران آن آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص ویژگی این فناوری متفاوت داشته باشید.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال استاتوس

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال SNT

اپلیکیشن نرم افزاری و ارز دیجیتال استاتوس از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است که تا اینجا مقاله به چندین ویژگی مهم این پروژه اشاره کردیم. البته بهتر است بدانید همین ویژگی‌ها باعث محبوبیت این پروژه در میان کاربران شده است. زیرا این پلتفرم توانسته فناوری نوینی را به کاربران ارائه دهد و تجربه‌ای جدید برای آن‌ها به ارمغان آورد. یکی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم استفاده از قرارداد هوشمند می‌باشد که با استفاده از این فناوری تایید تراکنش‌های شبکه آسان‌تر می‌شود و امنیت پلتفرم نیز افزایش می‌یابد .

البته یکی دیگر از ویژگی‌های مهم Status، طراحی رابط کاربری آسان اپلیکیشن آن می‌باشد که این رابط کاربری استفاده از این پلتفرم را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. همچنین استاتوس به شکلی طراحی شده است که کاربران با استفاده از توکن SNT می‌توانند پیشنهادات خود را در خصوص بهبود این پروژه ارائه دهند.

 

قیمت ارز دیجیتال استاتوس

 

قیمت ارز دیجیتال استاتوس

ارز دیجیتال استاتوس به نسبت رمز ارزهایی همچون شیبا، سولانا و ارز دیجیتال آپتوس توکنی قدیمی‌تر می‌باشد که در این سال‌ها با نوسانات بسیار زیادی روبرو بوده است. طبق داده‌های به دست آمده این رمز ارز در ابتدا با قیمت نزدیک به 0.03 دلار وارد بازار شد. البته در ابتدای راه اندازی این رمز ارز شرایط قیمتی خوبی نداشت و روندی نزولی را در پیش گرفت البته این روند نزولی طولانی مدت نبود و پس از گذشت چند ماه، در 4 ژانویه 2018 توکن SNT شاهد بالاترین قیمت خود یعنی 0.6759 دلار بود.

اما همانطور که به آن اشاره کردیم در این 6 سالی که از تولد ارز دیجیتال استاتوس می‌گذرد، این توکن با نوسانات شدیدی روبرو بود. این نوسانات شدید تا جایی ادامه داشت که این توکن در 13 مارس 2022 شاهد پایین‌ترین قیمت خود بود که در آن زمان این رمز ارز با قیمت 0.006196 دلار معامله می‌شد. البته در حال حاضر ارز دیجیتال استاتوس در رتبه 119 بازار رمز ارزها قرار دارد و با ارزش بازار 85,256,440$ به فعالیت خود ادامه می‌دهد. همچنین در زمان نوشتن این مقاله رمز ارز Status با قیمت 0.02212 دلار به فروش می‌رود.

 

خرید ارز دیجیتال استاتوس

 

خرید ارز دیجیتال استاتوس

اگر قصد خرید ارز دیجیتال استاتوس را دارید باید به این نکته توجه کنید که خرید هرگونه رمز ارزی نیازمند در نظر داشتن فاکتورهای مهمی می‌باشد. که برای انجام معاملات باید آن‌ها را در نظر داشته باشد که یکی از فاکتورهای مهم در زمان انجام معاملات، انتخاب یک پلتفرم امن و مطمئن می‌باشد. البته چندین پلتفرم خارجی و شناخته شده مطمئن همچون بایننس (Binance)، بیت هامب (Bithumb)، کوین بیس (Coinbase) از رمز ارز استاتوس پشتیبانی می‌‌کنند.

اما جالب است بدانید صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی توکن SNT و چندین رمز ارز دیگر را در لیست رمز ارزهای خود قرار می‌دهد. که پس از آن می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت در این صرافی، معاملات خود را به راحتی انجام دهید.

 

بهترین کیف پول‌ های استاتوس

 

بهترین کیف پول‌هایSNT

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که پیش از سرمایه گذاری باید به آن توجه کرد کیف پول انتخابی شما برای نگهداری ارز دیجیتال استاتوس می‌باشد. زیرا اگر شما بخواهید در طولانی مدت در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید، نیازمند یک کیف پول مطمئن برای نگهداری دارایی خود هستید. البته همانطور که در ایتدای مقاله به آن اشاره کردیم رمز ارز SNT بر روی بستر اتریوم قرار دارد و بیشتر کیف پول‌های امن و مطمئن سخت افزاری و نرم افزاری از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند که قصد داریم چند نمونه از بهترین کیف پول‌های استاتوس را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger nano s)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (Metamask)
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک ولت (Atomic wallet)
  • کیف پول نرم افزاری مای اتر ولت (MyEtherWallet)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با ارز دیجیتال استاتوس و مباحث مهم در خصوص آن بیشتر آشنا کنیم تا اگر قصد خرید این رمز ارز را دارید با اطلاعات کامل‌تری دارایی خود را وارد بازار کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها