معرفی ارز دیجیتال انزایم (MLN)

صندوق‌های سرمایه‌گذاری و پلتفرم‌های مدیریت دارایی در بازارهای مالی معمولا به‌صورت متمرکز اداره می‌شوند. به‌همین دلیل شاهد سطح بالایی از شفافیت در آن‌ها نیستیم. از طرفی هزینه‌های جاری کاربران برای استفاده از این پلتفرم‌های متمرکز نیز معمولا بالاست. به همین خاطر پروژه‌هایی مانند انزایم فایننس با ارائه خدماتی نوین، به کمک ما آمده اند.

پروژه انزایم فایننس (Enzyme Finance) با هدف رفع این چالش راه‌اندازی شده است. انزایم یک پلتفرم غیرمتمرکز مدیریت دارایی‌های دیجیتال است. این پروژه با استفاده از فناوری قرارداد هوشمند مبتنی بر بلاک‌چین، امکان مدیریت یکپارچه روش‌های متفاوت سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال MLN توکن اختصاصی پلتفرم انزایم است. پرسش اساسی ما در این مطلب آن است که آیا توکن MLN ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ اگر شما هم برای یافتن پاسخ این سوال کنجکاو هستید، حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

ارز دیجیتال MLN

 

ارز دیجیتال MLN چیست؟

انزایم فایننس (Enzyme Finance) روی شبکه بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده است. البته بعد از مدتی این پروژه به بلاک‌چین پالیگان (Polygon) نیز توسعه یافته است. بنابراین در حال حاضر ارز دیجیتال MLN مبتنی بر دو بلاک‌چین اتریوم و پالیگان در دسترس شما قرار دارد. هر چند که در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال این توکن با استاندارد ERC-20 شبکه اتریوم عرضه می‌شود.

انزایم فایننس یک پلتفرم غیرمتمرکز برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال است. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید به‌صورت یکپارچه از برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم و پالیگان استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها و صرافی‌های در دسترس از طریق انزایم فایننس می‌توان به یونی سواپ، بالانسر، کرو دائو، آوه و کامپاند اشاره کرد. در واقع شما به‌جای اینکه با هر یک از این پلتفرم‌ها به‌صورت جداگانه سروکار داشته باشید، می‌توانید از طریق انزایم فایننس در یک‌جا و به‌صورت یکپارچه با همه آن‌ها کار کنید.

انزایم فایننس با استفاده از قراردادهای هوشمند کار می‌کند. به‌عبارت دیگر سفارش‌ها و دستورالعمل‌های شما در قالب این پلتفرم از طریق قراردادهای هوشمند اجرایی می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه مدیریت سرمایه با استفاده از این پلتفرم در مقایسه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری سنتی تا حدود 90 درصد کاهش پیدا کند.

هزینه‌های کارمزد قراردادهای هوشمند در این پلتفرم نیز از طریق ارز دیجیتال MLN پرداخت می‌شود. این رمزارز، توکن بومی اکوسیستم انزایم است. ارز دیجیتال MLN به‌عنوان توکن کاربردی (Utility) در این پروژه شناخته می‌شود. اگر کارمزد تعریف و اجرای قراردادهای هوشمند را با استفاده از این توکن پرداخت کنید، مشمول 50 درصد تخفیف خواهید شد.

 

انزایم

 

تاریخچه ارز دیجیتال MLN

جالب است بدانید که نام قبلی انزایم فایننس، Melon بود. شرکت Melonport این پروژه را در سال 2016 راه‌اندازی کرد. فردی به‌نام مونا ال ایسا (Mona El Isa) مدیریت این شرکت را بر عهده دارد. عرضه اولیه ارز دیجیتال MLN در سال 2017 برگزار شد. در جریان این ICO حدود 2.9 میلیون دلار تامین مالی صورت گرفت و یک میلیون و دویست و پنجاه هزار توکن به‌فروش رفت.

در سال 2018 نام این پروژه به انزایم فایننس تغییر کرد. در همین سال بود که شرکت Melonport از اداره پروژه کناره گرفت و این مسئولیت به شورای انزایم واگذار شد. از آن زمان تا به امروز مجموعه‌ای تحت عنوان Avantgarde Finance مدیریت و توسعه پروژه انزایم را بر عهده دارد.

 

ارز MLN

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال انزایم (Enzyme)

همان‌طور که اشاره کردیم، ارز دیجیتال MLN در پروژه انزایم برای پرداخت هزینه کارمزد استفاده از امکانات پلتفرم کاربرد دارد. محدودیت عرضه برای تعداد توکن MLN نیز وجود ندارد و بر اساس نیاز بازار، توسعه‌دهندگان توکن‌های جدید را عرضه می‌کنند. ضمن اینکه برای جلوگیری از کاهش ارزش آن هم برنامه‌های توکن‌سوزی نیز در بازه‌های زمانی مختلف اجرا می‌شوند.

بد نیست که در این قسمت نیم نگاهی به قابلیت‌های پلتفرم انزایم فایننس نیز بیندازیم. در حال حاضر انزایم در نسخه‌های وب و اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار دارد. از جمله مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

  • معامله اسپات ارزهای دیجیتال (Swap)
  • وام‌دهی ارز دیجیتال (Loan)
  • وام گرفتن ارز دیجیتال (Borrow)
  • استیکینگ ارز دیجیتال (Staking)
  • ارائه API برای اتصال ابزارهای خارج از بلاک‌چین
  • واگذاری مدیریت پرتفوی به‌سرمایه‌گذاران حرفه‌ای

در بخش معامله این پلتفرم، شما می‌توانید به صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین‌های اتریوم و پالیگان دسترسی داشته باشید. بعد از انتخاب ارز دیجیتال مد نظر، این پلتفرم به‌صورت خودکار بهترین قیمت را در بین صرافی‌های موجود شناسایی کرده و برای معامله به‌شمار پیشنهاد می‌دهد. همچنین ابزارهای خودکار پیشرفته‌ای مانند تعیین حد ضرر (Stop Loss) به کمک قراردادهای هوشمند در انزایم وجود دارند.  

اگر فرصت یا دانش کافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را هم ندارید، می‌توانید از بخش واگذاری مدیریت پرتفوی به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در انزایم استفاده کنید. این افراد با دارایی شما سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و به‌عنوان دستمزد، بخشی از سود سپرده‌گذاری شما را دریافت می‌کنند.

 

قیمت انزایم

 

قیمت ارز دیجیتال MLN

ارز دیجیتال MLN جزء معدود رمزارزهایی است که در روزهای ابتدایی عرضه قیمت نسبتا بالایی داشته است. در ابتدای سال 2018 این توکن حدود 40 دلار قیمت داشت که عدد بسیار قابل توجهی برای آن سال‌ها در بازار کریپتوکارنسی به‌شمار می‌رود. جالب است که این توکن سقف تاریخی خود را نیز در همان سال 2018 با قیمت 248 دلار ثبت کرد.

بعد از آن شاهد افت قیمت نسبتا شدید و طولانی مدت در قیمت ارز دیجیتال MLN بودیم. روند نزولی این توکن برای مدت سه سال تا ابتدای سال 2021 ادامه داشت. به‌طوری که قیمت آن به کف 20 دلار رسید. همزمان با موج افزایش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌های مهم در سال 2021، قیمت MLN نیز افزایش پیدا کرد. به‌طوری که در دسامبر 2021 به محدود 150 دلار رسید.

با شروع ریزش قیمت بیت کوین و آغاز زمستان کریپتو در پایان سال 2021، روند نزولی توکن MLN نیز آغاز شد. این روند تا به امروز که در نیمه دوم سال 2023 به‌سر می‌بریم، ادامه داشته است. به‌طوری که در زمان نگارش این مقاله ارز دیجیتال MLN با قیمت 13.7 دلار خرید و فروش می‌شود. مارکت کپ این توکن هم در حال حاضر چیزی در حدود 32 میلیون دلار است. از این حیث جایگاه 456 در بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است.

 

خرید انزایم

 

خرید ارز دیجیتال MLN

اگر شما هم به آینده ارز دیجیتال MLN امیدوار هستید و قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، در گام اول باید یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن پیدا کنید. تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی که از توکن MLN پشتیبانی می‌کنند، زیاد نیست. در عین حال بیت ایمن به‌عنوان امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، ارز دیجیتال انزایم فایننس را در فهرست معاملات خود قرار خواهد داد. بنابراین شما به زودی می‌توانید معاملات این توکن را در هر ساعت از شبانه‌روز در صرافی بیت ایمن انجام دهید.

برای خرید ارز دیجیتال انزایم، ابتدا باید در بیت ایمن ثبت نام کنید و حساب کاربری مخصوص خود را بسازید. سپس حساب خود را شارژ کنید و در صفحه معاملات، سفارش خرید انزایم را به ثبت برسانید.

 

کیف پول های انزایم

 

بهترین کیف پول‌های MLN

بعد از خرید ارز دیجیتال MLN نیاز به یک کیف پول مطمئن برای نگهداری کلیدهای خصوصی آن دارید. همان‌طور که اشاره کردیم MLN یک توکن مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم با استاندارد ERC-20 است. به‌همین دلیل باید به‌سراغ والت‌هایی بروید که از بلاک‌چین اتریوم پشتیبانی می‌کنند. خوشبختانه گزینه‌های مطمئن نسبتا زیادی برای این منظور پیش روی شما قرار دارند.

اگر قصد نگهداری طولانی مدت ارز دیجیتال MLN را دارید، والت‌های سخت افزاری ترزرو (Trezor)، لجر (Ledger) و الیپال (Ellipal) بهترین گزینه‌های موجود پیش روی شما هستند. در عین حال کیف پول‌های نرم افزاری زیادی مانند تراست والت (Trust Wallet)، اکسدوس (Exodus) و متامسک (Metamask) نیز هستند که می‌توانید برای نگهداری توکن MLN روی آن‌ها حساب کنید.

با توجه به توضیحاتی که در ارتباط با توکن MLN دادیم، قضاوت و تصمیم‌گیری درباره خرید آن را بر عهده شما می‌گذاریم. به‌نظر شما آیا ارز دیجیتال MLN ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها