معرفی ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس (ENS)

ظهور ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین و اتریوم تغییرات بسیاری زیادی را با خود به همراه داشت. زیرا به دلیل پروژه‌های متفاوت و نوسانات و ریسک‌های بالا این بازار مالی، معامله‌گران توانستند نوعی جدیدی از سرمایه‌گذاری را تجربه کنند. اما پس از گذشت چندین سال فعالان حوزه ارزهای دیجیتال شاهد مشکلاتی در رمز ارهای قدیمی بودند و توسعه‌دهندگان این شرایط را غنیمت شمرده و برای رفع مشکلات توکن‌های جدید را وارد بازار کردند. به طور مثال ممکن است آدرس‌های طولانی اتریوم باعث پیچیدگی روند انتقال شود.

برهمین اساس پروژه‌ای به نام اتریوم نیم سرویس با کمک توکن حاکمیتی خود به نام ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس برای ساده‌تر و کوتاه کردن آدرس‌های پروژه‌هایی همچون اتریوم راه‌اندازی شده است. با در نظر داشتن این موضوع ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص این رمز ارز و مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس
  3. ویژگی‌های ارز دیجیتال ENS
  4. قیمت ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس
  5. خرید ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس
  6. بهترین کیف پول‌های ENS

 

ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس چیست؟

 

ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس چیست؟

زمانی که قصد دارید انتقالی انجام دهید به طور مثال اگر می‌خواهید یک رمز ارز را از صرافی بیت ایمن به کیف پول دیگری انتقال دهید یک آدرس رمزنگاری شده برای شما نمایش داده می‌شود. این آدرس‌های رمزنگاری شده بلاک چینی حاوی تعداد زیادی اعداد و ارقام متفاوت می‌باشد که خواندن و به خاطر سپردن آن کار بسیار دشواری است. همچنین اگر بخواهید آدرس کیف پول خود را برای شخصی بفرستید اگر یکی از این اعداد و حروف را فراموش کنید یا جا به جا ارسال کنید با مشکل بزرگی روبرو می‌شوید.

از همین رو پروژه‌ای با نام ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس (Ethereum Name Service) با نماد اختصاری (ENS) بر روی بلاک چین اتریوم طراحی شده است. این پروژه آدرس‌های طولانی بلاک چینی را به نحوی برای کاربران خوانا‌تر و ساده‌تر می‌کند. البته بهتر است بدانید کاربرد این رمز ارز تنها به ساده‌ سازی آدرس کیف پول‌ها ختم نمی‌شود بلکه با استفاده از این پروژه می‌توان شناسه‌های تراکنش، هش‌ها را نیز ساده‌ سازی کرد. همچنین پس از گذشت مدتی این رمز ارز به عنوان توکن حاکمیتی سازمان غیر متمرکز انتخاب شد و از همان زمان رشد و محبوبیت زیادی را به همراه داشت.

 

تاریخچه ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

 

تاریخچه ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

اکنون که با ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس آشنا شدید بهتر است اطلاعاتی در خصوص تاریخچه راه‌اندازی این پروژه و توسعه‌دهندگان آن نیز داشته باشید. ابتدا پروژه اتریوم نیم سرویس در سال 2017 زیر مجموعه اتریوم بود و توسعه‌دهندگان اتریوم این پروژه را مدیریت می‌کردند. اما پس از گذشت یک سال پروژه اتریوم نیم سرویس در سازمانی به نام ترو نیمز (True Names) به صورت جداگانه به فعالیت خود ادامه داد.

این شرکت واقع در سنگاپور است و توسط تیمی بسیار کار آمد و قوی فعالیت می‌کند. در راس این شرکت، نیک جانسون (Nick Johnson) به عنوان مدیر عامل پروژه و برنتلی میلیگان (Brantly Milligan) به عنوان مدیر عملیات اتریوم نیم سرویس فعالیت می‌کنند. همچنین جالب است بدانید Ethereum Name Service سرمایه‌گذار واحدی ندارد اما می‌توان گفت توسط بنیادهای مختلفی همچون اتریوم، چین لینک، Ethereum Classic Labs و غیره پشتیبانی می‌شود.

 

ویژگی های ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال ENS

پروژه و ارز دجیتال اتریوم نیم سرویس همچون سایر پروژه‌های بلاک چینی از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است و کاربرد آن تنها به ساده سازی آدرس‌ها خلاصه نمی‌شود. بلکه این رمز ارز با کمک قرارداد هوشمند اتریوم ساخته شده و از تمامی ویژگی‌های شبکه اتریوم بهره‌مند است. یکی از ویژگی‌های این پروژه ارتباط با سایر اپلیکیشن‌ها و قراردادهای هوشمندی می‌باشد که بر روی بستر اتریوم قرار دارد.

همچنین این پروژه امکان جمع‌ آوری اطلاعات و داده‌های آدرس‌های آنلاین در قالب آدرسی واحد را دارد و می‌تواند چندین سرویس وب را با یک دیگر ترکیب کرده و در قالب یک سرویس ارائه دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه رهگیری آدرس‌های مربوط به شبکه‌های دیگر همچون لایت کوین و بیت کوین می‌باشد.

 

قیمت ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

 

قیمت ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس پس از انتخاب به عنوان توکن حاکمیتی سازمان غیر متمرکز با رشد خوبی مواجه شد. این رمز ارز ابتدا با قیمت 55.41 دلار وارد بازار شد و در روز 11 نوامبر 2022 شاهد بالاترین قیمت خود یعنی 85.69 دلار بود. اما پس از گذشت مدتی توکن ENS با نوسانات شدیدی روبرو شد و روندی نزولی را در پیش گرفت و همین موضوع باعث شد در روز 10 ژانویه 2023 با پایین‌ترین قیمت خود یعنی 6.93 دلار روبرو شود.

اما بهتر است بدانید این رمز ارز از ابتدای ظهور تا به امرزو نوسانات زیادی را پشت سر گذاشته و طبق داده‌های سایت coinmarketcap در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 8.03 دلار معامله می‌شود. همچنین در حال حاضر توکن Ethereum Name Service جایگاه 114 بازار را به خود اختصاص داده است و با ارزش بازار 237,870,785 دلاری رویرو می‌باشد.

 

خرید ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

 

خرید ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

اگر قصد خرید ارز دیجیتال ENS را دارید بهتر است بدانید ابتدا باید به دنبال صرافی ارز دیجیتالی باشید که از رمز ارز ENS پشتیبانی می‌کند. البته این روزها با رجوع به صرافی‌هایی همچون بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کوکوین (KuCoin) می‌توانید رمز ارز اتریوم نیم سرویس را خریداری کنید. اما به دلیل مشکلاتی که برای کاربران ایرانیان به وجود آمده است، بهتر است برای انجام معاملات خود به سراغ صرافی‌های داخلی بروید.

در این بین صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن به زودی از ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس و چندین رمز ارز دیگر همچون ارز دیجیتال لوپرینگ پشتیبانی می‌کند. برهمین اساس به راحتی می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام واحراز هویت رمز ارز مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس

 

بهترین کیف پول‌های ENS

پیش از خرید ارز دیجیتال ENS یا هر رمز ارز دیگری بهتر است به دنبال یک کیف پول مطمئن برای نگهداری دارایی خود باشید زیرا همانطور که در مقالات قبلی نیز سعی داشتیم به آن اشاره کنیم، شما می‌توانید دارایی خود را در کیف پول‌هایی که صرافی‌های ارز دیجیتال در اختیار شما قرار می‌دهند نگهداری کنید. اما اگر قصد دارید رمز ارزهای خود را طولانی مدت نگهداری کنید و به این زودی‌ها قصد فروش آن را ندارید، بهترین راه برای نگهداری دارایی‌های خود، انتقال آن‌ها به کیف پول‌های سخت افزاری یا نرم افزاری می‌باشد.

البته اگر دارایی خود را در کیف پول‌های سخت افزاری نگهداری کنید از امنیت کیف پول خود اطمینان خاطر بیشتری دارید. اما بسیاری از کیف پول‌های نرم افزاری مطمئن نیز در بازار ارز دیجیتال وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دارایی خود را در جایی امن ذخیره کنید. برهمین اساس ما قصد داریم در این بخش تعدادی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس را به شما معرفی کنیم.

کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول نرم افزاری متامسک(Meta Mask)

کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را با ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس آشنا کنیم تا اگر قصد خرید این رمز ارز را دارید با اطلاعات کامل معاملات خود را انجام دهید. زیرا بازار ارز دیجیتال نیاز به دانش و اطلاعات بالایی دارد و برای انجام هرگونه عملیاتی در این بازار مالی باید از اطلاعات زیادی برخوردار باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها