معرفی ارز دیجیتال ICP

با پیشرفت روز افزون بازار ارز دیجیتال رمز ارزهای جدیدی وارد بازار شدند که هر یک از ویژگی‌های مختلفی بهره‌مند بودند. یکی از این رمز ارزهای نوین، ارز دیجیتال ICP می باشد که با نام اینترنت کامپیوتر نیز شناخته می‌شود. توکن ICP، رمز ارزی مطرح می‌باشد که در مدت زمان کوتاهی توانست توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. همچنین این توکن اکنون از نظر ارزش بازار در میان رمز ارزهای برتر بازار ارز دیجیتال قرار گرفته است. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با این رمز ارز و شبکه آن بیشتر آشنا کنیم و به مباحث زیر بپردازیم:

  1. ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر یا ICP چیست؟
  2. تاریخچه Internet Computer
  3. ویژگی های ICP
  4. قیمت ارز دیجیتال ICP
  5. خرید ارز دیجیتال ICP
  6. بهترین کیف پول های ICP

 

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر

 

ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر یا ICP چیست؟

ارز دیجیتال ICP که در واقع مخفف عبارت Internet Computer می‌باشد، رمز ارز اختصاصی شبکه‌ای غیرمتمرکز بر پایه و اساس فناوری بلاک چین است. توسعه‌دهندگان پروژه ICP، این رمز ارز را با هدف ایجاد اینترنت مدرن و بی حد و مرز، با قابلیت‌های متفاوتی همچون پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه‌هایی مانند دیفای طراحی کرده اند. برهمین اساس به کمک Internet Computer می‌توان قراردادهای هوشمند را با کدهای امنیتی به نام قوطی به واحدهای مختلفی تبدیل کرد.

البته هر یک از این واحدهای محاسباتی می‌توانند به عنوان برنامه‌های کاربردی، جداگانه‌ای عمل کنند. در نهایت کاربران به کمک یک ورودی می‌توانند با این قوطی‌ها ارتباط مستقیم برقرار کنند. برهمین اساس توسعه‌دهندگان این رمز ارز ادعا کردند که این پروژه می‌تواند خدمات اینترنت قدیمی همچون گوگل، فیس بوک و خدمات وب آمازون را به چالش بکشد.

همچنین در اطلاعیه‌ای اعلام شد که به دلیل غیرمتمرکز بودن اینترنت کامپیوتر، می‌توانند این اطمینان را بدهند که هر چه مقدار تقاضا برای این پروژه بیشتر شود ظرفیت این پروژه نیز افزایش پیدا می‌کند. اکنون این سوال به میان می‌آید که موسس این فناوری جدید چه کسی می‌باشد؟ برهمین اساس ما در ادامه مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم.

 

تاریخچه Internet Computer

 

تاریخچه Internet Computer

فردی مشهور با نام دومینیک ویلیامز (Dominic Williams)، بنیانگذار و دانشمند سازمان علمی، تحقیقاتی DFINITY در سال 2016 پروژه ارز دیجیتال ICP را راه‌اندازی کرد. بهتر است بدانید که این سازمان را جمعی از بهترین رمزگذاران و متخصصان برنامه‌نویسی جهان در زوریخ سوئیس تشکیل دادند. این افراد پس از راه‌اندازی ارز دیجیتال ICP، با استفاده از سیاست‌های خاصی که در دستور کار خود داشتند، توانستند نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ را به این پروژه جذب کنند.

همچنین سازمان DFINITY از افراد سرشناس زیادی که حامی رمز ارزهای شناخته شده همچون اتریوم بودند کمک گرفت و دارایی این رمز ارز را با کمک این افراد به بالای 121 میلیون دلار رساند. علاوه بر این طبق داده‌های به دست آمده در سال 2018، شرکت DFINITY ایردراپی برای علاقه‌مندان پروژه اینترنت کامپیوتر در نظر گرفت.

در این ایردراپ حدود 50 هزار نفر توانستند به صورت رایگان ارز دیجیتال ICP دریافت کنند. سه سال پس از ایردراپ اینترنت کامپیوتر، در روز 10 مه 2021 توکن ICP عرضه شد. البته باید در نظر داشت که طبق داده‌های سایت tradingview یک روز پس از عرضه ارز دیجیتال ICP، این رمز ارز رشد بسیار زیادی داشت و ارزش بازار آن به 45 میلیارد دلار نیز رسید. همچنین همزمان با عرضه این توکن ارزش کل بازار رمز ارزها تا 2.48 تریلیون دلار افزایش یافت.

 

ICP

 

ویژگی های ICP

پروژه ارز دیجیتال ICP از ویژگی‌های قابل توجهی بهره‌مند است. این ویژگی‌ها باعث شده که توکن ICP در مدت زمان کوتاهی پیشرفت‌های بسیاری داشته باشد. ما در این بخش به بیان برخی از ویژگی‌های برجسته این پروژه می‌پردازیم تا بتوانید دید بهتری نسبت به آن به دست آورید.

  • فناوری chain key: فناوری Chain Key قادر به تایید تمامی تراکنش‌ها بر روی شبکه می‌باشد. بنا به گفته سازمان DFINITY این فناوری به اینترنت کامپیوتر اجازه می‌دهد تا بتواند تراکنش‌های هوشمند را کمتر از یک یا دو ثانیه به‌روزرسانی کند و به مرحله نهایی برساند. همچنین فناوری Chain Key می‌تواند امکانی فراهم کند تا اینترنت کامپیوتر تنها به کمک یک کلید عمومی کار کند.

 

  • پاداش‌دهی به کاربران: پروژه Internet Computer برای جذب افراد و علاقه‌مند کردن آن‌ها به این توکن ایده‌هایی را پیاده‌سازی کرده است. برهمین اساس این پروژه به افرادی که نقش مهمی در شبکه ICP دارند، به عنوان پاداش ارز دیجیتال ICP اهدا می‌کند.

 

  • امنیت بالای اینترنت کامپیوتر: توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال ICP این پروژه را به شکلی طراحی کردند که اینترنت کامپیوتر بتواند با استفاده از مکانیزم اجماع چهار لایه مبتنی بر اثبات سهام یا همان PoS خود را تغذیه کند. برهمین اساس مکانیزم اجماع چهار لایه باعث شده امنیت و مقاومت این پروژه در برابر حمله هکرها بالا باشد.

 

قیمت ارز دیجیتال ICP

 

قیمت ارز دیجیتال ICP

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم ارز دیجیتال ICP در مدت زمان کوتاهی با رشد خوبی مواجه شد و توانست جایگاه 31 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص دهد. همچنین توکن ICP در زمان نوشتن این مقاله رشدی 6.48 درصدی را تجربه کرده است و قیمت ارز دیجیتال ICP در این لحظه 4.44$ و ارزش بازار اینترنت کامپیوتر 1,943,811,485‏‏$ می‌باشد.

اما به دلیل نوسانات بسیار زیاد بازار کریپتوکارنسی بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت این رمز ارز یا سایر ارزهای دیجیتال به سایت‌هایی که نرخ قیمت ارزهای دیجیتال را اعلام می‌کنند مراجعه کنید. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی از این توکن پشتیبانی می‌کند.

 

خرید ارز دیجیتال ICP

 

خرید ارز دیجیتال ICP

برای خرید ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر بهتر است به پلتفرم‌هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند مراجعه کنید. البته از چند روز دیگر با گذراندن مراحل ثبت نام و احراز هویت در صرافی بیت ایمن نیز می‌توانید این رمز ارز را به راحتی خریداری کنید. همچنین می‌توانید قیمت تومانی و تتری ارز دیجیتال ICP را در سایت و اپلیکیشن بیت ایمن مشاهده کنید.

 

بهترین کیف پول ICP

 

بهترین کیف پول های ICP

قبل از خرید ارز دیجیتال ICP و سایر رمز ارزهای دیگر ابتدا باید به دنبال یک کیف پول امن برای نگهداری از دارایی خود باشید. البته که امکان تهیه کیف پول پس از خرید ارز دیجیتال ICP و سایر رمز ارزها هم وجود دارد. نکته‌ای که اهمیت دارد فراهم کردن فضایی امن و مناسب برای نگهداری از ارزهای دیجیتال است که در این بخش نام چند نمونه از آن را مشاهده می‌کنید. برهمین اساس ما در این بخش بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ICP را به شما معرفی می‌کنیم:

  1. کیف پول کوین بیس (Coin Base)
  2. استویک ولت (Stoic Wallet)
  3. پلاگ ولت (Plug Wallet)
  4. کیف پول ارث (Earth Wallet)
  5. کیف پول دی‌فایننس (Dfinance)
  6. کیف پول NNS Dapp

شما با استفاده از این کیف پول ها می‌توانید به راحتی و با امنیت بالا ارز دیجیتال ICP را نگهداری کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها