معرفی ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس (IMX)

در چندین سال اخیر در بازار ارزهای دیجیتال رمز ارزهای متفاوتی وارد بازار شدند تعدادی از آن‌ها از بلاک چین اختصاصی خود برخوردار بودند. اما رمز ارزهایی نیز وارد بازار شدند که از بلاک اختصاصی برخوردار نبودند و پروژه خود را بر روی بستر شبکه‌های دیگر راه‌‌اندازی کردند. در این بین شبکه اتریوم جزو شبکه‌های شناخته شده‌ای می‌باشد که به دلیل ویژگی‌ها و کاربرد‌های زیاد، بسیاری از رمز ارزها بر روی بستر آن راه‌اندازی شده‌اند. برهمین اساس به دلیل شلوغی شبکه اتریوم مشکلات عمده‌ای به وجود آمد که این مشکلات توانست نظر کاربران را در خصوص این شبکه تغییر دهد. مشکلاتی همچون زمان طولانی بودن زمان تایید تراکنش‌ها یا طولانی بودن آدرس شبکه‌های اتریوم.

که با در نظر داشتن این موضوعات پلتفرم‌ها و رمز ارزهای زیادی ظهور کردند که هر یک در صدد برطرف کردن این مشکلات بودند. به طور مثال ارز دیجیتال اتریوم نیم سرویس با هدف کوتاه کردن آدرس شبکه‌های اتریوم وارد بازار شد. اما در کنار آن پلتفرم Immutable X با کمک توکن حاکمیتی خود یعنی ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری شبکه اتریوم راه‌اندازی شد. اکنون ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص پلتفرم و ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس و مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال IMX
  4. قیمت ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس
  5. خرید ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس
  6. بهترین کیف پول‌ های Immutable X

 

ارز دیجیتال Immutable X چیست؟

 

ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس چیست؟

پروتکل Immutable X به نوعی یک راهکار لایه دوم می‌باشد که با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری ان اف تی‌های شبکه‌های اتریوم راه‌اندازی شد. به نوعی پروژه ایمیوتبل ایکس برای کاربران خود امکانی فراهم می‌کند تا بتوانند ان اف تی‌های خود را در یک پلتفرم امن با کارمزد بسیار پایین معامله و نگهداری کنند. به نوعی این پروتکل می‌تواند در هرثانیه بیش از 9000 تراکنش را تایید کنند. البته این تعداد تایید تراکنش‌ها با کمک تکنولوژی به نام رول آپ‌های مبتنی بر دانش صفر (zero-knowledge rollups) صورت می‌گیرد. البته تعداد تراکنشی که این پلتفرم می‌تواند در ثانیه تایید کند چیزی عجیبی می‌باشد.

زیرا بسیاری از پلتفرم‌ها که با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری راه‌اندازی شدند نیز نمی‌توانند این تعداد تراکنش را تایید کنند. که همین موضوع توانسته باعث محبوبیت و شناخته شدن ایمیوتبل ایکس شود. همچنین توکن حاکمیتی این پروتکل به نام ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس بر روی بستر اتریوم فعالیت می‌کند و با نماد اختصاری IMX در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود. البته دارندگان این رمز ارز می‌توانند با داشتن حق رای در هر تصمیمی که بتواند در آینده این پروتکل تاثیر بگذارد شرکت کنند. حتی از این توکن می‌توان برای پرداخت هزینه‌های پروژه و استیکینگ نیز استفاده کرد.

 

تاریخچه ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس

 

تاریخچه ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس

پروتکل Immutable X در سال 2018 توسط توسعه دهندگان و کارآفرینان بزرگی راه‌اندازی شد. این توسعه دهندگان افرادی همچون جیمز فرگوسن (James Ferguson) رابی فرگوسن (Robbie Ferguson) و الکس کانولی (Alex Connolly) بودند. البته این پروژه را تنها این سه نفر تشکیل نمی‌دادند بلکه بیش از 240 کارمند متفاوت که هر از فناوران، خالقان و نوآوران برجسته می‌باشند که در دفتر مرکزی سیدنی مستقر هستند. البته در کنار این افراد سرمایه‌‌گذاران زیادی نیز از این پروژه حمایت می‌کنند. سرمایه‌گذارانی همچون BITKRAFT Ventures، AirT River Capital می‌باشند.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال IMX

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال IMX

همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم پروتکل و ارز دیجیتال Immutable X با هدف برطرف کردن مشکل مقیاس پذیری شبکه اتریوم برای ان اف تی‌ها راه‌اندازی شد. اما در کنار این ویژگی‌ مهم، این پروتکل از ویژگی‌های دیگری نیز برخوردار است. به طور مثال پروتکل ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین این پروتکل از یک نمونه اثبات اعتبار آنچین استفاده می‌کند که با استفاده از آن دارایی‌های شما هرگز بدون اجازه قابل معامله نمی‌باشد.

 

قیمت ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس

 

قیمت ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس

ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس همچون سایر رمز ارزها با نوسانات زیادی روبرو بوده است. شاهد پایین‌ترین قیمت خود بود. اما تنها چند روز از این روند نزولی گذشت که توکن IMX در تاریخ 26 نوامبر سال 2021 با سقف قیمتی خود یعنی 9.50 دلار روبرو بود.

البته ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس این روزها رتبه 55 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر با قیمت 0.5167 دلار معامله می‌شود. همچنین در زمان نوشتن این مقاله رمز ارز Immutable X با ارزش بازار 601,820,729 دلار و با حجم معاملات 24 ساعته 10,083,597 دلاری فعالیت می‌کند.

 

خرید ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس

 

خرید ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس

اگر با خواندن این مقاله قصد خرید ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس را دارید بهتر است بدانید کدام پلتفرم‌ها از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. طبق داده‌های به دست آمده بسیاری از صرافی‌های شناخته شده و معروف IMX را در لیست رمز ارزهای خود قرار داده‌اند. صرافی‌هایی همچون بایننس (Binance)، کوین بیس (Coinbase)، کوکوین (KuCoin) و بیت هامب (Bithumb) از این رمز رمز ارز پشتیبانی می‌کنند. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به تازگی قصد دارد از IMX و چندین رمز ارز متفاوت پشتیبانی کند. پس به راحتی می‌توانید تنها با گذراندن روند ثبت نام و احراز هویت معاملات خود را انجام دهید.

 

بهترین کیف پول‌ های IMX

 

بهترین کیف پول‌ های Immutable X

البته با دانستن تمامی این مطالب بهتر است بدانید پس از خرید رمز ارز مورد نظر باید به دنبال یک والت مناسب برای نگهداری دارایی‌های خود باشید. زیرا اگر قصد شروع ترید را دارید و می‌خواهید کوتاه مدت رمز ارزهای خود را نگهداری کنید می‌توانید دارایی خود را درون کیف پول‌های صرافی‌های ارزهای دیجیتال نگهداری کنید. اما اگر قصد دارید رمز ارزهای خود را طولانی مدت نگهداری کنید می‌توانید رمز ارزهای خود را به کیف پول‌های نرم افزاری و ترجیحا سخت افزاری انتقال دهید. برهمین اساس ما در این قسمت قصد داریم چند مورد از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری که از ارز دیجیتال ایمیوتبل ایکس پشتیبانی می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

  • کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری کیپ کی (keepkey)
  • کیف پول سخت افزاری کول ولت (CoolWallet)
  • کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری انجین (Enjin Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (MetaMask)

در این بخش شش کیف پول متفاوت را به شما معرفی کردیم اما کیف پول‌های بسیار زیادی از ارز دیجیتال IMX پشتیبانی می‌کنند. زیرا این رمز ارز بر روی بستر اتریوم قرار دارد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها