معرفی ارز دیجیتال رپد بیت کوین (WBTC)

ورود ارزهای دیجیتال باعث شد سرمایه گذاران به این بازار مالی علاقه بسیار زیادی پیدا کنند. همچنین عده‌ای از معامله گران پس از آشنایی با حوزه کریپتوکارنسی و شناخت ویژگی‌های آن‌ها از کار با سایر بازار مالی پرهیز کردند. اما پس از گذشت چندین سال فعالان حوزه ارزهای دیجیتال با مشکلاتی همچون سرعت پایین تایید تراکنش‌ها روبرو شدند. برهمین اساس توسعه دهندگان در این خصوص چاره‌ای اندیشیدند و رمز ارزهای جدیدی را وارد بازار کردند. بعضی از این رمز ارزها با هدف برطرف کردن مشکلات رمز ارز قبلی به وجود آمدند.

به طور مثال اتریوم برای برطرف کردن مشکلات اتریوم کلاسیک وارد بازار شد. همچنین یک رمز ارز دیگر نیز به نام ارز دیجیتال رپد بیت کوین با همین هدف ظهور کرد. توکن رپد بیت کوین (wrapped bitcoin) به نوعی استیبل کوینی می‌باشد که با نماد اختصاری WBTC نیز شناخته می‌شود. ابن رمز ارز با هدف برطرف کردن مشکلات بیت کوین ظهور کرد. اکنون ما در ادامه مقاله قصد داریم به توضیح کامل‌تری در خصوص ارز دیجیتال رپد بیت کوین و مباحث زیر بپردازیم.

  1. ارز دیجیتال رپد بیت کوین چیست؟
  2. تاریخچه ارز دیجیتال رپد بیت کوین
  3. ویژگی‌ های ارز دیجیتال WBTC
  4. قیمت ارز دیجیتال رپد بیت کوین
  5. خرید ارز دیجیتال رپد بیت کوین
  6. بهترین کیف پول‌های WBTC

 

ارز دیجیتال رپد بیت کوین چیست؟

 

ارز دیجیتال رپد بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال رپد بیت کوین یک توکن بر روی بستر اتریوم (ERC-20) می‌باشد. همچنین این رمز ارز با پشتوانه قوی همچون بیت کوین فعالیت خود را آغاز کرده است. برهمین اساس توکن WBTC استیبل کوین بیت کوین ‌می‌باشد و با ارزشی برابر با بیت کوین معامله می‌شود. به زبان ساده یعنی هر واحد رپد بیت کوین برابر است با یک واحد بیت کوین. البته همانطور که در بخش بالا به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال wrapped bitcoin برای برطرف کردن مشکلات بیت کوین به وجود آمده است.

این مشکلات شامل سرعت پایین شبکه‌ بیت کوین نسبت به سایر شبکه‌ها می‌باشد. زیرا ممکن تایید تراکنس‌ها در شبکه بیت کوین تا چندین روز طول بکشد. اما توکن رپد بیت کوین توانسته این مشکل را بهبود ببخشد. البته کاربرد اصلی این رمز ارز بسیار متفاوت است و سعی داشته پلی میان بلاک چین بیت کوین و اتریوم به وجود آورد. همچنین این توکن برای کاربرانی که رمز ارز بیت کوین را دارند شرایطی فراهم کرده است تا بدون داشتن ارز دیجیتال اتریوم بتوانند از امکانات شبکه اتریوم استفاده کنند. این امکانات شامل کیف پول‌های اتریوم، اپلیکیشن‎‌های غیرمتمرکز و قرارداد هوشمند می‌باشد.

 

تاریخچه ارز دیجیتال رپد بیت کوین

 

تاریخچه ارز دیجیتال رپد بیت کوین

برخلاف بسیاری از رمز ارزها رپد بیت کوین را فرد مشخصی راه اندازی نکرده است. بلکه این توکن توسط چندین پروژه متفاوت در 31 ژانویه 2019 راه اندازی شده است. به نوعی این رمز ارز محصول همکاری پروژه‌هایی با نام بیت گو (BitGo)، Kyber Network و رن (Ren) می‌باشد. البته هرکدام از آن‌ها به نوعی سازمان‌های شناخته شده و معروفی هستند. به طور مثال بیت گو یک شرکت نهادی برای نگهداری، تجارت و خدمات مالی دارایی‌های دیجیتالی می‌باشد. این شرکت در سال 2013 توسط کارآفرین بزرگی به نام مایک بلش راه اندازی شد.

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال WBTC

 

ویژگی‌ های ارز دیجیتال WBTC

تا به اینجای مقاله به چندین ویژگی مهم ارز دیجیتال رپد بیت کوین اشاره کردیم اما بهتر است بدانید این توکن از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار است. اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم باید بگوییم بیت کوین و اتریوم هر دو از ویژگی‌های بسیار زیادی برخوردار هستند. اکنون رمز ارزی متولد شده که هر دو ویژگی‌های این دو رمز ارز را دارد و پلی میان آن‌ها می‌باشد. همچنین این توکن برای کاربران خود امکانی فراهم کرده است تا بتوانند با استفاده از اعطای وام‌های رمزنگاری پاداش دریافت کنند. البته یکی دیگر از ویژگی‌های رمز ارز WBTC سرعت بالا این توکن می‌باشد و کاربران به راحتی و با سرعت بالا می‌توانند انتقال خود را انجام دهند.

 

قیمت ارز دیجیتال رپد بیت کوین

 

قیمت ارز دیجیتال رپد بیت کوین

در چندین سال اخیر ارز دیجیتال رپد بیت کوین شاهد نوسانات زیادی بوده است. زیرا این توکن استیبل کوین بیت کوین می‌باشد و روندی قیمتی بیت کوین را می‌گذارند. البته این رمز تا اواخر سال 2020 به نسبت سایر رمز ارزها روند قیمتی ثابتی داشت. اما پس از گذراندن آن زمان روند صعودی را پیش گرفت.

البته طبق داده‌های سایت coinmarketcap این رمز ارز شناخته شده و محبوب در حال حاضر رتبه 17 بازار ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است و با قیمت 27,399.71 دلاری معامله می‌شود. که این قیمت معادل با یک واحد بیت کوین می‌باشد. همچنین WBTC در زمان نوشتن این مقاله با حجم بازار 24 ساعته 264,371,791 دلاری و ارزش بازار 4,462,911,165 دلاری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 

خرید ارز دیجیتال رپد بیت کوین

 

خرید ارز دیجیتال رپد بیت کوین

همانطور که در ابتدا مقاله به آن اشاره کردیم توکن WBTC بر روی بستر اتریوم قرار دارد و با پشتوانه بیت کوین فعالیت می‌کند. با در نظر داشتن این موضوع بسیاری از صرافی‌ها از این رمز ارز پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید در یک پلتفرم مطمئن خرید خود را انجام دهید. برهمین اساس اگر قصد خرید ارز دیجیتال رپد بیت کوین را دارید ما در این بخش قصد داریم چند پلتفرم معاملاتی مطمئن را به شما معرفی کنیم.

صرافی بایننس (Binance)، نسخه سوم یونی سواپ (Uniswap v3)، کوین بیس (Coinbase Exchange) و صرافی کراکن (Kraken)، چندین پلتفرم شناخته شده می‌باشند که از توکن WBTC پشتیبانی می‌کنند. البته صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن نیز به زودی قصد داریم ارز دیجیتال رپد بیت کوین را در لیست رمز ارزهای خود قرار دهد.

 

بهترین کیف پول‌های WBTC

 

بهترین کیف پول‌های WBTC

کیف پول‌های ارزهای دیجیتال نیز همچون بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند. برهمین اساس اگر قصد خریداری و نگهداری طولانی مدت رمز ارز خود را دارید با خیال راحت می‌توانید ارز دیجیتال رپد بیت کوین را به یک کیف پول مطمئن انتقال دهید. پس بهتر است با چندین کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند آشنا شوید.

  • کیف پول سخت افزاری کیپ کی (Keepkey)
  • کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول سخت افزاری سیف پال (safepal)
  • کیف پول سخت افزاری ترزور ( Trezor )
  •  کیف پول‌ نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم افزاری متامسک (Meta Mask)
  • کیف پول نرم افزاری اکسودوس Exodus
  • کیف پول نرم افزاری کوینومی (Coinomi)

در این بخش از مقاله 8 کیف پول مطمئن و شناخته شده را به شما معرفی کردیم تا بتوانید با خیال آسوده رمز ارز خود را انتقال دهید. اما بهتر است بدانید اگر در کوتاه مدت قصد خرید و نگهداری رمز ارز خود را دارید می‌توانید از کیف پولی که پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال در اختیارتان قرار می‌دهند نیز استفاده کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها