معرفی فن توکن (Fan Token)؛ توکن های هواداری 

شاید تا به‌حال درباره فن توکن‌ها (Fan Token) شنیده‌باشید و برایتان این سوال پیش‌آمده‌باشد که فن توکن چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به‌پاسخ این سوال بپردازیم پس با ما همراه‌باشید. فن توکن‌ها نوعی از ارزهای دیجیتال هستند که به‌دارندگان آن دسترسی به‌برخی از مزایا مانند رای‌گیری در یک باشگاه، پاداش‌باشگاه، طراحی یک کالا و یک‌سری تجربیات منحصر به‌فرد را می‌دهند. در واقع فن توکن‌ها به‌این منظور طراحی شدند تا طرفدارن امکان حمایت از تیم مورد علاقه خود را داشته‌باشند. علاقه‌مندان فن توکن‌ها می‌توانند آنها را خریداری کنند و مانند سایز رمزارزهای دیگر معامله کنند.

هنگام معامله، قیمت Fan Tokenها معمولا توسط فروشنده تعیین می‌شود. همچنین قیمت آن ممکن است با مسیر حرکت بازار و میزان محبوبیت توکن در آن زمان تغییر کند. اگر بخواهیم به صورت ساده‌تر توضیح دهیم باید بگوییم فن توکن‌ها، رمز ارزهایی هستند که لزوما طبق اصول سایر ارزهای دیجیتال عمل نمی کنند. بلکه هرچقدر هواداران به باشگاه اهمیت دهند و یا اتفاق بزرگی در باشگاه رخ دهد ارزش فن توکن نیز افزایش می‌یابد.

 

فن توکن چیست؟

 

فن توکن (Fan Token) چیست؟

فن توکن‌ها نوعی از رمزارزها هستند که قابل‌تعویض‌اند. یعنی فن توکن‌ها را می‌توان درست مانند پول‌نقد با کالاهای باشگاه‌های ورزشی و خدمات VIP و غیره مبادله کرد. البته ویژگی مهم اینگونه رمز ارزها این است که نقش‌ زیادی در پیوند دادن ارتباط میان باشگاه‌های معروف را دارد. اکنون که با مفهوم کلی Fan Token آشنا شدید، بهتر است با برنامه Scocios که نقش‌ بسیار زیادی در توکن‌های هواداری دارند نیز آشنا شوید.

در واقع سایت Socios.com یک برنامه برای هواداران فوتبال می‌باشد، تا کاربران با به‌دست‌آوردن فن توکن باشگاه محبوب خود، از حق رای برخوردار شوند تا بتوانند بر باشگاه‌های مورد نظر خود تاثیر بگذارند. اگرچه که مسابقات‌ورزشی به‌دلیل شیوع‌کرونا مانند سابق برگزار نمی‌شوند، اما با وجود اینگونه رمز ارزها طرفداران خود را دارند. البته با گسترش رمز چیلیز در مارس سال 2021 علاقه طرفداران بیشتر شد. ما در ادامه لیستی از بهترین فن توکن‌ها را ارائه می‌دهیم.

 

فن توکن چیلیز

 

فن توکن چیلیز 

توکن چیلیز، به عنوان اولین و برجسته‌ترین و حتی می‌توان گفت بهترین فن توکن شناخته می‌شود که توانسته باعث محبوبیت توکن‌های جدیدی همچون توکن‌هواداری میلان، توکن‌هواداری منچسترسیتی، توکن‌هواداری یونتوس و غیره شود. این روزها فعالان حوزه کریپتوکارنسی رمز ارز چیلیز را به‌عنوان محبوب‌ترین و پیشروترین فن توکن ارائه‌دهنده تکنولوژی در زمینه‌های ورزشی و سرگرمی می‌شناسند. محبوبیت این رمز بیشتر به خاطر داشتن بلاک‌چین مخصوص به خود می‌باشد که تواسته سایت Socios.com برای طرفداران فوتبال ایجاد کند تا هواداران بتوانند با تیم‌ها و باشگاه‌های محبوب خود در ارتباط باشند.

برهمین اساس هواداران با داشتن این رمزارز می‌توانند به‌راحتی به تیم مورد علاقه خود رای‌دهند. همچنین چیلیز در حال حاضر بر روی بستر اتریوم قرار دارد و به عنوان رمز ارزی محبوب برای پلتفرم‌هایی همچون chiliz و Socios.com کار می‌کند. این ارزها بسیار کاربردی هستند زیرا نوآوری در فضای بلاک‌چین را به بالاترین حد خود می‌رسانند. از باشگاه‌هایی که توکن خود را راه‌اندازی کردند می‌توان به باشگاه‌های منچستر سیتی انگلیس، پاریسن ژرمن فرانسوی، ایتالیا، گالاتاسرای، یوونتوس اشاره کرد. در ادامه با برخی از بهترین فن توکن‌ها آشنا خواهید شد، هر چند که این لیست ادامه دارد اما ما در اینجا به 3 توکن هواداری خواهیم پرداخت.

 

Fan Token گالاتاسرای

در چند سال گذشته فن توکن گالاتاسرای جز بهترین توکن‌های هواداری در ترکیه شناخته می‌شود. این رمز نشان رسمی طرفداران باشگاه‌ ورزشی گالاتاسرای می‌باشد و با نماد اختصاری GAL نشان داده می‌شود. البته نکته قابل ذکر این است که GAL فقط در کشور ترکیه در صرافی ارز دیجیتال Paribu معامله می‌شود. این توکن توسط در فوریه سال ۲۰۲۰ توسط باشگاه Galatasaray با همکاری Sosios.com تاسیس شد. رمز ارز GAL بر روی بلاک‌چین اتریوم و در حال حاضر توسط پلتفرم Socios اداره می‌شود. هچنین این رمز ارز با چیلیز، ترید می‌شود اما صرافی Paribu به کاربران خود اجازه می‌دهد تا GAL را با TRY نیز معامله کنند.

 

فن توکن یوونتوس 

فن توکن یوونتوس که با نماد اختصاری JUV در بازار ارز دیجیتال شناخته می‌شود به نوعی یک توکن کاربردی است که به طرفداران تیم یوونتوس این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از برنامه و خدمات Socios، برای به دست آوردن جوایز منحصر به‌فرد و به رسمیت شناختن باشگاه تلاش کنند و با استفاده از این رمزارز باشگاه محبوب خود را حمایت کنند. توکن JUV به دلیل داشتن مزایای بسیار زیاد همچون شرط‌بندی در مسابقات،رای‌گیری در نظرسنجی‌ها، چت و همفکری با دیگر کاربران در لیست‌ بهترین و محبوب‌ترین فن توکن‌ها قرار می‌گیرد.

 

فن توکن بارسلونا

توکن هواداران بارسلونا که با نماد اختصاری BAR شناخته می‌شود از بهترین توکن‌های هواداری می‌باشد. این توکن به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در حد امکان حمایت خود را نسبت به باشگاه بارسلونا نشان دهند و بتوانند تاثیرگذار باشند همچنین مانند یک کلید عضویت عمل می‌کند. برهمین اساس به‌ دلیل محبوبیت باشگاه بارسلونا، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که توکن BAR آینده درخشانی داشته‌باشند.

 

کاربرد های فن توکن

 

کاربرد های Fan Token

تا اینجا به خوبی توضیح دادیم که Fan Tokenچیست و با برخی از کاربرد های آن نیز آشنا شدیم و درباره بهترین توکن های هواداری نیز اطلاعات لازم را دریافت کردیم. فن توکن‌ها راه ارتباط بین هواداران و باشگاه‌ها را بیشتر و امکانات فراوانی را برای هواداران تیم‌ها فراهم می‌کنند.

شما با داشتن توکن‌های هواداری با استفاده از حق رای گیری می‌توانید تا حدودی در عملکرد و سرنوشت باشگاه مداخله کنید. عملکرد این رمزارزها به‌گونه‌ای است که شما هر چه بیشتر Fan Token بخرید تاثیر بیشتری در ارتباط با باشگاه مورد نظر خواهید داشت و همانطور که متوجه شدید هر باشگاهی تقریبا Fan Token تیم خود را دارد. برهمین اساس شما می‌توانید با خرید این رمز ارزها وفاداری خود را به تیم محبوب خود نشان دهید. در نهایت خوشحال می‌شویم نظر خودتون رو در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
امیر
2 سال قبل

سلام
ببخشید بقیه توکن های هواداری تون به صرافی کی اضافه میشه؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  امیر

سلام
صفحات ما رو در فضای مجازی دنبال کنید هر ارزی که قرار باشه اضافه بشه قطعا در این صفحات اعلام میشه

كاظمي
كاظمي
2 سال قبل

يچيزي شبيه به خريدن سهام هستش درسته؟
مثل خريد سهام يه مجموعه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  كاظمي

سلام بله شباهت هایی هست

پوریا
پوریا
2 سال قبل

فصل این ارزها جام جهانیه
جام جهانی قطر شروع بشه اینا مطمعنا پامپ میشن

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  پوریا

درسته منم با این نظرتون موافقم
ممنون که نظرتون رو برای ما و کاربر ها به اشتراک گذاشتید