چیلیز چیست؟ همه چیز درباره چیلیز (CHZ)

در دنیای امروز که همه چیز به سمت مجازی شدن می رود، هر لحظه باید به دنبال تکنولوژی دوید! صبح که از خواب بیدار می شویم چندین اختراع و کشف جدید توسط دانشمندان انجام شده است. به همین سرعت علم و تکنولوژی پیشرفت می کند و جهان پیرامون ما هوشمندتر می شود. فوتبال که تا 200 سال پیش، کسی فکرش را هم نمی کرد که به وجود آید، امروزه در سراسر جهان مشغول پخش و برگزاری است. سایر ورزش ها و دنیای بلاک چین و ارز دیجیتال هم به همین شکل. اما امروز شبکه ای به وجود آمده است که بلاک چین و ورزش را به هم گره می زند. شبکه ای که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم؛ یعنی چیلیز!

 

چیلیز چیست و چگونه کار می کند؟!

اولین نظری که از دور می توان درباره چیلیز داد، این است که حداقل اسم جذابی دارد! شبکه چیلیز هم به اندازه اسم آن جذاب است. شبکه ای که به صورت غیرمتمرکز و بدون واسطه، فعالیت های ورزشی و مرتبط با سرگرمی را در بلاک چین خود ثبت می کند. شاید تا به حال نام توکن های JUV و PSG را شنیده باشید. این دو توکن، متعلق به باشگاه های فوتبال یوونتوس ایتالیا و پاریسن ژرمن فرانسه می باشند. این توکن ها تحت عنوان توکن طرفداری، در اختیار خریداران قرار می گیرند و به نوعی به آن ها درباره رویدادهای باشگاه حق نظردهی می دهند. می توان این مورد را با خرید سهام شرکت ها در شرایط خاص مقایسه کرد.

سال گذشته بود که باشگاه یوونتوس ایتالیا، به مناسبت 770 گله شدن فوق ستاره پرتغالی خود یعنی کریستیانو رونالدو، به او 770 توکن JUV پاداش داد و به نوعی از او تقدیر کرد. باشگاه های بزرگ دیگری هم با استفاده از شبکه چیلیز از این قابلیت جذاب استفاده کردند. منچسترسیتی انگلیس، بارسلونا اسپانیا، اتلتیکومادرید اسپانیا، رم ایتالیا و… باشگاه هایی بودند که به بلاک چین و شبکه چیلیز روی آوردند. این کار می تواند علاوه بر امکان درآمد زایی برای آن ها، به طرفداران هم امکان تعامل بیشتر با باشگاه را بدهد.

 

رمز ارز CHZ

رمز ارز که بین مردم بیشتر به ارز دیجیتال مشهور است، انواع مختلفی دارد. یکی از آن ها CHZ است که در شبکه چیلیز به کار گرفته می شود. ارز دیجیتال CHZ یا چیلیز (Chiliz)، در صرافی های مطرح جهان از جمله بایننس و کوین بیس به فروش می رسد. صرافی های ایرانی کمی از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند. اکثر این صرافی ها OTC هستند و به طور مستقیم در نقش خریدار یا فروشنده ظاهر می شوند. به این ترتیب قیمت معامله توسط صرافی تعیین می شود و شما با کاربر حقیقی معامله نمی کنید. صرافی P2P عملکردی متفاوت دارد و به شما امکان مستقیم معامله با یک فرد حقیقی مثل خودتان، با قیمتی توافقی را می دهد. بیت ایمن از معدود صرافی های P2P دارنده چیلیز در ایران است.

رمز ارز CHZ به طور رسمی از سال 2018 مطرح شد. در دوره ای که ارزهای دیفای از جمله آوه و چین لینک شروع به خود نمایی کردند. یکی از دوره های طلایی رمز ارزها را می توان همین سال ها دانست که رمز ارزهایی قدرتمند با پروژه های بلاک چینی هدفمند به وجود آمدند. چیلیز هم یک پروژه هدفمند بود که سال ها روی آن کار شده بود. این شبکه توانست اقبال مردم را نسبت به بلاک چین بیشتر کند و طرفداران ورزش و تفریح و سرگرمی و شادابی را به سمت آن بکشد.

 

قیمت ارز دیجیتال CHZ

 

قیمت ارز دیجیتال چیلیز

یکی از عواملی که جذابیت Chiliz را بیشتر می کند، قیمت بسیار پایین آن است. این قیمت پایین، سرمایه گذاران را به رشدهای چند برابری این رمز ارز امیدوار می کند. قیمت این ارز رمزنگاری شده هم اکنون 0.26 دلار معادل 6,600 تومان است. با این تفاسیر قیمت چیلیز در 24 ساعت گذشته 8.8% و در یک هفته اخیر 7.81% رشد داشته است. قیمت چیلیز در یک سال اخیر تا 0.89 دلار هم رشد داشته است و پایین ترین میزان آن هم 0.008 دلار بوده است. این یعنی حدود 100 برابر رشد در کمتر از یک سال! یعنی اگر پارسال 1 میلیون تومان چیلیز می خریدید و چند ماه پیش می فروختید، 100 میلیون تومان به دست می آوردید!

 

صرافی Chiliz.net

صرافی تخصصی چیلیز، Chiliz.net نام دارد که با هدف جذب علاقمندان به دنیای ورزش به وجود آمد. در این صرافی، طرفداران تیم های ورزشی می توانند با پیشبینی و معاملاتی که انجام می دهند، یک معامله دو سر برد با چیلیز داشته باشند. با این اتفاق هم صرافی و شبکه چیلیز و هم فعالانی که از این صرافی استفاده می کنند، به درآمد می رسند. این اولین صرافی ورزشی در جهان است که به طور ویژه به حوزه ورزش اختصاص دارد و آن را با بلاک چین ترکیب می کند.

 

تحلیل چیلیز

 

تحلیل چیلیز

تحلیل ارز دیجیتال چیلیز را می توانید در دسته بندی تحلیل چیلیز به طور رایگان مطالعه کنید. این تحلیل ها به صورت تکنیکال و فاندامنتال و در تایم فریم های مختلف انجام می شوند. ارائه تحلیل های مختلف درباره ارزهای دیجیتال فقط با هدف آموزش می باشد و برداشت سیگنال از آن ها به عهده بیننده است. به یاد داشته باشید که باید روز به روز اطلاعات خود را ارتقا دهید تا بتوانید با خواندن تحلیل های مختلف و کمک گرفتن از آن ها، معاملات بهتری داشته باشید. در این تحلیل ها یک دید نسبی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای شما شکل می گیرد.

 

خرید چیلیز

 

خرید ارز دیجیتال چیلیز

ارز دیجیتال چیلیز یا CHZ را می توانید در صرافی بیت ایمن خرید و فروش کنید. برای این کار ابتدا باید وارد سایت صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن شوید و سپس در آن ثبت نام و احراز هویت کنید. این کار زمان زیادی از شما نمی گیرد و به راحتی انجام می شود. پس از تکمیل ثبت نام و احراز هویت ابتدا حساب خود را شارژ کنید. آموزش نحوه ثبت نام در دسته بندی آموزشی قرار دارد و می توانید آن را بخوانید. برای شارژ حساب وارد حساب کاربری خود شده و روی کیف پول کلیک کنید. در صفحه جدید، گزینه واریز تومان را انتخاب کرده و سپس مبلغ مورد نظرتان را وارد کنید. در صفحه پرداخت، حساب خود را شارژ کرده و به ادامه کار بپردازید.

برای خرید چیلیز، روی معامله چیلیز کلیک کنید. در اینجا وارد صفحه معامله می شوید و با دو روش عادی و فوری می توانید چیلیز بخرید. سفارش عادی با قیمت دلخواه شما ثبت می شود و تا زمان رسیدن به آن قیمت، معامله ای انجام نمی شود. سفارش فوری راحت تر است و در همان لحظه و با قیمت فعلی انجام می شود. برای خرید بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال هم می توانید از همین روش استفاده کنید.

 

کیف پول های ارز دیجیتال CHZ

پس از خرید چیلیز از صرافی بیت ایمن، دارایی شما به کیف پول مجازی داخل سایت واریز می شود. این کیف پول سه امضایی می باشد و بالاترین سطح امنیت را دارد. با این وجود برای اطمینان بیشتر، بیت ایمن امکان انتقال چیلیز به کیف پول شخصی شما را هم فراهم کرده است. کیف پول سه امضایی بیت ایمن قابلیت اتصال به تمامی کیف پول های دیجیتال نرم افزاری و سخت افزاری را دارد. از بزرگ ترین تفاوت های بیت ایمن با صرافی های OTC، همین موضوع می باشد. با این کار شما کاملا از بابت دارایی خود مطمئن هستید و دیگر جایی برای نگرانی باقی نمی ماند.

کیف پول های لجر (Ledger) و تراست ولت (Trust Wallet)، دو مورد مناسب برای ذخیره چیلیز می باشند. اگر هم علاقه ای به استفاده از آن ها ندارید، می توانید دارایی تان را در همین کیف پول مجازی بیت ایمن نگه دارید.

 

آینده چیلیز

رشد فوق العاده بالای قیمت ارز دیجیتال CHZ در یک سال اخیر، باعث شده تا بعضی از سرمایه گذاران آن را با ارزهای بدون پشتوانه مقایسه کنند. رمز ارزهایی که پس از یک رشد بزرگ نابود می شوند! خیر این گونه نیست. چیلیز با توجه به پشتوانه و توانایی که دارد، در این دسته قرار نمی گیرد. ارزهای با پشتوانه هیچگاه دست از رشد نمی کشند و پس از کمی استراحت به پیشرفت خود ادامه می دهند. در هر صورت خرید چیلیز را نمی توان یک سرمایه گذاری پر ریسک دانست. فقط باید بدانید که چه زمانی برای ورود به بازار و خروج از آن مناسب است. در دسته تحلیل چیلیز، می توانید پیشنهادات و آموزش هایی در این باره دریافت کنید!

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها