مراقب پروژه کلاهبرداری کربلا کوین باشید!

بازار ارز دیجیتال علی‌رغم ایجاد فرصت‌های ایده‌آل درآمدزایی و پیشرفت، تهدیداتی هم برای کاربران خود ایجاد می‌کند. یکی از این تهدیدها، پروژه‌های کلاهبرداری می‌باشد که می‌تواند منجر به ضرر سرمایه‌گذاران شود. اخیرا کربلا کوین به عنوان یکی از این پروژه‌های کلاهبرداری مطرح شده است. این کوین که در روزهای اخیر سروصدای زیادی به‌پا کرده، سرمایه عده‌ای از سرمایه‌گذاران مسلمان را مورد هدف قرار داده است. پس هموطنان مسلمان باید نسبت به خطرات این ارز دیجیتال آگاه باشند و به آن اعتماد نکنند. در این مطلب به بررسی خبر کلاهبرداری ارز دیجیتال کربلا کوین می‌پردازیم تا شما را از خطرات این پروژه آگاه کنیم و راه‌های تشخیص پروژه‌های کلاهبرداری را هم مرور کنیم.

 

ارز دیجیتال کربلا کوین

 

کربلا کوین؛ پروژه کلاهبرداری جدید

از اسم این ارز دیجیتال پیداست که به مسائل اعتقادی و عقیدتی مربوط می‌باشد. پروژه ارز دیجیتال کربلا کوین، در واقع یک پروژه کلاهبرداری است که با وعده سودهای کلان به سراغ سرمایه‌گذاران مسلمان رفته است. در آستانه ماه محرم و پس از اعیاد قربان و غدیر، کربلا کوین به عنوان ارز دیجیتالی برای افزایش دارایی سرمایه‌گذاران مسلمان و کمک به نیازمندان مطرح شد.

این ارز دیجیتال برخی از سرمایه‌گذاران را با وعده سود چند هزار درصدی که بخشی از آن صرف کمک به نیازمندان و فعالیت‌های مذهبی می‌شود فریب داد. با این حال انجمن بلاکچین ایران به سرعت درباره فعالیت مرموز و کلاهبرداری این پروژه بیانه‌ای صادر کرد تا سرمایه‌گذاران را از این تله آگاه سازد. بی‌پشتوانه بودن این پروژه نیز، مهری تاییدی بر غیرقابل‌اعتماد بودن آن است. بنابراین سرمایه‌گذاران نباید اطلاعات و دارایی خود را در اختیار افراد سودجوی سازنده این ارز دیجیتال قرار بدهند.

سرمایه‌گذارانی که اعتقادات مذهبی زیادی دارند باید بدانند که پروژه کربلا کوین خطرناک است و اعتماد به آن در راستای اعتقادات مذهبی، می‌تواند منجر به از بین رفتن دارایی و سوءاستفاده از اطلاعات شما شود. چرا که کلاهبرداران روی نقطات حساس شما دست می‌گذارند و صرفا چیزی که می‌گویند را عملی نمی‌کنند. پس کسانی که به هر دلیلی مایل به خرید کربلا کوین یا سایر کوین‌های مشابه هستند، بهتر است بدانند که این پروژه‌ها چیزی که می‌خواهند را به آنان نخواهند داد و تنها ابزاری برای سوءاستفاده می‌باشند.

 

کلاهبرداری ارز دیجیتال

 

چگونه پروژه‌های کلاهبرداری را تشخیص دهیم؟

کربلا کوین اولین پروژه کلاهبرداری بازار ارز دیجیتال نبوده و یقینا آخرین مورد هم نخواهد بود. بنابراین خطر کلاهبرداری در بازار ارز دیجیتال هنوز هم وجود دارد و سرمایه‌گذاران باید با افزایش آگاهی و اطلاعات خود، این خطر را کاهش دهند. خرید ارزهای دیجیتال بی‌پشتوانه‌ای که با وعده‌های عجیب و غریب به سراغ شما می‌آیند یکی از اقدامات خطرناکی است که باید از آن پرهیز کنید. از طرفی اگر خواستید برای دریافت ارز دیجیتال رایگان در ایردراپی شرکت بکنید، باید اطمینان حاصل کنید که این ایردراپ رایگان است و مبلغی برای آن نپردازید. چرا که ایردراپ برای به دست آوردن ارز دیجیتال رایگان است و پرداخت هزینه برای دریافت ارز دیجیتال رایگان تناقض واضحی دارد.

فارغ از بحث ایردراپ و خرید ارزهای دیجیتال بی‌پشتوانه، قرار دادن اطلاعات شخصی در اختیار افراد دیگر نیز می‌تواند برای دارایی شما خطرآفرین باشد. هر کسی که به اطلاعات شخصی حساب شما در یک صرافی یا کیف پول دسترسی پیدا کند، می‌تواند دارایی‌تان را به سرقت ببرد. بنابراین به هیچ عنوان نباید نام کاربری، رمز عبور و کلید خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

از طرفی تحقیق درباره ارزهای دیجیتال در سایت‌های مرجع نیز می‌تواند احتمال قربانی شدن در بازی کلاهبرداران را کاهش دهد. پس هرچقدر که دانش بیشتری به دست آورید، راحت‌تر می‌توانید از دام پروژه‌های کلاهبرداری مانند کربلا کوین فرار کنید. از طرفی بررسی وایت پیپر پروژه و کسب اطلاعات درباره نحوه فعالیت و چشم‌انداز آینده آن نیز می‌تواند امکان تشخیص کلاهبرداری را افزایش دهد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها