روند بازار لیکوئید استیکینگ صعودی شد

در ماه گذشته شاپلا (Shapella) که یکی از شبکه های اتریوم می باشد، در تاریخ 12 آوریل 2023 به روز رسانی شد. ارتقا و به روز رسانی شاپلا تاثیرات زیادی را با خود به همراه داشت که بازار لیکوئید استیکینگ (Liquid staking) یکی از تاثیرات ارتقای شاپلا می باشد. از زمان به روز رسانی شاپلا، بازار لیکوئید استیکینگ تحت تاثیر این به روز رسانی قرار گرفت و روز به روز رشد کرده است. برهمین اساس بیش از 400 هزار واحد اتر، که چیزی به ارزش 763 میلیون دلار می باشد را به تعداد زیادی پلتفرم متفاوت انتقال داده است.

اکنون ارزش کل دارایی های قفل شده یا همان TVL در پلتفرم های Liquid staking مبلغی بیش از 16 میلیارد دلار می باشد. البته پلتفرم های بزرگ لیکوئید استیکینگ همچون Lido Finance ،Coinbase’s Wrapped Staked Ether ،Rocket Pool ،Frax ،Stakewise و غیره پس از ارتقای شاپلا رشد بسیار زیادی داشته اند. بعضی از آن ها نیز توانستند رشد دو رقمی را تجربه کنند. اکنون این سوال به میان می آید که Liquid staking چیست؟

طبق گزارش های سایت cryptopolitan، لیکوئید استیکینگ یک موضوع جدید در امور مالی غیرمتمرکز یا همان DeFi می باشد که به کاربران این اجازه را می دهد تا رمز ارزهای خود را در موقعیتی که همچنان نقدینگی آن ها حفظ می شود استیک کنند. استیکینگ نیز همان فرآیند قفل کردن بخشی از دارایی های رمز ارزها می باشد که شما نیز می توانید به منظور ایمن سازی بلاک چین و دریافت پاداش از آن استفاده کنید.

ورود بایننس به لیکوئید استیکینگ

بایننس نیز به بازار لیکوئید استیکینگ پیوست

لیکوئید استیکینگ در چند ماه گذشته پس از رشدهای چشمگیری که در پیش داد توانست توجه عموم فعالان حوزه کریپتوکارنسی را به خود جلب کند. زیرا Liquid staking به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند دارایی خود را حفظ کرده و در عین حال پاداش استیکینگ غیرفعال را نیز دریافت کنند. برهمین اساس در یک ماه گذشته شاهد افزایش ۴۰۰،۰۰۰ اتر به ارزش کل دارایی های قفل شده لیکوئید استیکینگ بودیم. افزایش چشمگیر اتر به ارزش کل دارایی های قفل شده در کوتاه مدت نشانگر این است که علاقه و توجه به این حوزه روز به روز بیشتر می شود.

صرافی بزرگ بایننس نیز از این قافله عقب نمانده و طبق داده های به دست آمده به تازگی قصد دارد لیکوئید استیکینگ خود را راه اندازه کند. بایننس در حال حاضر به عنوان دهمین پلتفرم بزرگ شناخته می شود. ارزش کل دارایی های قفل شده این پلتفرم در حال حاضر با تعداد زیادی اتر استیک شده، مبلغی حدود 38.69 میلیون دلار می باشد. اکنون باید منتظر ماند تا ببینم که رشد لیکوئید استیکینگ تا کجا ادامه پیدا می کند. البته ممکن است با رشد هر چه بیشتر آن دیگر پلتفرم ها نیز همچون بایننس به لیکوئید استیکینگ روی آورند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها