تحلیل تکنیکال لایت کوین LTC؛ تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و از لحاظ ساختاری شباهت زیادی با بیت کوین دارد. لایت کوین هم از سیستم اثبات کار PoW استفاده می‌کند و بنابراین امکان استخراج دارد و به ماینرها پاداش داده می‌شود. لایت کوین سعی دارد بهبودهایی را نسبت به بیت کوین داشته باشد و مهم‌ترین آن‌ها افزایش سرعت در تولید بلاک‌ها می‌باشد. شرایط فاندامنتال برای LTC مناسب است و مورد تایید سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. البته برای خرید و فروش توجه به صرف به وضعیت فاندامنتال کافی نیست و حتما باید تحلیل تکنیکال نیز بررسی شود.

امروز ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال لایت کوین همراه شما هستیم و به بررسی روند قیمت این توکن خواهیم پرداخت. ضمنا به کمک تحلیل تکنیکال سعی می‌کنیم محدوده‌های مهمی که قیمت در آن‌ها واکنش نشان خواهد داد را تعیین کنیم. لایت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد افزایش قیمت داشته و با داشتن 4.3 میلیارد دلار سرمایه در گردش رتبه 19 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

روند قیمت لایت کوین LTC

در بازارهای مالی زمانی می‌توانید بیشترین سود را از بازار کسب کنید که با روند اصلی همراهی کنید. حرکت بر خلاف احساسات حاکم بر بازار موجب از بین رفتن سرمایه خواهد شد و هیچ معامله‌گری توانایی مقابله با بازار را نخواهد داشت. بنا به همین دلایل به کمک تحلیل تکنیکال سعی می‌کنیم روند قیمت نماد مورد نظر را تعیین کنیم. برای تعیین روند قیمت LTC تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه (1D) پیش می‌بریم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار، به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی‌تر تحلیل معتبر‌تری ارائه دهیم.

روند قیمت لایت کوین LTC

روند قیمتی لایت کوین در 4 ماه گذشته ریزشی بوده و در هفته اخیر شدت بیشتری هم گرفته است. این روند ریزشی سبب شده تا حمایت استاتیک و مهم 58 دلار از دست برود و قیمت به پایین‌تر از این سطح برسد. ادامه روند قیمت لایت کوین وابسته به رفتار این توکن در محدوده 58 دلار است. چنانچه قیمت بتواند ریکاوری مناسبی داشته باشد امیدواری‌ها برای بازگشت قیمت به روند صعودی افزایش می‌یابد اما در غیر این صورت لایت کوین پتانسیل رسیدن به محدوده حمایتی بعدی یعنی 40 دلار را هم دارد.

در حال حاضر اندیکاتور RSI به محدوده اشباع فروش رسیده و طبق قواعد تحلیل تکنیکال می‌تواند سیگنالی برای بازگشت قیمت باشد. ضمن اینکه کندل‌ها از خط آبی رنگ EMA20 فاصله زیادی گرفته‌اند و باید مجددا به این خط نزدیک بشوند که این مورد هم یک سیگنال برای ریکاوری قیمت محسوب می‌شود. ضمن اینکه لایت کوین هنوز به سطح شکسته شده 58 دلار پولبک نزده و این انتظار وجود دارد که مجدد به این ناحیه بازگردد. طبق این تفاسیر در شرایط فعلی بازگشت قیمت به سطح 58 دلار محتمل‌ترین گزینه هست و پس از آن بهتر می‌شود در مورد ادامه روند قیمت نظر داد.

 

شرایط لایت کوین LTC برای نوسان گیری

ترید در بازه‌های زمانی کوتاه و نوسان‌گیری یکی از بخش‌های جذاب بازار ارزدیجیتال می‌باشد. در صورتی که بر مباحث تحلیل تکنیکال مسلط باشید و به قدر کافی تجربه داشته باشید می‌توانید سود خوبی از بازار کسب کنید اما در غیر این صورت ریسک زیادی متوجه سرمایه شما خواهد شد.

 

شرایط لایت کوین LTC برای نوسان گیری

 

جهت تعیین شرایط لایت کوین برای نوسان‌گیری به سراغ تایم فریم 30 دقیقه (30m) می‌رویم و تحلیل تکنیکال را در این حالت پیش می‌بریم. چرا که باعث می‌شود نوسانات کوچکتر بازار بهتر مشاهده شوند. در این تایم فریم روند قیمت لایت کوین صعودی است و در نزدیکی خط EMA20 در حال معامله است. شرایط اندیکاتور RSI از شکل‌گیری گارد صعودی و حرکت به سمت مقاومت 59 دلار حکایت دارد.

در حال حاضر سنتیمنت بازار مثبت است و احتمال موفقیت در پوزیشن buy بیشتر است. اما توجه کنید که حتما نسبت ریسک به ریوارد را به درستی محاسبه کنید و از قرار دادن حد ضررهای غیرمنطقی پرهیز کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر لایت کوین توانایی عبور از 59 دلار را نداشته باشد به احتمال بالا وارد فاز نزولی خواهد شد.

 

سخن آخر

سابقه لایت کوین در بازار و همچنین وضعیت فاندامنتال این توکن سبب خواهد شد تا افراد زیادی علاقه مند به خرید آن برای نگهداری با دید بلند مدت (HOLD) شوند. این شرایط به نوبه خود قابل قبول هستند اما تحلیل تکنیکال LTC نشان می‌دهد که خرید در شرایط فعلی بدون ریسک نیست و احتمال شکل‌گیری روند نزولی وجو دارد. بنابراین بهتر است از عجله کردن برای خرید پرهیز کنید و منتظر واکنش مثبت قیمت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها