تحلیل تکنیکال لایت کوین LTC؛ تاریخ ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

انتخاب یک رمزارز مناسب از میان هزاران ارزی که در مارکت کریپتو وجود دارد کار چندان آسانی نبوده و بررسی فاندامنتال آن‌ها کاری دشوار و زمان‌بر است. اما چیزی که اهمیت خود را بیشتر نشان می‌دهد انتخاب زمان مناسب برای خرید یا فروش دارایی شناسایی شده است. اگر بهترین ارز از لحاظ فاندامنتال را انتخاب کنید اما در زمان اشتباه به خرید آن اقدام کنید باعث خواهد شد که سرمایه شما به سرعت وارد ضرر شود و جبران آن مدت‌ها زمان ببرد. لذا توجه به تحلیل تکنیکال همواره حائز اهمیت است.

امروز ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال لایت کوین که یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود همراه شما هستیم. به کمک تحلیل تکنیکال سعی داریم روند قیمت این توکن را بررسی کرده و مناطقی که قیمت بیشترین واکنش را به آن‌ها نشان می‌دهد (حمیات‌ها و مقاومت‌ها) را تعیین کنیم.

لایت کوین در ساعت گذشته 1 درصد افزایش قیمت داشته و با مارکت کپ حدود 5 میلیارد دلار در رتبه 19 بازار قرار گرفته است.

 

تحلیل تکنیکال لایت کوین LTC در تایم فریم روزانه (1D)

در صورتی می‌توانید زمان صحیح خرید یا فروش را تشخیص دهید که از روند کلی بازار آگاه باشید و سنتیمنت حاکم بر مارکت را بشناسید. برای این کار لازم است که تایم فریم تحلیلی خود را بالاتر ببرید تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی‌تر، تحلیل معتبرتری ارائه دهید.

حال برای اینکه بدانیم روند قیمت لایت کوین به چه صورت است به سراغ تحلیل تکنیکال این رمزارز در تایم فریم روزانه (1D)‌ می‌رویم.

 

تحلیل تکنیکال لایت کوین LTC در تایم فریم روزانه (1D)

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه دو ناحیه مقاومت و حمایت مهم به ترتیب در 100 و 50 دلار می‌شوید. در صورت خروج قیمت از هرکدام از این نواحی مهم، انتظار آغاز یک رالی قیمتی در همان جهت را خواهیم داشت.

در حال حاضر قیمت لایت کوین پس از طی یک روند نزولی و برخورد با حمایت خود در 50 دلار در حال ریکاوری بوده و از خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) نیز عبور کرده است که خبر خوبی محسوب می‌شود. ضمنا اندیکاتور RSI هم در فاز مثبت قرار گرفته و با منطقه اشباع خرید فاصله دارد. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد اولین مقاومت بر مسیر لایت کوین 75 دلار خواهد بود و چنانچه از این ناحیه عبور کند به مقاومت مستحکم 100 دلار خواهد رسید. برای تصمیم‌گیری در مورد ادامه روند لایت کوین باید منتظر واکنش قیمت به این نواحی باشید.

توجه داشته باشید که سقوط قیمت LTC به پایین‌تر از 50 دلار می‌تواند تحلیل ارائه شده را fail کند و در این صورت شرایط تغییر خواهد کرد. با توجه به شواهدی که وجود دارد فعلا احتمال ریکاوری و رشد قیمت بیشتر است.

 

تحلیل نمودار لایت کوین – بیت کوین (LTCBTC)

اگر به دنبال این هستید تا بدانید کدام رمز ارز می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد یکی از معیارهای مهم مقایسه نمودار قیمت آن نسبت به بیت کوین می‌باشد. در حال حاضر قصد داریم وضعیت لایت کوین را نسبت به بیت کوین بسنجیم و به همین دلیل تحلیل تکنیکال را با نمودار LTCBTC پیش می‌بریم. هرچقدر این نمودار به حالت صعودی نزدیک‌تر باشد شرایط برای لایت کوین بهتر خواهد بود.

 

تحلیل نمودار لایت کوین - بیت کوین (LTCBTC)

 

تحلیل نمودار LTCBTC در تایم فریم روزانه حکایت از روند نزولی طولانی مدت لایت کوین نسبت به بیت کوین دارد و طی ماه‌های گذشته فاصله بیت کوین در حال افزایش بوده و به عبارتی از ارزش لایت کوین کاسته شده است. این مورد سبب می‌شود که در دوره‌های صعودی بازار، LTC به میزان بیت کوین رشد نکند و یا در زمان ریزش افت بیشتری را تجربه کند. تنها نکته امیدوارکننده‌ برای طرفداران لایت کوین این است که شاخص نمودار پس از برخورد با محدوده 0.0010 مجددا رشد کرده و خط EMA20‌ را به سمت بالا کراس کرده است.

ادامه این روند و عبور از 0.0015 می‌تواند سیگنال مثبت قوی برای خرید لایت کوین صادر کند. چنانچه به دنبال فرصت‌ خریدهای کم ریسک هستید توجه به این نمودار الزامی است.

 

سخن آخر

لایت کوین علی‌رغم سابقه زیاد در بازار همچنان در مسیر رشد قرار دارد و فعالیت‌های مثبت فاندامنتال خود را متوقف نکرده است. همین امر سبب شده که سرمایه‌گذاران اقبال مناسبی به این رمزارز نشان دهند. بررسی تحلیل تکنیکال LTC هم نشان می‌دهد که روند قیمت برخلاف اکثر توکن‌های بازار ریزشی نشده و قیمت در حال ریکاوری می‌باشد. در صورت تثبیت قیمت و سایر شاخص‌ها که در تحلیل تکنیکال عنوان شد می‌توانید خرید خود را به صورت پله‌ای و منطقی انجام دهید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها