توکن های متاورس برنده بهترین عملکرد در آلت کوین ها

گزارش جدیدی از Kraken Intelligence نشان می دهد که توکن های متاورس یکی از تنها دو دسته رمزارزهایی هستند که سال به سال شاهد رشد قیمت بودند. توکن های متاورس در شرایط نزولی کنونی، تقریبا 400 درصد نسبت به سال گذشته، عملکرد بسیار بهتری از هر دسته دیگر ارزهای دیجیتال دارند. بر اساس گزارش های بازار می 2022 توسط Kraken Intelligence و پیشروترین دستاوردها عبارتند از :

(Decentraland (MANA با 41% ، (Sandbox (SAND با 470%، Axie Infinity با 511% و(STEPN (GMT با 746%. توکن های متاورس را می توان برای پرداخت هزینه ها، خرید زمین و مشارکت در ساخت استفاده کرد.

متاورس

مقایسه وضعیت بیت کوین و آلت کوین ها

بالا ترین دسته بعدی برای سود سال به سال، توکن های مبادله ای بودند که 6 درصد افزایش داشتند. همه دسته های دیگر شاهد دوره زمانی بودند که از -13% برای بیت کوین تا -72% برای DeFi متغیر بود.بازی‌ های مبتنی بر بلاک چین با استفاده از توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) و پلتفرم‌ های Metaverse تا کنون در سراسر سال 2022 بسیار محبوب بودند. بر اساس اطلاعات ردیاب غیرمتمرکز برنامه DappRadar، علیرغم کاهش قیمت‌ ها در سراسر بازار، میزان کاربری در بین این بازی‌ ها در حدود 1 میلیون کاربر در روز ثابت ماند. گزارش Kraken اشاره کرد که اگرچه ماه می شاهد استفاده روزانه ثابت بودیم، “حجم NFT با کاهش -87.1٪ حجم روزانه مواجه شد.”

هر دسته‌ ای که توسط گزارش کراکن دنبال می‌ شود، از جمله متاورس و توکن‌ های قابل تعویض، در 30 روز و 90 روز گذشته بازدهی منفی داشتند. توکن های متاورس در 30 روز گذشته با افت 42 درصدی، با بیشترین نوسان با 173 درصد، یکی از بدترین بازنده ها بودند. علیرغم اقدامات کوتاه مدت قیمت، پول برای تامین مالی این بخش سرازیر می شود. گزارش بازی های سه ماهه اول DAppRadar اشاره کرد که 2.5 میلیارد دلار برای حمایت از بازی های بلاک چین و پروژه های Metaverse در سه ماهه اول سال 2022 جمع آوری شد. طبق این گزارش، سرمایه گذاران مشتاق بودند از بازی ها حمایت کنند. زیرا 52٪ از کل فعالیت های بلاک چین از DApps بازی انجام می شد.

“با این سرعت پروژه های play to earn (بازی برای کسب درآمد) و پروژه های مرتبط با متاورس امسال 10 میلیارد دلار برای ادامه ساختن این صنعت اضافه خواهند کرد.”

توکن های لایه 1 مانند (Solana (SOL و(Cardano (ADA در 90 روز گذشته پیشتاز بازنده ها بودند. آنها در سه ماه اخیر 53% کاهش و در ماه گذشته 43% کاهش یافتند. بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در هر سه بازه زمانی اندازه گیری شده توسط کراکن در مقایسه با آلت کوین ها ضرر نسبتا کمی داشتند.

 

جمع بندی

ظاهرا مردم به سمت بازی های درآمدزای بلاک چینی روی آوردند و باعث رشد قیمت توکن های آنها شدند. نظر می رسد وقتی که زیر ساخت های متاورس رشد کنند، قیمت توکن های متاورس می تواند با رشد بیشتری مواجه شوند. امروزه شرکت های زیادی روی متاورس هزینه های سنگینی برای آزمایش این حوزه انجام می دهند. یکی از این شرکت های معروف شرکت متا (فیسبوک سابق) است. این شرکت از ابتدای سال 2022 بیش از 3 میلیارد دلار هزینه بدون بهره برای پروژه های متاورسی خود انجام داد. اما هنوز هم دست بردار نیست و به آینده متاورس و توکن های متاورسی خیلی علاقه دارد. شما وضعیت متاورس را چگونه پیش بینی می کنید؟ خوشحال می شویم اگر نظرات و پرسش های خود را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سینا
سینا
2 سال قبل

اتفاقا یه توکنی هست واسه بازی های بلاک چینی اسمشGALAعه پارسال بعد از شیبا بیشترین رشد رو داشت
به نظرم سامایه گذاری رو اینا بهتر از شت کوینه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سینا

کاملا درسته گالا تو سال 2021 بعد از شیبا بیشترین رشد رو داشته