متاورس برای شرکت متا بیش از 3 میلیارد دلار ضرر داشت!

با انتشار گزارش درآمد 3 ماهه ابتدایی شرکت متا، مشخص شد که بخش ریلیتی لبس این شرکت ضرری 2.9 میلیارد دلاری را ثبت کرد. با وجود اینکه بخش مذکور، شرکت Meta را متحمل ضررهای زیادی کرد، زاکربرگ نسبت به سودآوری آینده متاورس برای این شرکت، خوش بین است.

به گزارش کوین تلگراف، شرکت Meta که پیش‌ از این فیس‌ بوک نام داشت، در روز چهارشنبه درآمد 3 ماهه ابتدایی سال جدید میلادی خود را منتشر کرد. بر طبق اسناد، آزمایشگاه‌ های این شرکت که بر توسعه متاورس تمرکز کرد و با نام ریلیتی لبس معروف شد، ضررهای سنگینی را به این شرکت تحمیل کردند.

این بخش که قبلا آکیولس (Oculus) فیس‌ بوک نام داشت، حال مبالغ هنگفتی از سرمایه خود را برای توسعه محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و متاورس صرف کرد. همین امر باعث ثبت زیان 2.9 میلیارد دلاری آن در 3 ماهه ابتدایی سال میلادی جدید شد. در 3 ماهه ابتدایی سال میلادی گذشته این بخش 1.8 میلیارد دلار متضرر شد که یعنی این میزان، 61 درصد افزایش یافت.

اما با وجود ثبت ضرر، درآمد کلی ریلتی لبس بالاتر از حد انتظار بود. در 3 ماه اول سال 2022، 695 میلیون دلار درآمد حاصل از فروش اقلامی چون هدست‌ های واقعیت مجازی (VR) و سخت‌ افزارهای متا پورتال (Meta Portal) برای این بخش به‌ دست آمد.

 

توضیحات مدیرعامل متا درباره ضرر اخیر

در همین رابطه چهارشنبه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در مصاحبه‌ ای تاکید کرد که ضرر این بخش طبیعی است. زیرا هنوز هم عمده فعالیت ریلیتی لبس بر تحقیق و توسعه یک‌ سری محصولات نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری مانند پروجکت کامبریا متمرکز است.

زاکربرگ در همین رابطه افزود:

“می‌ دانم که انجام این پروژه هزینه‌ بر است. چرا که تا کنون کسی در متاورس پیش قدم نبود. اما این یک الگوی جدید برای محاسبات و ارتباطات اجتماعی ما فراهم می‌ آورد. انتظار ما بر این است که درآمد بیشتری نسبت به سایرین در این حوزه کسب کنیم و همچنین در پی آن هستیم که توسعه پلتفرم‌ های ما به مزیتی پایدار تبدیل شود.”

گزارش‌ های مالی شرکت متا که در اوایل سال میلادی جاری منتشر شد. این گزارش ها نشان داد که ریلیتی لبس در سال گذشته میلادی، ضرری در حدود 10 میلیارد دلار به شرکت Meta تحمیل کرد. حدود 4 میلیارد دلار از این ضررها، صرف هزینه کارکنان و هزینه تحقیق و توسعه شد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما
سیما
2 سال قبل

منم به متاورس خوش بینم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سیما

بله متاورس هم میتونه آینده دار باشه
ولی خیلی زمان می بره

سياوش
سياوش
2 سال قبل

خيلي از متاورس تعريف ميشه بنظر شما ايندش چطوره؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سياوش

هنوز خیلی مونده تا مورد پذیرش و باور کل عام قرار بگیره و سرمایه گذار های بیشتری باید جذبش بشن ولی در کل ایده قوی و جالبیه اما برای آینده دور

عبدالله
عبدالله
2 سال قبل

من آینده خیلی روشنی رو در انتظار متاورس میبینم

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  عبدالله

بله قطعا تو موج بعدی سرمایه گذاری ها متاورس خودشو نشون میده

مهتاب
مهتاب
2 سال قبل

متاورس واقعا آینده داره من خیلی اوکیم باهاش

شارمین
شارمین
2 سال قبل

از نظر من متاورس یه دنیای خیلی عجیب و جالبیه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  شارمین

بله پتانسیل های بالا تر از این زمان رو داره