پاسخ مایکل سیلر به منتقدان بیت کوین

مایکل سیلر سکوت در مورد نقص کلیدی بیت کوین را شکست.

مایکل سیلر از نوسانات بیت کوین دفاع می‌کند و منتقدانی را که به ارزش آن به عنوان دارایی پایدار شک دارند، به چالش می‌کشد.

اگرچه بیت کوین (BTC) در بین افراد بیشتری، سرمایه گذاران واجد شرایط، موسسات و حتی شرکت‌های بزرگی مانند بلک راک یا فرانکلین تمپلتون توجه بیش از پیشی را به خود جلب می‌کند، اما بسیاری از افراد مانند پیتر شیف یا وارن بافت هنوز به معنی و کاربرد آن شک دارند.

منتقدان به دلیل نوسانات بالای بیت کوین در مقایسه با دارایی‌های سنتی، حق ذخیره ارزش و نامگذاری طلای دوم را انکار می‌کنند. بنابراین، علیرغم محبوبیت روزافزون، بیت کوین هنوز به طور گسترده به عنوان یک دارایی سوداگرانه یا حتی یک قمار در نظر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر، مایکل سیلر، مدیر عامل MicroStrategy و یکی از کسانی که دیدگاه گاوی در مورد بیت کوین دارد، کاملا متقاعد شده است که این ارز رمزنگاری شده ذخیره عالی ارزش و حتی «پول آینده» است. او در پست اخیر در شبکه اجتماعی X تصمیم گرفت این عقیده را که نوسانات یک نقص برای بیت کوین است را رد کند. Saylor نموداری را منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه سهام MSTR MicroStrategy تقریباً 1000٪ پس از اینکه این شرکت چهار سال پیش BTC را پذیرفت، افزایش یافت.

خنده‌دار این است که خود بیت کوین در این مدت تنها 408 درصد افزایش یافت. برای در نظر گرفتن این موضوع، شاخص اصلی بازار سهام ایالات متحده، S&P 500، از آگوست 2020 تنها 59 درصد افزایش یافته است.

این نمودار با عبارت «نوسانات حیاتی است» همراه بود که بر دیدگاه سایلر تأکید می‌کرد که نوسانات بیت کوین یک نقطه قوت است تا یک ضعف. سیلر افزود: «نوسان‌پذیری بیت‌کوین یک ویژگی است، نه یک باگ»، و این دیدگاه مرسوم را که نوسانات ارزش ارز دیجیتال را تضعیف می‌کند به چالش می‌کشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها