استیبل کوین NakaDollar با پشتوانه بیت کوین

طبق داده های به دست رسیده یکی از بنیانگذاران صرافی BitMEX که آرتور هیز نام دارد، در طی یک نشست خبری اعلام کرد، به تازگی در صدد راه اندازی استیبل کوینی با پشتوانه بیت کوین می باشد. این استیبل کوین NakaDollar نام دارد و با نماد اختصاری NUSD شناخته می شود. نظرات زیادی در خصوص این استیبل کوین به گوش می رسد. به طور مثال استیبل کوین NakaDollar می تواند نقدینگی بالاتری نسبت به سایر استیبل کوین ها داشته باشد. همچنین می تواند در صورت پذیرش و استفاده توسط سرمایه گذاران و صرافی ها، ارزش و ثبات خود را حفظ کند.

طبق گزارش های سایت کوین دسک، استیبل کوین NakaDollar با سایر استیبل کوین ها تفاوت اساسی و بزرگی دارد. تفاوت آن در این است که استیبل کوین NakaDollar به هیچ عنوان به نهادهای متمرکز از جمله بانک ها وابسته نیست. بلکه تنها توسط صرافی هایی که معاملات معکوس بیت کوین را لیست می کنند، پشتیبانی می شود. اگر بخواهیم به توضیح دقیق تری در خصوص معاملات دائمی معکوس بپردازیم باید بگوییم معاملات معکوس قرارداد هایی هستند که تسویه آن ها به جای دلار،با دارایی های پایه ای همچون بیت کوین انجام می شود. البته آرتور هیز درخصوص این استیبل کوین نظرات دیگری نیز دارد که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

 

کوین NakaDollar

 

پیشنهاد آرتور هیز برای استیبل کوین NakaDollar

آرتور هیز در وبلاگ خود نوشته است: ما حمایت افراد علاقمند به بازار ارزهای دیجیتال، ابزارها و سازمان ها فعال در این حوزه را در اختیار داریم. در صورتی که پیشنهاد عرضه استیبل کوین NakaDollar مورد استقبال صرافی ها و تریدرها قرار بگیرد، باعث رشد چشمگیر سود باز معاملات مربوط بیت کوین می شود. همین امر باعث ایجاد نقدینگی بالایی خواهد شد.

همچنین وی اعلام کرد، عرضه استیبل کوین NakaDollar می تواند هم برای افرادی که به دنبال سودهای فوری هستند و هم کسانی که به دنبال ریسک پایین هستند کمک کند. این استیبل کوین علاوه بر صرافی ها، می تواند برای کاربران فعال در حوزه دیفای و دیگر کاربرانی که به یک توکن با ارزش ثابت دلاری نیاز دارند مفید باشد.

پیشنهاد آرتور هیز بر اساس نیاز جامعه رمز ارزها به یک استیبل کوین غیر وابسته به ارزهای فیات مانند یورو و دلار ارائه شده است. با ظهور بسیاری از پلتفرم های Defi، نیاز جامعه به استیبل کوین هایی که تحت تاثیر فشارهای نظارتی نباشند بیشتر احساس می شود. با وجود اتفاقات ناخوشایند درباره استیبل کوین ها، مانند از بین رفتن اکوسیستم ترا و کاهش زیاد استیبل کوین UST و همچنین فروپاشی بانک سیلیکون و افت ارزش استیبل کوین USDC پیشنهاد آرتور هیز می تواند قابل تامل باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها