تحلیل تکنیکال نیر؛ تاریخ 24 خرداد 1403

امروز 24 خرداد 1403 و با تحلیل تکنیکال نیر NEAR در خدمت شما عزیزان هستیم. اگر به دنبال فرصت مناسب برای خرید نیر هستید یا می‌خواهید از روند قیمت و محدوده های مهم حمایت و مقاومت رمز ارز NEAR آگاه شوید تحلیل تکنیکال امروز نیر را از دست ندهید. NEAR توکن بومی نیر پروتکل نیر می‌باشد. در واقع شبکه نیر خودش یک بلاک چین مستقل دارد و مانند ارزهای لایه اول یا دوم، بر روی شبکه اتریوم اجرا نشده است.

پروتکل نیر برای رفع مشکلات شبکه بیت کوین و اتریوم به وجود آمده است. شبکه بیت کوین با مشکل مقیاس پذیری یا همان سرعت پایین تراکنش و شبکه اتریوم هم با هزینه بالای تراکنش مواجه هستند. پروتکل نیر با استفاده از ایده شاردینگ در جهت حل این مشکلات گام برمی‌دارد. با این تفاسیر متوجه اهمیت توکن NEAR در میان ارزهای دیجیتال می‌شویم و لازم هست تا این رمز ارز را از دید تکنیکال بررسی کنیم.  

 

تحلیل تکنیکال نیر در تایم فریم 4H

تصویر پایین نمودار قیمت نیر را در tradingview نشان می‌دهد.

تایم فریم 4H

 

  ارز نیر پروتکل در برابر ریزش اخیر بازار ارزهای دیجیتال مقاومت خوبی از خود نشان داده و نسبت به سایر ارزها اصلاح کمتری داشته است. در حال حاضر قیمت نیر در حال رنج زدن می‌باشد. به این معنی که در یک کانال مستطیل شکل و بین سقف و کف های معین، قیمت در حال نوسان می‌باشد. زمانی که قیمت در حال رنج زدن است، دیگر از روندهای صعودی یا نزولی خبری نیست. در چنین شرایطی اگر قصد خرید و فروش دارید بهتر است منتظر بمانید و در محدوده های حمایت و مقاومت کانال، معامله خود را انجام دهید. در حال حاضر محدوده 5.5 دلار به عنوان کف کانال و محدوده 8.5 دلار به عنوان سقف کانال قیمت NEAR شناخته می‌شوند.

دقت داشته باشید که در تحلیل تکنیکال به دنبال نقطه دقیق قیمت نیستیم و از واژه ” محدوده قیمت ” استفاده می‌کنیم.  در زمان نگارش این مقاله توکن نیر مانند سایر ارزهای دیجیتال به آمار تورم امریکا cpi واکنش مثبت نشان داده و با قدرت نسبتا خوبی از کف کانال قیمتی خود شروع به رشد کرده است. با توجه به اینکه EMA20 نیز از پایین کراس شده احتمال رسیدن قیمت به سقف کانال وجود دارد. در صورتی که نیر به رشد خود ادامه دهد اولین مقاومت مهم در مسیر آن محدوده 8.5 دلار خواهد بود. برای پیش‌بینی روند حرکتی نیر پس از رسیدن به 8.5 دلار فعلا باید صبر کنیم و منتظر کندل های شکل گرفته در این ناحیه باشیم.

 

تحلیل تکنیکال نیر در تایم فریم 30m

روند شکل گرفته در قیمت نیر یکی از حالت‌های مورد علاقه تریدرهای روزمره می‌باشد. برای بررسی دقیق‌تر قیمت نیر جهت نوسان گیری، تایم فریم معاملاتی خود را کوچکتر کرده و تحلیل تکنیکال نیر را در تیم فریم 30m انجام می‌دهیم.

 

تحلیل تکنیکال نیر در تایم فریم 30m

 

  در تایم فریم 30m مشاهده می‌شود که near با قدرت بالایی توانسته از روند نزولی خود خارج شود. در چنین شرایطی می‌توانید خود را آماده معامله buy کنید اما به دلیل هیجانات بالا کمی دست نگه دارید تا بازار آرام شود. در حال حاضر 2 سناریو مطرح می شود. سناریوی اول: قیمت نیر با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد و به اولین مقاومت در محدوده 6.8 دلار می‌رسد.

در صورت وقوع این سناریو توصیه می شود به دلیل نسبت ریسک به ریوارد نامناسب از وارد شدن به معامله اجتناب کنید. سناریو دوم: از هیجانات بازار کاسته می‌شود و قیمت نیر به سمت اولین محدوده حمایتی یعنی 6.4 دلار اصلاح می‌کند. در چنین شرایطی منتظر واکنش قیمت به این محدوده باشید و پس از دریافت کندل های تاییدیه وارد معامله شوید چرا که در این ناحیه نسبت ریسک به ریوارد منطقی‌تر است.

 

جمع بندی

پروتکل near یکی از بلاک چین‌های شناخته شده می باشد و شرایط فاندامنتالی مناسب باعث شده دید مثبتی نسبت به این توکن وجود داشته باشد. در صورتی که قصد خرید توکن نیر را دارید حتما تحلیل تکنیکال near را بررسی کنید تا در محدوده های قیمتی مناسب آن را خریداری کنید. توجه کنید که خرید در کف قیمت باعث می شود سرمایه شما با کمترین حد ضرر خیلی زود شروع به رشد کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها