تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE؛ تاریخ 11 شهریور 1403

امروز 11 شهریور 1403 با تحلیل تکنیکال رمزارز کیک یا همان پنکیک سواپ همراه شما خواهیم بود. کیک، توکن بومی صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ است که توسط آن عرضه و پشتیبانی می‌شود‌. معمولا عرضه شدن از سوی صرافی باعث ایجاد اعتماد در بین خریداران می‌گردد و به این واسطه نسبت به خرید رمزارز مربوطه تمایل بیشتری نشان می‌دهند. شاید بتوان پرچمدار این دسته از رمزارز‌ها را BNB دانست که از سوی صرافی بایننس عرضه شده است.

صرافی پنکیک سواپ به دلیل اینکه غیرمتمرکز محسوب می‌شود اهمیت بالاتری در دنیای بلاک‌چین دارد و طبیعتا توکن این صرافی هم پتانسیل رشد خوبی را خواهد داشت. با این حال توجه صرف به شرایط فاندامنتال کافی نبوده و برای سرمایه‌گذاری باید به شرایط تکنیکال را هم بررسی کرد.

در تحلیل تکنیکال امروز سعی داریم روند قیمتی CAKE را مشخص کرده و پس از آن مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. لازم به توضیح است که در 24 ساعت گذشته قیمت CAKE حدود 1.3 درصد کاهش داشته و با مارکت کپ 469 میلیون دلار رتبه 110 بازار را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE در تایم فریم روزانه (1D)

همانطور که عنوان شد یکی از اهداف اصلی در تحلیل تکنیکال بررسی روند قیمت به صورت کلی می‌باشد. این کار باعث خواهد شد از جو حاکم بر بازار مطلع شوید و از تصمیم گیری برخلاف آن پرهیز کنید. اگر تجربه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی را داشته باشید یا از افراد مطلع سوال کنید احتمالا به این پاسخ خواهید رسید که لازمه بیشترین بهره‌وری، همراهی با روند اصلی بازار است.

 

تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE در تایم فریم روزانه (1D)

 

جهت تعیین روند قیمت CAKE‌ به سراغ تحلیل تکنیکال این رمزارز در تایم فریم روزانه می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار توانایی ارائه تحلیل معتبری را هم داشته باشیم.

روند قیمتی کیک نیز مانند اغلب توکن‌های بازار در ماه‌های گذشته نزولی بوده و طی همین روند هم حمایت مهم 2.4 دلار را از دست داده است. اما در حال حاضر نکاتی در نمودار وجود دارد که می‌توانند برای هواداران این رمزارز امیدوارکننده باشند.

کیک در هفته گذشته موفق شد به طور هم‌زمان خط روند نزولی و همچنین خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20)‌ را به سمت بالا کراس کند و از کانال ریزشی خود خارج شود. این روند رو به رشد و بدون وقفه تا محدوده 2 دلار ادامه داشت اما پس از برخورد به این ناحیه متوقف شد. از این‌جا به بعد احتمالا شاهد اصلاح قیمتی کیک خواهیم بود. چرا که هنوز به خط روند شکسته شده خود پولبک نزده و خط EMA20‌به سمت پایین کراس شده است. ضمنا اندیکاتور RSI نیز فشار فروش را توسط فروشندگان تایید می‌کند.

در صورتی که این اصلاح قیمت و پولبک موفقیت‌آمیز باشد باید منتظر رشد قیمت و آغاز یک رالی صعودی باشیم. مقاومت‌های مهم در مسیر صعود نیز 2.4 دلار و 4 دلار خواهند بود. اما چنانچه کیک به پایین‌تر از 1.2 دلار سقوط کند موج جدیدی از ریزش قیمت شکل می‌گیرد و اولین حمایت مهم 1 دلار خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ در تایم فریم 30m بیشتر مناسب افرادی است که قصد دارند به صورت روزانه در بازار ترید کنند و به وسیله نوسان‌گیری سود خود را برداشت کنند. در واقع این تایم فریم رفتار کیک در کوتاه مدت را نشان می‌دهد. لازم به توضیح است که ترید در بازار ارزدیجیتال در کنار جذابیت‌های خاص خود ریسک بالایی هم دارد و برای انجام آن حتما می‌بایست به تحلیل تکنیکال و مباحث مدیریت سرمایه مسلط باشید.

 

تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

روند قیمتی در این تایم فریم نزولی است اما دلیلی کافی برای وارد شدن به پوزیشن‌های Sell مشاهده نمی‌شود چرا که ریسک استاپ خوردن تا حدی بالا است. در حال حاضر قیمت بین دو محدوده 1.7 و 1.8 دلار محصور مانده و عبور از هرکدام از این نواحی شرایط متفاوتی را رقم خواهد زد. چنانچه کیک محدوده 1.7 دلار را از دست بدهد شانس موفقیت در پوزیشن sell‌ بیشتر می‌شود اما در صورتی که رشد کند و از مرز 1.8 دلار عبور کند احتمال به تارگت رسیدن پوزیشن‌های buy‌ نیز افزایش می‌يابد.

اندیکاتور RSI در حال حاضر وارد فاز مثبت شده و حکایت از افزایش قدرت خریداران در بازار دارد. ضمنا خط EMA20 هم به سمت بالا کراس شده است. این عوامل نشان از تمایل کیک برای رسیدن به محدوده 1.8 دلار دارند.

با این تفاسیر اگر قصد نوسان‌گیری دارید برای پایین آوردن ریسک خود بهتر است منتظر واکنش قیمت در نواحی گفته شده بمانید.

 

سخن آخر

در مورد شرایط فاندامنتال پنکیک سواپ نکات منفی مشاهده نشده و قابل اطمینان است. اما بررسی تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت این رمزارز اگرچه از کانال نزولی خارج شده اما همچنان تاییدیه آغاز روند صعودی را صادر نکرده است. چنانچه قصد خرید دارید نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را زیرنظر بگیرید و با مشاهده رفتار مثبت قیمت در این محدوده‌ها نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها