تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE؛ تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل بلوغ و پذیرش بیشتر توسط سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف همبستگی خود را با شرایط اقتصاد جهانی افزایش داده است. همین عامل سبب می‌شود بیش از قبل تحت تاثیر اتفاقات بین‌المللی باشد. نوسانات و ریزش اخیر مارکت کریپتو هم بیشتر تحت تاثیر همین عوامل بوده است. به هر حال شرایط بازار به گونه‌ای شده است که جهت فعالیت در آن می‌بایست توجه بیشتری به روندهای قیمت و به طورکلی تحلیل تکنیکال داشت. بدون توجه به تحلیل تکنیکال امکان گرفتار شدن در دام نوسانات بازار بیشتر شده است.

امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ با نماد CAKE همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن بپردازیم. این توکن به عنوان رمزارز بومی صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ شناخته می‌شود.

توکن CAKE در 24 ساعت گذشته مانند اغلب ارزهای دیجیتال ریزش زیادی را داشته و 19.5 درصد افت کرده است. حجم سرمایه در گردش آن 329 میلیون دلار است و بر این اساس در رتبه 129 بازار قرار گرفته است.

 

روند قیمت پنکیک سواپ CAKE

در تحلیل تکنیکال تعیین روند قیمت برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید، فروش و نگهداری اهمیت زیادی دارد. به کمک تعیین روند قیمت این امکان را خواهید داشت تا از احساسات حاکم بر بازار آگاه شوید و در مسیر درست گام بردارید چراکه حرکت در خلاف جریان بازار باعث نابودی سرمایه شما خواهد شد.

برای تعیین روند قیمت پنکیک سواپ تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم. این کار سبب می‌شود دید وسیع‌تر نسبت به بازار داشته باشیم و به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در زمانی طولانی‌تر، تحلیل ارائه شده از اعتبار و ثبات بیشتری برخوردار باشد.

 

روند قیمت پنکیک سواپ CAKE

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال CAKE در سایت tradingview دقت کنید متوجه خواهید شد که روند نزولی قیمت از حدود 5 ماه پیش آغاز شده و اکنون شدت بیشتری گرفته است. طی این ریزش حمایت استاتیک 2.3 دلار هم از دست رفته است. در حال حاضر قیمت پایین‌تر از خط میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) معامله می‌شود. علی‌رغم شدت گرفتن ریزش قیمت‌ها در حال حاضر امیدواری‌هایی برای ریکاوری قیمت وجود دارد.

حضور اندیکاتور RSI در محدوده اشباع فروش، فاصله گرفتن کندل‌ها از خط EMA20 و نزدیک شدن قیمت به حمایت استاتیک 1 دلار همگی عواملی هستند که می‌توانند مانعی برای ادامه ریزش باشند. در صورت حمایت شدن قیمت در این محدوده انتظار داریم تا رسیدن مجدد کندل‌ها به خط روند شاهد ریکاوری در قیمت باشیم. توجه داشته باشید که این به معنای صعودی شدن روند نیست و این اتفاق زمانی قوت می‌گیرد که قیمت به بالای خط روند برسد و در این ناحیه تثبیت داشته باشد.

 

شرایط پنکیک سواپ CAKE‌ برای نوسان گیری

علاقه‌مندی به بازار ارزدیجیتال صرفا به دلیل رشد قیمت در سال‌های اخیر یا نوآوری‌های دنیای بلاکچین نبوده است. میزان نوسان بالا و ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه هم سبب هجوم افراد زیادی به این بازار شده است. ترید در تایم فریم‌های کوچک‌تر باعث می‌شود بتوانید روزانه سود خود را از بازار کسب کنید. البته از ریسک بالای این کار هم نباید غافل شد و درست نیست بدون داشتن علم تکتیکال و مدیریت سرمایه به انجام این کار بپردازید.

 

شرایط پنکیک سواپ CAKE‌ برای نوسان گیری

 

جهت تعیین شرایط CAKE برای نوسان‌گیری به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم 30 دقیقه (30m) می‌رویم. در این حالت نوسانات کوچکتر بازار بهتر قابل مشاهده هستند. اصولا ترید کردن در زمان‌هایی که هیجان و نوسان بازار افزایش پیدا می‌کند پرریسک می‌شود و باید تا حد امکان در این زمان‌ها از بازار دوری کرد. شرایط فعلی CAKE هم به این صورت است. اما به هرحال باید بدانید که روند حرکتی قیمت منفی است و امکان موفقیت پوزیشن‌های sell در شرایط فعلی بیشتر است.

تا زمانی که پنکیک سواپ پایین‌تر از قیمت 1.35 است این شرایط پایدار بوده و در صورت شکسته شدن سد مقاومتی 1.4 دلار پوزیشن‌های buy هم می‌توانند از شانس مناسبی برخوردار باشند. وضعیت اندیکاتور RSI و شکل‌گیری کندل‌ها نسبت به خط EMA20 احتمال ادامه روند نزولی را قوی‌تر می‌کنند.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتالی پنکیک سواپ قابل قبول است و اصولا توکن‌هایی که از سوی صرافی معرفی و ارائه می‌شوند با اقبال خوبی مواجه هستند. اما شرایط فاندامنتال لزوما برای خرید یک توکن کافی نیست و توجه به تحلیل تکنیکال هم ضروری است. شرایط قیمت CAKE مانند اکثر توکن‌های بازار در این روزها نزولی است و برای خرید آن بهتر است اجازه دهید تا به مناطق مهم حمایتی واکنش مثبت بدهد یا اینکه به طور کلی از کانال نزولی خارج شود تا خرید کم ریسک‌تری داشته باشید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها