تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ CAKE؛ تاریخ 21 تیر 1403

رمزارز cake توکن اصلی پلتفرم غیرمتمرکز pancakeswap می‌باشد و برروی زنجیره هوشمند بایننس bep-20 ایجاد شده است. معمولا توکن‌های مربوط به صرافی‌ها در بازار با اقبال مناسبی مواجه می‌شوند و توکن cake هم از این قضیه مستثنی نیست. امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال پنکیک سواپ با نماد cake همراه شما هستیم. تحلیل تکنیکال با بررسی رفتار قیمت در گذشته و همچنین شاخص‌هایی که دارد کمک می‌کند تا حرکت بعدی بازار را پیش‌بینی کنیم و برای رخدادهای آتی آمادگی لازم را داشته باشیم. اگر تحلیل تکنیکال به درستی صورت گیرد و معامله‌گران به اصول آن پایبند باشند تصمیمات غلط در سرمایه‌گذاری به پایین‌ترین حد خود رسیده و خرید و فروش در حالتی منطقی‌تر شکل می‌گیرد.

در حال حاضر توکن کیک در رتبه 116 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و مارکت کپ آن حدود 498.3 میلیون دلار می‌باشد.

 

روند قیمت پنکیک سواپ CAKE چگونه است؟

برای بررسی روند قیمت پنکیک سواپ به سراغ تحلیل تکنیکال این ارز در تایم فریم روزانه 1d‌می‌ٰویم تا دید وسیع‌تر و با ثبات‌تری از بازار داشته باشیم. تحلیل تکنیکال Cake را با استفاده از نمودار سایت tradingview پیش می‌بریم.

 

روند قیمت پنکیک سواپ CAKE چگونه است؟

 

رمزارز cake پس از رسیدن به قیمت 5 دلار در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ توانایی عبور از این سطح را نداشته و پس از تشکیل الگوی سر و شانه روند نزولی خود را آغاز کرده است. الگوی سر و شانه از الگوهای ریزشی محسوب می‌شود. در تحلیل تکنیکال برای اینکه بتوانیم تکمیل شدن این الگو را تایید کنیم نیاز هست خط گردن در الگوی سر و شانه به سمت پایین شکسته شود.

خط گردن در نمودار قیمتی cake بر محدوده 2.4 دلار که یک حمایت مهم استاتیک هست منطبق شده است. طی روند ریزشی این محدوده حمایتی به سمت پایین شکسته شده و بنابراین الگوی ریزشی تایید شده است. با از دست رفتن حمایت 2.5 دلار قیمت cake‌ به شدت سقوط کرد و به محدوده حمایتی بعدی که در 1.5 دلار واقع بود رسید اما این ناحیه فعلا توانسته است به خوبی مانع از ریزش قیمت بشود. با توجه به اینکه قیمت پنکیک سواپ هنوز به سطح شکسته شده 2.4 دلار پولبک نداشته و از خط EMA20 فاصله گرفته است به نظر می‌‌رسد که احتمال بازگشت قیمت به محدوده 2.4 دلار بالاتر باشد. در همین حین نیز اندیکاتور RSI پس از برخورد با حمایت خود در عدد 22 گارد صعودی گرفته است و احتمال افزایش قیمت را تایید می‌کند. توجه داشته باشید که روند کلی قیمت در ارز cake‌ نزولی می‌باشد و این رشد صرفا به عنوان یک حرکت اصلاحی مد نظر است.

اما در صورتی که قیمت cake از سطح 2.5 دلار عبور کند و بالاتر از این ناحیه اثبات داشته باشد می‌توانیم با شروع یک رالی صعودی امیدوار باشیم. در حال حاضر مهم‌ترین نکته واکنش قیمت cake‌به محدوده 25 دلار می‌باشد.

 

آیا پنکیک سواپ برای نوسان‌گیری مناسب است؟

اگر به نوسان‌گیری از بازار علاقه دارید بهتر است سراغ تحلیل تکنیکال Cake‌در تایم فریم 30 دقیقه (30m)‌ برویم تا بیشتر در معرض نوسانات بازار باشیم.

 

آیا پنکیک سواپ برای نوسان‌گیری مناسب است؟

 

نوسان‌گیری یکی از فعالیت‌های جذاب در بازار کریپتو می‌باشد که بدون تسلط به دانش تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه نباید به سمت آن رفت. حال به سراغ ادامه تحلیل می‌رویم تا ببینیم پنکیک سواپ برای نوسان‌گیری مناسب است یا خیر؟

با توجه به واکنش مثبت این توکن به محدوده 1.5 دلار و آغاز روند صعودی به سمت ناحیه‌ای که نقدینگی بالا دارد (2.5 دلار) به نظر می‌ٰسد فرصت مناسبی جهت نوسان‌گیری از cake پدید آمده باشد. در تایم فریم 30m روند قیمتی مثبت می‌باشد و فعلا احتمال موفقیت در پوزیشن‌های buy بالاتر است. در صورتی که قیمت cake به محدوده 2.5 دلار رسید باید منتظر ماند و در جهت روند جدیدی که شکل می‌گیرد وارد معامله شد. چرا که پس از رسیدن قیمت به این ناحیه ریسک در بازار بالا می‌رود و احتمال موفقیت پوزیشن‌های Sell با حد ضرر 2.5 دلار بالا می‌رود.

 

سخن آخر

روند قیمت cake‌ به صورت کلی نزولی است و برای تصمیم‌گیری دقیق‌تر باید منتظر واکنش این توکن به ناحیه 2.5 دلار باشید. در صورتی که با موفقیت از این ناحیه عبور کرد می‌توانید به عنوان یک پله خرید خود را انجام دهید اما در غیر این صورت منتظر ادامه ریزش و رسیدن به محدوده‌های حمایتی پایین‌تر باشید. ضمنا اگر به صورت روزانه ترید می‌کنید شرایط فعلی cake برای پوزیشن‌های معاملاتی buy بهتر می‌باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها