تحلیل تکنیکال پپه PEPE؛ تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳

در آخرین دوره صعودی بازار ارزدیجیتال که از سال 2020 آغاز شد میم‌ کوین‌هایی مانند دوج و شیبا به علت رشد انفجاری قیمت و هجوم افراد بسیار مورد توجه قرار گرفتند و تب میم کوین‌ها فراگیر شد. شاید پپه را بتوان موفق‌ترین میم کوین پس از دوج و شیبا دانست که به نوعی با الهام از آن‌ها راه خود را در پیش گرفت. هرچند که تیم پشتیبانی PEPE اعلام کرده است که برنامه مفصلی برای توسعه نخواهد داشت اما با این حال طرفداران خود را حفظ کرده است.

امروز ۷ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال پپه همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت آن پرداخته و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. در 24 ساعت گذشته قیمت پپه 8 درصد افت داشته و با مارکت کپ 3.4 میلیارد دلار رتبه 25 بازار را به خود اختصاص داده است.

به نظر شما پپه قادر خواهد بود روند رو به رشد خود را ادامه دهد یا کم‌کم به فراموشی سپرده خواهد شد؟

 

تحلیل تکنیکال پپه PEPE‌ در تایم فریم روزانه (1D)

اگر به دنبال تعیین روند قیمت هستید بهتر است به سراغ تحلیل تکنیکال در تایم‌فریم‌های بالاتر از 1 ساعت بروید. این روش به شما کمک خواهد کرد هم دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشید و هم تحلیل معتبر‌تری ارائه دهید. تعیین روند قیمت از آنجایی اهمیت دارد که معامله‌گر یا سرمایه‌گذار را با جو حاکم بر بازار آشنا کرده و سنتیمنت مارکت را مشخص می‌کند. توجه داشته باشید که حرکت برخلاف جریان اصلی بازار یکی از مهم‌ترین عوامل از دست دادن سود کسب شده و حتی اصل سرمایه است.

 

تحلیل تکنیکال پپه PEPE‌ در تایم فریم روزانه (1D)

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال پپه در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه خواهید شد که روند قیمت با شیبی ملایم نزولی است و از 6 ماه گذشته این حرکت آغاز شده است. طی این روند نزولی محدوده حمایتی استاتیک 0.00001 دلار هم از دست رفته و پپه پولبک خود را به این ناحیه تکمیل کرده است. بنابراین در حال حاضر به نظر می‌رسد همچنان روند نزولی ادامه دار باشد. این روند نزولی می‌تواند تا رسیدن به منطقه 0.000006 دلار ادامه دار باشد چرا که این محدوده اولین حمایت جدی برای قیمت پپه است.

ضمنا اندیکاتور RSI در حال ورود به فاز منفی است که نشان از قدرت فروشندگان در بازار دارد. کندل‌های قیمت نیز خط EMA20 را به سمت پایین کراس کرده‌اند که یک سیگنال منفی به شمار می‌آید.

پس به طورکلی می‌توان روند نزولی پپه را تایید کرد و این شرایط تا زمانی که قیمت به بالاتر از 0.00001 دلار نرسد ادامه‌دار خواهد بود.

 

تحلیل تکنیکال پپه PEPE‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

برخی از افراد فعالیت خود را صرفا محدود به سرمایه‌گذاری بلندمدت (HOLD) نکرده و به ترید و نوسان‌گیری روزانه می‌پردازند. این بخش از بازار به دلیل داشتن اهرم در معاملات و امکان پوزیشن‌گیری در دو جهت خرید و فروش از جذابیت بالایی برخوردار است اما نیاز به تسلط بر مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه دارد. بنابراین چنانچه مهارت کافی ندارید از انجام این کار اجتناب کنید.

 

تحلیل تکنیکال پپه PEPE‌ در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

در این تایم فریم نیز سنتیمنت بازار نزولی است و روند قیمت ریزشی است. کندل‌ها پایین‌تر از خط EMA20 تثبیت داشته‌اند و اندیکاتور RSI در حال نزدیک شدن به فاز منفی است. در حال حاضر پپه در حال پولبک زدن به ناحیه 0.0000084 دلار جهت جمع‌آوری نقدینگی و ادامه ریزش است. اگر این پولبک تکمیل شود اولین محدوده حمایتی 0.000008 دلار خواهد بود. با این تفاسیر چنانچه قصد نوسان‌گیری دارید بهتر است اولویت خود را به پوزیشن‌های Sell اختصاص دهید و شانس موفقیت خود را بالا ببرید.

این شرایط تا زمانی برقرار است که قیمت از 0.0000087 دلار به سمت بالا عبور نکرده باشد. در صورت بروز چنین رخدادی شانس موفقیت در پوزیشن‌های buy بیشتر می‌شود.

 

سخن آخر

رمزارز پپه به طورکلی شرایط فاندامنتالی قدرتمندی ندارد و بر اساس هیجانات و احساسات بازار نوسان قیمت را تجربه می‌کند. با این حال چنانچه قصد خرید این رمزارز را دارید بهتر است بدانید که روند قیمت فعلا نزولی است و اگر به دنبال ریسک کم به هنگام خرید هستید باید رفتار قیمت در نواحی مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را دنبال کنید و پس از مشاهده واکنش مثبت در این نواحی نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها