آموزش سود در بازار نزولی؛ چگونه در بازار نزولی به سود برسیم؟

چگونه می توانیم در بازار نزولی سود کنیم؟ در این مقاله راهکار آن را برای شما کامل توضیح خواهیم داد. بازار ارز های دیجیتال یکی از پرنوسان ترین بازار هاست . با توجه به آن قیمت همه رمزارزها می تواند در طول روز تغییر کند. خیلی از افراد فکر می کنند سود حاصل از معاملات ارزهای رمزپایه، در نتیجه افزایش قیمت یک ارز دیجیتال است. شاید تعجب کنید اگر بگوییم می توانید در یک بازار نزولی هم سود کنید و از افت قیمت رمزارزها کسب درآمد کنید.

شاید فکر کنید تو بازار ارزهای دیجیتال وقتی قیمت ها صعودی باشند و اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید و در سود بفروشید. اما وقتی که بازار نزولی باشد باید زانوی غم بغل بگیرید و منتظر بمانید دوباره بازار سبز شود. شاید هم زمان هایی بود که توانستید به خوبی قیمت یک ارز دیجیتال را پیش بینی کنید. اما نتوانستید از تحلیل درستی که انجام دادید، سود چشمگیری بدست بیارید. این موضوع درباره بازارهای قدیمی درست است. اما در بازار ارزهای دیجیتال که یک بازار مدرن است، اینگونه نیست. حتی هنگامی که بازار نزولی است هم می توانید سود کسب کنید. در واقع چند راه برای کسب درآمد در بازار نزولی وجود دارد که در این مقاله راهکارهای کسب سود در بازار نزولی را می خواهیم به شما آموزش دهیم. امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 

بازار خرسی

 

معرفی بازارهای خرسی (نزولی)

بسیاری از سرمایه گذاران، معتقدند که بیت کوین در ابتدا ساختارش در یک روند گاوی قرار داشت. اما آیا می توان گفت در این روند گاوی بلند مدت بازارهای خرسی رخ نداده است؟ پاسخ منفی است.

بعد از اینکه قیمت بیت کوین در سال 2017 به 18 هزار دلار رسید، وارد بازار خرسی شدیدی شد. قبل از وقوع بازار خرسی در سال 2018، قیمت بیت کوین در سال 2014 هم با ریزش 87 درصدی مواجه شد. در بازار سهام هم نمونه هایی از بازارهای خرسی هست. رکود بزرگ سال 1929، بحران مالی سال 2008 و سقوط بازار سهام در سال 2020 به دلیل ترس از کرونا، مثال هایی از بازارهای خرسی هستند. این رویدادها منجر شدند تا صدمات عظیمی به وال استریت وارد شود و قیمت سهم نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رمزارز می توانید مقاله بیت کوین چیست؟ را مطالعه کنید.

 

بازار نزولی

 

بازار خرسی (نزولی) چگونه شکل می گیرند؟

در این بخش از مقاله راهکارهای کسب سود در بازارهای نزولی نحوه شکل گیری یک بازار نزولی یا بازار خرسی را به شما یاد خواهیم داد. همانطور که میدانید، منظور از بازار خرسی بازاری هست که قدرت در دست فروشنده ها هست. مراحل زیر نحوه شکل گیری یک بازار خرسی را نشان می دهد.

  1. شکل گیری یک اوج قدیمی و خروج سرمایه گذاران و معامله گران از بازار، برای کسب سود از سرمایه گذاری.
  2. بعد از خروج آنها قیمت به شکل قابل توجهی کاهش می یابد.
  3. پس از افت قیمت، معامله گرانی وارد بازار می شوند و سرمایه مورد نظرشان را با قبول ریسک موجود خریداری می کنند.
  4. در آخر روند بازار، روند کاهش قیمت را تا مدتی به آرامی ادامه برای سرمایه گذاری جذب می کند، پس از مدتی بازار تغییر روند می دهد و بازار خرسی می شود.

 

بازار دوطرفه چیست؟

شاید از خیلی ها این سوال را بپرسید، و در جواب بشنوید که هم می تونید خرید کنید و هم بفروشید. جواب این سوال درست است اما اصلی ترین و مهمترین نکته برای بازارهای دوطرفه این است که هر اتفاقی که در گذشته بازار افتاده است، در آینده هم اتفاق خواهد افتاد. برای همین می گویند که این بازار، یک بازار دو طرفه است. پس به طور کلی به بازارهایی که قابلیت سوددهی از کاهش و افزایش قیمت ها را داشته باشد، بازارهای دوطرفه می گویند. در بازار دو طرفه ترید می توانید برای پیش بینی کاهش قیمت، یک ارز را به صورت استقراضی بفروشید و بعد از دستیابی به قیمت مورد نظر، آن ارز را بازخرید کند و از اختلاف قیمت سود ببرید. یکی از دلایلی که بازارهای دو طرفه بوجود آمدند، این است که سرمایه گذاران نباید با مشاهده بازار نزولی ناامید شوند.

 

بازار نزولی

 

راه های کسب سود در بازار نزولی

در ادامه این مقاله راهکارهایی که می تواند در بازارهای نزولی برای شما مفید باشد را ارائه خواهیم کرد. شما می توانید در شرایطی که بازار نزولی (خرسی) است، این راهکارها را به کار ببرید و از ضرر در این بازار جلوگیری کنید.

 

تبدیل سرمایه به استیبل کوین

اگر علاقه ای به معامله در روند نزولی ندارید، بهترین راه این است که سرمایه خود را به استیبل کوین تبدیل کنید. سپس منتظر خروج از روند نزولی باشید. اگر انتظار دارید در نقطه ای خاص، روند بازار تغییر کند و دوباره به حالت صعودی بازگردد، می توانید از آن برای ورود به معامله استفاده کنید. از طرفی دیگر، اگر شما جزء سرمایه گذاران بلندمدت هستید و سال ها یک سرمایه را نگه داشتید، ورود به معامله فروش در بازار خرسی ضرری ندارد. پول نقد در بازارهای نزولی، بهترین سرمایه گذاری به حساب می آید. شما همچنین می توانید در هنگام افت قیمت ارزهای دیجیتال، پول خودتان را در بانک نگهداری کنید و بعد از گذشت این مدت، در کف قیمت اقدام به خرید کنید و سود بهتری نصیبتان خواهد شد.

 

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال با کیفیت

هنگامی که بازار نزولی می شود، بعضی از شرکت های ارز دیجیتال، از دور رقابت کنار می روند. حتی به بیان دیگر، کمپانی هایی که هیچ مزیت رقابتی ندارند و از اهرم و وام ها استفاده کردند بیشترین ضرر را می گیرند. شما در مواقعی که بازار نزولی هست، بهتر است وارد یک پوزیشن لانگ بشوید. پوزیشن لانگ یعنی خرید یک دارایی، با انتظار افزایش ارزش آن در آینده. در این مورد روند نزولی دارایی، با یک جهش و در کوتاه مدت به یک روند صعودی تغییر می کند. اما دوباره این روند نزولی می شود. این تحرک قیمتی که برخلاف روند اصلی نزولی رخ می دهد، می تواند دارای نوسانات شدید باشد.

 

خرید پله ای

قیمت ها به اندازه کافی پایین آمدند، باز هم تمام سرمایه گذاری نکنید و مقداری را برای مرحله بعدی نگه دارید.

 

دید بلند مدت به بازار

نباید به حرکت های بازار، واکنش سریعی نشان دهید. بعضی از سرمایه گذاران، عملکرد زیادی در بازار ندارند و دلیلش ورود سریع به موقعیت های معاملاتی است. پس به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.

 

دور شت کوین ها را خط بکشید!!

بیشتر مردم در این مواقع، در پروژه هایی سرمایه گذاری میکنند که بی ارزش هستند. هدف همه ارزهای دیجیتال، جذب سرمایه گذار است. اما این شما هستید که نباید به پروژه های فاقد ارزش نزدیک شوید و گول تبلیغات را نخورید.

 

خروج سرمایه از ارزهای فیات

برخی از معامله گران، پیشنهاد می کنند که هنگام سقوط بازارهای کریپتوکارنسی، به سمت ارزهای فیات هجوم ببرید، مدیریت دارایی های دیجیتال، زمانی که این دارایی های ارز دیجیتال کاهش می یابد، اکثرا از این رویکرد استفاده می کنند. استفاده موفقیت آمیز از این استراتژی ممکن است ساده از از انجام آن باشد. خروج از فیات مستلزم این است که بتوانید زمان بندی بازار را، هنگام خروج و بازگشت تعیین کنیم. هوشمندانه ترین استراتژی این است که پولی را که نمی توانید در معرض خطر قرار دهید و بعد بدون توجه به تغییرات بازار به برنامه خودتان پایبند باشید.

 

در بازار خرسی، خرس ها را دنبال کنید

شما باید هنگام سرمایه گذاری همه جوانب را بسنجید و بهترین تصمیم را بگیرید و نکته ای که بسیار مهم است درباره هر چیزی می شنوید، کاملا تحقیق و بررسی کنید و احساسات خود را در این باره کنار بگذارید و از مشورت گرفتن از طرفداران بیت کوین اجتناب کنید. به بیان دیگر در این بازارها تبعیت از افرادی که دید بدی نسبت به بیت کوین دارند، بیشتر به نفع شماست تا تبعیت از کسانی که بیش از حد به آن خوش بین هستند. آنها بارها و بارها اشتباه کردند و بعد از این هم اشتباه می کنند.

بازار نزولی با رکود اقتصادی در ارتباط است. ترید و کسب درآمد در بازار نزولی غیر ممکن نیست. اما بهتر است استراتژی هایی را به کار ببرید که احتمال موفقیت تان بیشتر شود. بنابراین، شما باید در این بازی بسیار با احتیاط باشید، چون که بازار ارزهای دیجیتال با سرعت بالایی که در تغییر روند دارد حتی معامله گران با تجربه را نیز بسیار اوقات مات و مبهوت کرد.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم این موضوع را برای شما توضیح دهیم که چطور در بازار نزولی سود کنیم. ما در این بحبوحه جنگ اوکراین و روسیه در یک بازار نزولی قرار داریم و نمی توان صد در صد پیش بینی کرد که چه زمانی بازار حالت صعودی خود را به خود خواهد گرفت. توجه کنید که رمز موفقیت در هر کاری داشتن تخصص و علم کافی در آن زمینه است. در بازار ارزهای دیجیتال هم هر چه قدر اطلاعات و دانش خود را بیشتر بالا ببرید، سود بهتری از این بازار خواهید برد. ما در این مقاله سعی کردیم این سر نخ را به شما بدهیم که حتی در زمان های ریزش بازار هم می توان سود کرد، به شرطی که بدانید چه کاری باید انجام دهید.

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سجاد
سجاد
2 سال قبل

معاملات آتی ام روش خوبیه برای بازار نزولی سود خوبی میده

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سجاد

معاملات آتی بله اما هم ریسک بالایی داره هم تو صرافی ها ایرانی ممنوعه