تحلیل تکنیکال ریپل XRP؛ تاریخ ۸ مرداد ۱۴۰۳

ریپل که با نماد XRP شناخته می‌شود یکی از شناخته‌‌شده‌‌ترین و قدیمی‌ترین ارزهای بازار است که طی سالیان اخیر بیشتر درگیر مسائل دادگاهی بوده است. طی ماه‌های اخیر این مسائل کم‌رنگ‌تر شده‌اند و تا حد زیادی ریپل از این دست مسائل رهایی یافته است. با بهبود شرایط فاندامنتال مربوط به این توکن بهتر است تحلیل تکنیکال را هم بررسی کرده تا بهتر در جریان روند قیمتی ریپل قرار بگیریم.

امروز ۸ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال ریپل همراه شما هستیم تا ضمن بررسی روند قیمت، محدوده هایی که بیشترین احتمال واکنش قیمت در آن‌جا را داریم تعیین کنیم. در حال حاضر ریپل با ارزش بازار حدود 34.2 میلیارد دلار در رتبه 7 بزرگترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و طی 24 ساعت گذشته 1.5 درصد افزایش قیمت داشته است.

 

روند قیمت ریپل XRP

یکی از مهم‌ترین دلایل زیان دیدن و یا از دست دادن سود در بازارهای مالی عدم درک صحیح از روند کلی قیمت است. برای مثال اگر ندانید که در میانه یک روند نزولی هستید یا به محدوده اشباع خرید رسیده‌اید و به خرید و نگهداری دارایی ادامه دهید به راحتی سرمایه شما وارد ضرر خواهد شد. از همین رو در تحلیل تکنیکال شناخت روند قیمت حائز اهمیت مي باشد. برای تعیین روند قیمت ریپل تحلیل تکنیکال این رمزارز را در تایم فریم روزانه (1D) انجام می‌دهیم تا دید وسیع‌تر و همچنین با ثبات‌تری نسبت به بازار داشته باشیم. تحلیل تکنیکال ریپل به کمک نمودار سایت tradingview انجام خواهد شد.

 

روند قیمت ریپل XRP

 

اگر به نمودار تحلیل تکنیکال XRP در تایم فریم روزانه دقت کنید متوجه خواهید شد که پس از حدود 4 ماه از کانال مستطیل شکل خود خارج شده است. معمولا خارج شدن قیمت از کانال‌های رنج یا مستطیل شکل باعث ایجاد یک روند قوی در قیمت خواهد شد. با توجه به خارج شدن قیمت از سطح مقاومتی سقف کانال احتمال شکل‌گیری روند صعودی بیشتر است. البته با توجه به عدم تکمیل پولبک به ناحیه شکسته شده در قیمت 0.56 دلار و همچنین فاصله گرفتن قیمت از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) پیش‌بینی می‌شود که ریپل در ابتدا به این ناحیه قیمت پولبک بزند و سپس روند صعودی خود را در پیش بگیرد.

اندیکاتور rsi هم در موقعیت مناسبی به سر می‌برد و هنوز به منطقه اشباع خرید نرسیده است. مجموعه این عوامل باعث می‌شوند به روند رو به رشد ریپل امیدوار باشیم. در صورت ادامه روند صعودی محدوده 0.74 دلار اولین مقاومت جدی در مسیر خواهد بود. البته توجه داشته باشید که هیچ قطعیتی در تحلیل تکنیکال وجود ندارد و به همین دلیل هم چنانچه قیمت به پایین‌تر از محدوده حمایتی 0.56 دلار برسد و اثبات داشته باشد احتمال شکل‌گیری روند نزولی قوت می‌گیرد.

 

شرایط ریپل XRP برای نوسان‌گیری

فعالیت در بازار ارز دیجیتال صرفا معطوف به خرید با دید بلند مدت (HOLD) نمی‌شود و ترید روزانه یا نوسان‌گیری یکی از بخش‌های جذاب و پرطرفدار این بازار به شمار می‌آید. نوسان بالای بازار و همچنین امکان پوزیشن‌گیری در موقعیت‌های خرید و فروش از جمله دلایل جذابیت این بخش از بازار هستند. البته که این کار ریسک بالایی هم دارد و اگر به مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه مسلط نباشید باید از انجام آن پرهیز کنید. جهت تعیین شرایط ریپل برای نوسان‌گیری تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30 دقیقه (30m) انجام می‌دهیم تا شاهد جزئیات بیشتری از بازار باشیم.

 

شرایط ریپل XRP برای نوسان‌گیری

 

در این تایم فریم به نظر می‌رسد که Xrp توانایی عبور از مقاومت 0.61 دلار را نداشته و برخورد با این ناحیه سبب ریزش قیمت شده است. نکته جالب توجه اینجاست که اندیکاتور rsi هم در همین نقطه به اشباع خرید رسیده و خبر از شروع یک روند اصلاحی می‌دهد. با توجه به شرایط موجود احتمال موفقیت در پوزیشن‌های Sell ‌بیشتر بوده و اولین ناحیه حمایتی که به عنوان پله اول حد سود هم می‌تواند در نظر گرفته شود 0.58 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید چنانچه شرایط بازار تغییر کند و ریپل از مقاومت 0.61 دلار عبور کند وضعیت بازار تغییر کرده و شرایط برای پوزیشن‌های buy بهتر خواهد بود.

 

سخن آخر

ریپل به طورکلی رمزارزی با میزان نوسان کمتر نسبت به سایر توکن‌ها و همچنین دارای شرایط فاندامنتالی مناسب می‌باشد. این عوامل سبب خواهند شد که این رمز ارز به عنوان یک گزینه کم‌ریسک در میان سبد خرید سرمایه‌گذاران جا داشته باشد. اگر شما هم قصد خرید ریپل دارید شرایط فعلی به نوعی مساعد است چرا که قیمت پس از استراحت مناسب از لحاظ زمانی وارد فاز صعودی شده و می‌تواند یک رالی را آغاز کند. البته برای پایین‌آوردن ریسک این امکان وجود دارد که صبر کنید تا قیمت پولبک خود را به ناحیه گفته شده در تحلیل تکنیکال کامل کند و سپس خرید خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها