توکن سوزی شیبا چه زمانی خواهد بود؟

توکن سوزی یکی از اتفاقاتی است که برای برخی از توکن‌های بازار ارز دیجیتال رخ می‌دهد. یکی از این توکن‌ها شیبا می‌باشد که میزان عرضه زیادی دارد و قصد دارد که از این راه تعداد توکن‌های خود را کاهش دهد. توکن سوزی شیبا برای سرمایه‌گذاری که این ارز دیجیتال را خریده اند یا قصد خرید آن را دارند اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر شما هم یکی از دارندگان شیبا هستید یا می‌خواهید این ارز دیجیتال را به جمع دارایی‌های خود اضافه کنید، بد نیست که از تاریخ توکن سوزی شیبا مطلع شوید. از این رو، ما در این مقاله به بررسی توکن سوزی ارز دیجیتال شیبا و تاثیر احتمالی آن روی قیمت SHIB می‌پردازیم.

 

توکن سوزی

 

توکن سوزی ارزهای دیجیتال چگونه است؟

همانطور که گفتیم، امکان توکن سوزی برای برخی از ارزهای دیجیتال وجود دارد. این ارزها برای توکن سوزی باید از الگوریتم PoB یا Proof of Burn استفاده کنند. این الگوریتم امکان خارج کردن مقداری از توکن‌های تعریف شده از شبکه را ایجاد می‌کند. ارز دیجیتال شیبا نیز، از زمان عرضه تا کنون چندین بار عملیات توکن سوزی را انجام داده است. توکن سوزی برای کنترل تورم و تورم ضدایی در ارزهای دیجیتال ایجاد می‌شود و به نوعی میزان توکن‌های در گردش را کاهش می‌دهد. از این رو، توکن سوزی شیبا و سایر ارزهای دیجیتالی که عرضه زیادی دارند، می‌تواند تورم آن‌ها را کنترل کند و ثبات بیشتری را برای‌شان به وجود آورد.

در واقع مالکان یا توسعه دهندگان یک ارز دیجیتال، برای سوزاندن توکن‌ها آن‌ها را از شبکه خارج می‌کنند تا امکان بازیابی وجود نداشته باشد. این یعنی توکن سوزانده شده برای همیشه از دسترس خارج می‌شود. به فضایی که توکن‌ها برای سوزانده شدن به آن ارسال می‌شوند، Burning Address می‌گویند.

 

توکن سوزی شیبا چه زمانی است؟

شیبا حدود 3 سال است که وارد بازار کریپتو شده و از همان ابتدا بارها اقدام به توکن سوزی کرده است. توکن سوزی شیبا برای اولین بار 3 سال پیش اتفاق افتاد. جایی که 26,981,871,357 توکن SHIB برای سوزانده شدن به آدرس BA-2 فرستاده شد. BA-2 یکی از سه Burn Address شیبا می‌باشد که طی توکن سوزی‌های قبلی این ارز دیجیتال بارها استفاده شده است. توکن سوزی شیبا همچنان ادامه دارد و در آینده نیز، تعداد زیادی توکن شیبا سوزانده خواهد شد. آخرین مورد توکن سوزی شیبا تا به این لحظه، به 31 دقیقه قبل بازمی‌گردد.

حدود نیم ساعت پیش، 11,448,834 توکن شیبا سوزانده شد. البته این مقدار توکن در مقایسه با عرضه کلی شیبا که معادل 589,589,298,198,260 توکن می‌باشد، میزان ناچیزی به شمار می‌رود. با این حال، تعدد توکن سوزی شیبا به تدریج میزان عرضه آن را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. این موضوع ممکن است روی قیمت شیبا نیز اثر بگذارد که در بخش بعدی، این تاثیر را بررسی خواهیم کرد.

 

قیمت شیبا

 

توکن سوزی شیبا بر قیمت آن چه تاثیری دارد؟

به طور معمول بنای قیمت‌گذاری در بازار ارز دیجیتال قانون عرضه و تقاضا می‌باشد. شیبا عرضه بسیار زیادی دارد و همین عامل باعث می‌شود که قیمت آن در مقایسه با بسیاری از ارزهای دیجیتال به چشم نیاید. توکن سوزی شیبا می‌تواند عرضه این ارز دیجیتال را کاهش دهد و باعث کنترل تورم در آن شود. در این شرایط، به صورت تئوری انتظار می‌رود که در صورت ثبات یا افزایش تقاضا، قیمت شیبا نیز افزایش پیدا کند. البته در عمل ممکن است چنین اتفاقی نیفتد و توکن سوزی شیبا لزوما منجر به افزایش قیمت آن نشود. با این حال، توکن سوزی هم مثل هاوینگ یکی از رخدادهایی است که سرمایه‌گذاران برای افزایش قیمت روی آن حساب می‌کنند.

گرچه توکن سوزی شیبا می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود، اما نباید به صورت 100 درصدی روی آن حساب کنیم. بهتر است که پیش از خرید شیبا به عوامل دیگری همچون وضعیت تکنیکال و اخبار پیرامون پروژه نیز توجه شود تا تاییدیه‌های مختلفی برای افزایش قیمت به دست آید. در این شرایط توکن سوزی شیبا و سایر عوامل می‌توانند سیگنال بهتری برای خرید این ارز دیجیتال به ما بدهند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها