هشدار جدید کلاهبرداری برای شیبا!

بر اساس هشدار اخیر، کلاهبرداران به طور فعال جامعه شیبا اینو را با کلاهبرداری جدیدی هدف قرار می دهند.

کلاهبرداران در تلاش هستند تا دارندگان SHIB را با کپی کردن صفحات فرود رسمی کیف پول‌های محبوب مانند MetaMask و Ledger از سرمایه خود جدا کنند. شایان ذکر است که چیزی به نام “اصلاح”، “اثبات” یا “اعتبار” کیف پول شما وجود ندارد. با این حال، این اصطلاحات اغلب توسط کلاهبردارها و ربات‌ها استفاده می‌شود. از این رو، موارد گفته شده باید به عنوان خط قرمز اصلی در نظر گرفته شوند. هدف اصلی کلاهبرداران دستیابی به کیف پول قربانیان احتمالی خود است.

قانون کلی این است که هرگز کلیدها یا عبارات بازیابی خود را با کسی به اشتراک نگذارید. کیف پول‌ها یا صرافی‌ها هرگز چنین اطلاعاتی را درخواست نمی‌کنند.

بازدید تصادفی از وب سایت‌های تقلبی تهدید قابل توجهی ایجاد نمی‌کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که تعامل با این وب سایت‌ها با کیف پول شخصی و امضای تراکنش‌های مخرب به احتمال زیاد برای سرمایه فرد کشنده است. همیشه باید وب‌سایت‌ها و لینک‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بازیگران بد اطلاعات حساس را سرقت نمی‌کنند. فعالیت مشکوک باید به مدیران پلتفرم گزارش شود.

در برخی موارد، نهادهای مجری قانون نیز وارد عمل می‌شوند. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، Chainalysis اخیرا با آژانس‌های بخش عمومی از سراسر جهان به منظور راه اندازی عملیات Spincaster که هدف آن مبارزه با کلاهبرداری‌های فیشینگ بود، همکاری کرد. البته طیف گسترده‌ای از کلاهبرداری‌های رمزنگاری مختلف وجود دارد. همانطور که U.Today گزارش داده است، اخیراً گروه‌های ایردراپ جعلی که جامعه شیبا اینو را هدف قرار می‌دهند در تلگرام ظاهر شده‌اند. کلاهبرداران همچنین تمایل به جعل هویت چهره‌های شناخته شده در جامعه دارند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها