تحلیل تکنیکال شیبا SHIB؛ تاریخ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

شیبا علی‌رغم اینکه یک میم کوین محسوب می‌شود اما یکی از مهم‌ترین رمزارزهای مارکت کریپتو به شمار می‌آید. این رمزارز با رشد قیمت عجیب خود که طی مدت زمانی کوتاه به وقوع پیوست سبب شد افراد زیادی که حتی آشنایی با این بازار نداشتند به سمت آن بیایند و سرمایه خود را وارد بازار کریپتوکارنسی کنند. هرچند که میم‌کوین‌ها ارزش ذاتی بالایی ندارند اما داستان شیبا کمی متفاوت است و سعی دارد صرفا به عنوان یک توکن fun در بازار حضور نداشته باشد.

طرح‌های توسعه، حجم بازار بالا و سابقه مناسب سبب شده‌اند تا شرایط فاندامنتال شیبا به میزان قابل قبول برسد. اما توجه به فاندامنتال کافی نبوده و حتما باید برای خرید و فروش به تحلیل تکنیکال هم توجه داشت تا گرفتار نوسانات بازار نشوید.

امروز ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال شیبا همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت و تعیین محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت بپردازیم. طی 24 ساعت گذشته قیمت شیبا 4 درصد افت داشته و با داشتن 7.67 میلیارد دلار سرمایه در گردش رتبه 13 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIBA در تایم فریم 1D

بازارهای مالی از روندهای قیمتی شکل می‌گیرند و سود و زیان سرمایه‌گذاران ناشی از همین روندها می‌باشد. حرکت برخلاف جریان بازار باعث ضرر سنگین به سرمایه می‌شود و طبیعتا هم‌سو شدن با این روندها عایدی زیادی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت. برای تعیین روندهای قیمت بهتر است تحلیل تکنیکال را در تایم فریم‌های بالاتر از 1 ساعته انجام دهیم تا تحلیل منطقی‌تری داشته باشیم. جهت تعیین روند قیمت شیبا به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه (1D)‌ می‌رویم و با استفاده از نمودار سایت tradingview تحلیل را پیش می‌بریم.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIBA در تایم فریم 1D

 

روند نزولی شیبا که حدودا از 6 ماه پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد. پایان یافتن این روند زمانی تایید خواهد شد که قیمت به بالای خط روند نزولی برسد و در این ناحیه اثبات داشته باشد. اگر شاخص‌های مهم در تحلیل تکنیکال را مرور کنیم همچنان نشانه‌های ادامه روند نزولی قوی‌تر خواهند بود.

در الگوهای شکل گرفته کندلی، پایین‌تر از خط روند نشانه‌ای از قدرت برای صعودی مشاهده نمی‌شود. اندیکاتور RSI هم که ابزار کمکی در تحلیل تکنیکال است با برخورد به مقاومت خود در عدد 40 توانایی عبور از این سطح را نداشته که بیانگر قدرت کم خریداران در بازار است. همچنین تثبیت کندل‌ها پایین‌تر از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) نشان از تمایل قیمت برای ادامه ریزش دارند.

اما نکته‌ای که می‌تواند موجب امیدواری طرفداران شیبا شود نزدیکی قیمت به حمایت استاتیک 0.000010 دلار است. با توجه به اهمیت این محدوده احتمال برگشت قیمت از 0.000010 دلار وجود خواهد داشت و در صورت مشاهده واکنش مثبت در این ناحیه امیدواری‌ها برای شکل‌گیری روند صعودی افزایش می‌یابد.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم 30m

ترید و نوسان گرفتن به صورت روزانه از بازار یکی از دلایل مهم علاقه افراد به بازار‌های مالی می‌باشد. این امکان در بازار کریپتو هم فراهم است و تریدرها می‌توانند از نوسانات بالای بازار رمزارزها در موقعیت‌های خرید و فروش به صورت اهرم‌دار بهره ببرند. البته این کار در صورتی امکان‌پذیر است که تسلط کافی به تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه داشته باشید.

جهت تعیین شرایط شیبا برای نوسان‌گیری تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30 دقیقه (30m) انجام می‌دهیم تا نوسانات بیشتری از بازار قابل مشاهده باشند.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم 30m

 

در حال حاضر شرایط شیبا در این تایم فریم پرریسک به نظر می‌رسد و احتمال استاپ خوردن در معاملات بیش از پیش است.

نوسان قیمت بین دو محدوده 0.0000130 تا 0.0000135 دلار موجب این امر شده است. با توجه به اینکه روند بازار ریزشی بوده و شیبا موفق نشده تا کنون از مرز 0.0000135 دلار عبور کند اگر استراتژی خود را بر پوزیشن‌های sell بنا کنید احتمال موفقیت بالاتری خواهید داشت. هرچند که اندیکاتور RSI وارد فاز صعودی شده و خط EMA20 به سمت بالا کراس شده اما تا زمانی که قیمت، سطح 0.0000135 دلار را رد نکرده ورود به پوزیشن‌های buy معقولانه نخواهد بود.

 

سخن آخر

خرید شیبا به میزان سال‌های گذشته پرریسک نخواهد بود چرا که در حال حاضر از مارکت کپ و سابقه خوبی برخوردار است و همچنین شرایط فاندامنتال رو به بهبودی داشته. با این حال بررسی تحلیل تکنیکال نشان می‌دهد اگر به دنبال فرصت خرید این توکن هستید می‌توانید در زمان بهتری نسبت به خرید آن اقدام کنید. برای این کار کافی است رفتار قیمت در محدوده‌های مهم گفته شده در تحلیل تکنیکال را دنبال کنید و پس از مشاهده واکنش مثبت تصمیم خود را عملی کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها