تحلیل تکنیکال شیبا SHIB؛ تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۳

امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال شیبا همراه شما خواهیم بود. رمزارزی که باعث ورود افراد بسیار زیادی به مارکت کریپتو شد و سودآوری زیادی داشت. همین رشدهای انفجاری باعث شد تا این میم کوین ناشناخته نه تنها معروف شود بلکه افرادی را که با مارکت کریپتو بیگانه بودند را نیز به سمت این بازار بکشاند. شاید در روزهای اول خرید این توکن ریسک بالایی داشته اما رفته رفته با افزایش حجم بازار و سابقه و همچنین معرفی برنامه‌های مختلف از سوی تیم توسعه شیبا ریسک خرید این رمزارز پایین آمد و شرایط فاندامنتالی برای شیبا بهبود یافت.

اکنون با بررسی تحلیل تکنیکال سعی داریم روند قیمتی توکن شیبا را مشخص کرده و مهم‌ترین محدوده‌های حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. به نظر شما شیبا می‌تواند مجددا به فاز صعودی برگردد و رشدهای انفجاری را تجربه کند؟

در 24 ساعت گذشته قیمت شیبا کمتر از 1 درصد افت داشته و با مارکت کپ 8.19 میلیارد دلار در رتبه 13 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم روزانه (1D)

اگر دقت کرده باشید یکی از دلایل مهمی که باعث می‌شود تحلیل تکنیکال را بررسی کنیم، تعیین روند کلی قیمت می‌باشد. با مشخص شدن روند قیمت از احساسات حاکم بر بازار آگاه می‌شویم و از حرکت برخلاف جریان اصلی بازار که یکی از عوامل مهم از دست دادن سرمایه است جلوگیری به عمل می‌آوریم. جهت تعیین روند قیمت شیبا به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه (1D)‌ می‌رویم تا هم دید وسیع‌تری نسبت به بازار داشته باشیم و هم به دلیل شکل‌گیری کندل‌ها در بازه زمانی طولانی‌تر، تحلیل ارائه شده از اعتبار بالاتری برخوردار باشد.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم روزانه (1D)

 

با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال شیبا در تایم فریم روزانه مشخص می‌شود که در حال حاضر روند قیمت این توکن نزولی است و این روند از حدود 6 ماه گذشته شکل گرفته است. در این بین اما نکاتی وجود دارد که باعث امیدواری هواداران شیبا خواهد شد.
شیبا در یک الگوی مثلث نزولی در حال فشرده شدن است و خروج کندل‌ها از بالا یا پایین از مثلث امکان پذیر است. خروج از هر سمت می‌تواند باعث ایجاد یک روند در همان جهت شکسته شده شود.

کندل‌های قیمتی شیبا از یک سو با مقاومت داینامیک خود (خط روند) برخورد داشته‌اند و از سوی دیگر حمایت مهم و استاتیک خود در ناحیه 0.000012 دلار را تاچ کرده‌اند. چنانچه محدوده حمایتی باعث شود شیبا به بالاتر از خط روند خود برسد امیدواری‌ها برای آغاز روند صعودی افزایش می‌یابد. مهم‌ترین محدوده مقاومتی در این مسیر صعودی نیز 0.00002 دلار می‌باشد و در صورت عبور از این نقطه، شیبا پتانسیل رسیدن به 0.00004 دلار را هم خواهد داشت.

اما در صورتی که شیبا پایین‌تر از خط روند نزولی تثبیت داشته باشد احتمال اینکه حمایت استاتیک خود را از دست بدهد بالا می‌رود. از دست رفتن این حمایت سبب خواهد شد که SHIB تا اولین محدوده حمایتی جدی خود یعنی 0.000009 دلار نیز پایین بیاید.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

تحلیل تکنیکال شیبا در تایم فریم 30 دقیقه باعث می‌شود تا رفتار قیمتی این رمزارز را در کوتاه مدت تعیین کنیم. این حرکت بیشتر مناسب کسانی است که قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت ندارند و قصد دارند به وسیله ترید روزانه از بازار بهره ببرند. این کار در کنار جذابیتی که دارد ریسک بالایی را هم متوجه سرمایه شما می‌کند و بهتر است اگر سررشته کافی در تحلیل تکنیکال ندارید از انجام این کار خودداری کنید.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم 30 دقیقه (30m)

 

روند کلی قیمت در این تایم فریم نزولی است اما به نظر می‌رسد شیبا در حال انجام یک اصلاح صعودی می‌باشد. بنابراین بهتر است برای پوزیشن گیری با ریسک کمتر، منتظر تکمیل حرکت شیبا بمانید. محدوده 0.0000145 دلار نقطه‌ای حیاتی به شمار می‌رود. با مشاهده تاییدیه در این نقطه می‌توانید وارد پوزیشن sell شده و به سمت هدف 0.0000135 دلار موقعیت معاملاتی خود را باز کنید. توجه داشته باشید درصورتی که شیبا بتواند از 0.0000145 دلار به سمت بالا عبور کند شرایط تغییر کرده و شانس پوزیشن‌های buy بیشتر می‌شود.

کراس شدن خط آبی رنگ EMA20‌ به سمت بالا و همچنین حرکت اندیکاتور RSI‌در فاز مثبت همگی تاییدی هستند بر حرکت اصلاح صعودی شیبا.

 

سخن آخر

تیم توسعه شیبا نشان داده است که برای توکن بومی خود اهمیت قائل شده و همواره به فکر برنامه‌های جدید است. همین مورد سبب شده تا ریسک فاندامنتال خرید شیبا کاهش یابد. اما بررسی تحلیل تکنیکال شیبا نشان می‌دهد علی‌رغم مشاهده نشانه‌های مثبت هنوز تایید قطعی مبنی بر آغاز روند صعودی صادر نشده است و اگر قصد خرید این رمزارز را دارید بهتر است فعلا منتظر بمانید. مشاهده واکنش مثبت در نواحی مهم ذکر شده در تحلیل تکنیکال می‌تواند به عنوان سیگنال خرید تلقی گردد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها