سوشال تریدینگ چیست؛ آموزش صفر تا صد سوشال ترید

بازار ارزهای دیجیتال یکی از انواع بازارهای مالی می‌باشد که از پیچیدگی و مباحث زیادی برخوردار است. از همین رو ممکن است کاربران تازه‌‌کار برای شروع معاملات خود به مشکلات عمده‌ای برخورد کنند. برهمین اساس فضای سوشال مدیا و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و یوتوب می‌تواند راهکار مناسبی برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال باشد. زیرا می‌توانند با آموزش‌هایی که در این پلتفرم‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود تا حدی با این بازار مالی آشنا شوند و اطلاعاتی در خصوص آن به دست آوردند. کاربران حتی با شرکت در کلاس‌های متفاوت می‌توانند آموزش‌ها لازم را در خصوص بازار کریپتو و دنیای بلاک چین ببینند.

اما اگر معامله‌گران بتوانند در یک فضای متفاوت با تریدرهای بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوند و به صحبت با آن‌ها بپردازند می‌توانند تجربه معاملاتی بهتری برای خود به ارمغان آورند. با در نظر داشتن این موضوع توسعه‌دهندگان شبکه‌های مشابه‌ای همچون سوشال مدیا را با نام سوشال تریدینگ (Social Trading) یا سوشال ترید راه‌اندازی کرده‌اند. این شبکه می‌تواند برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال یا سایر بازارهای مالی تجربه معاملاتی متفاوتی به وجود آورد. برهمین اساس ما در این مقاله قصد داریم شما را با سوشال ترید و موارد زیر آشنا کنیم.

  1. سوشال تریدینگ چیست؟
  2. مزایا و معایب سوشال تریدینگ
  3. بهترین پلتفرم های سوشال ترید 
  4. تفاوت سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ

 

سوشال تریدینگ چیست؟

 

سوشال تریدینگ چیست؟

سوشال تریدینگ (Social Trading) یا پلتفرم سوشال ترید به معنای معاملات جمعی می‌باشد که روند کاری مشابه با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد و کاربران با استفاده از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند معاملات متفاوتی را برای خود رقم بزنند. زیرا آن‌ها با استفاده از این پلتفرم‌ها می‌توانند براساس رفتار سایر تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال برای معاملات خود تصمیم بگیرند. حتی جالب است بدانید در این پلتفرم متفاوت بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران استراتژی‌ها و تحلیل‌های خود را با سایر کاربران درمیان می‌گذارند. حتی این پلتفرم شرایطی فراهم کرده است که امکان تبادل اطلاعات میان کاربران وجود داشته باشد و بتوانند از آن‌ها سیگنال دریافت کنند.

همچنین افراد با در نظر داشتن سیگنال‌های متفاوت و بررسی معاملات سایر اعضای این پروژه می‌توانند معاملات خود را بهبود ببخشند. البته در قسمت بالا به این نکته اشاره کردیم که این پلتفرم برای افراد تازه‌کار بسیار مناسب است اما باید بدانید که این موضوع به این معنا نیست که تنها برای کاربران تازه‌کار کاربرد دارد بلکه تریدرها و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای نیز می‌توانند از این پلتفرم استفاده بهینه کنند و با ارائه سیگنال‌های خرید و فروش و استراتژی‌های معاملاتی خود، کسب درآمد کنند.

 

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

 

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

تا به اینجای کار از ویژگی‌ها و مزایای این شبکه اجتماعی گفتیم البته سوشال تریدینگ از مزایای بسیار زیادی برخوردار است و ویژگی‌های آن تنها به اینجا ختم نمی‌شود. اما بهتر است به این نکته توجه کنید که هر فناوری در کنار داشتن ویژگی‌‌ها و مزایای بسیار زیاد از معایبی نیز برخوردار است. برهمین اساس در این بخش قصد داریمبه مزایا و معایب دیگر سوشال ترید بپردازیم.

 

مزایا:

  1. در این شبکه اجتماعی دسترسی تمامی کاربران یکسان نیست و در این فناوری رتبه‌بندی‌های متفاوتی برای افراد ایجاد شده است. با استفاده از این رتبه‌بندی‌ها کاربران تازه‌کار و مبتدی نمی‌توانند استراتژی معاملاتی یا سیگنال خرید و فروش به اشتراک بگذارند و تنها می‌توانند از تجربه کاربران دیگر استفاده کنند. البته تریدرها و سرمایه‌‌گذاران حرفه‌ای قادر به ارائه سیگنال و تحلیل‌های متفاوت خود برای سایر کاربران می‌باشند. که این موضوع توانسته از به خطر انداختن سرمایه کاربران جلوگیری کند و اعتماد آن‌ها را به دست آورد.
  2. کسب درآمد برای تریدرها و سرمایه‌گذاران از طریق ارائه سیگنال خرید و فروش و استراتژی‌های معاملاتی
  3. این پلتفرم دسترسی ساده، سریع و آسانی برای کاربران دارد.
  4. ترید ارزهای دیجیتال ممکن است برای عده‌ای از افراد کار سخت و دلهره‌آور باشد از همین رو کاربران می‌توانند با اموزش سوشال تریدینگ و استفاده از تجربه کاربری سایر افراد، معاملات بهتری را تجربه کنند.

 

معایب سوشال تریدینگ

بازار ارزهای دیجیتال از گذشته تا به امروز از نوسانات زیادی برخوردار بوده است برهمین اساس برای ترید در این بازار مالی کاربران نباید تنها به تحلیل‌های سرمایه‌گذاران اکتفا کنند بلکه باید موارد زیادی همچون تحلیل فاندامنتال و تکنیکال را بررسی کنند. همچنین برای داشتن معاملات بهتر آن‌ها باید در خصوص کندل شناسی اطلاعاتی به دست آورند و به بررسی کندل استیک نیز بپردازند که تمامی این مسائل می‌تواند معاملات بهتری را برای آن‌ها رقم بزند.

اما اگر کاربران تنها به سیگنال‌های معاملاتی تربدرها بسنده کنند ممکن است برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد شود. زیرا بازار ارزهای دیجیتال ریسک‌های زیادی به همراه دارد و اگر روند بازار برخلاف پیش‌بینی تریدرها پیش رود ممکن است دارایی کاربران تازه‌کار با خطر مواجه شود.

 

بهترین پلتفرم های سوشال ترید

 

بهترین پلتفرم های سوشال ترید

از ابتدا شبکه اجتماعی سوشال تریدینگ با استقبال زیادی روبرو شد و افراد زیادی به فعالیت در این پلتفرم علاقه‌مند شدند. از همین رو در چندین سال گذشته پلتفرم‌های سوشال تریدینگ زیادی برای معاملات ارز دیجیتال، بورس و فارکس راه‌اندازی شد. اما کاربران ابتدا برای استفاده از این پلتفرم‌ها باید از امنیت آن‌ها مطلع شوند زیرا ممکن است افرادی کلاهبردار خود را به عنوان تریدر حرفه‌ای معرفی کند و سیگنال‌های جعلی و نادرست به اشتراک بگذارد و این موضوع می‌تواند دارایی کاربران را به خطر بیندازد. برهمین اساس ما در این بخش قصد داریم شما را با بهترین پلتفرم‌های سوشال ترید آشنا کنیم.

  • پلتفرم ای‌تورو (eToro)

  • سایت تریدینگ ویو (TradingView)

  • پلتفرم داروین‌اکس (Darwinex)

  • پلتفرم مای اف‌ایکس بوک (Myfxbook)

  • پلتفرم تریدنسی (Tradency)

 

تفاوت سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ

 

تفاوت سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ

سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ (Copy Trading) یکی از مفاهیم پرکاربرد و مهم در بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای مالی می‌باشد. هچمنین این دو فناوری شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند که ممکن است گاها عده‌ای آن‌ها را با هم اشتباه بگیرند. اما باید بدانید در کنار داشتن شباهت‌‌ها تفاوت‌های زیادی نیز در خصوص سوشال ترید و کپی تریدینگ به چشم می‌خورد. زیرا همانطور که گفتیم سوشال تریدینگ شبکه اجتماعی می‌باشد که در آن نظرات، تحلیل‌ها و حتی سیگنال‌های تریدرهای حرفه‌ای قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند از تجربیات آن‌ها استفاده کنند.

اما در آخر خود کاربران تصمیم می‌گیرند که برای معاملات خود چه روشی را در پیش بگیرند. اما کپی تریدینگ پلتفرمی می‌باشد که در آن نظرات، استراتژی معاملاتی و تحلیل‌های تریدرها درج شده است و کاربران می‌توانند به صورت کامل از استراتژی آن‌ها کپی کنند. البته کاربران تازه‌کار بیشتر از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند معاملات بهتری را به ارمغان بیاورند.

 

جمع بندی

در چندین سال اخیر به دلیل پیچیدگی بازار ارزهای دیجیتال توسعه‌دهندگان سعی داشتند شرایطی فراهم کنند تا تریدرها و افراد متفاوت بتوانند معاملات بهترینی داشته باشند جالب است بدانید شرایطی برای کاربران تعبیه شده است تا آن‌ها بتوانند با روش‌هایی همچون ایردراپ و لاک دراپ ارز دیجیتال جایزه بگیرند. حتی در چندین سال گذشته توسعه‌دهندگان به صنعت بازی سازی نیز نفوذ کرده‌اند و بازی هایی که ارز دیجیتال می‌دهند را گسترش داده‌اند.

برهمین اساس در این سال‌ها توسعه‌دهندگان به دنبال راهی بودند تا شرایط را برای فعالیت کاربران راحت‌تر کنند که راه‌اندازی پلتفرم‌های سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ نیز جزو همین ساده سازی شرایط بازار می‌باشد. با در نظر داشتن این موضوع ما در این مقاله شما را با مفهوم سوشال تریدینگ ارز دیجیتال، مزایا و معایب و بهترین پلتفرم‌های این فناوری آشنا کردیم تا اگر قصد استفاده از سوشال تریدینگ را داشتید با اطلاعات کامل‌تری فعالیت خود را آغاز کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها