تحلیل تکنیکال سولانا SOL؛ تاریخ 31 خرداد 1403

در بازار ارزهای دیجیتال توکن‌های زیادی بوده‌اند که ادعای جانشینی اتریوم را داشته و خود را رقیب اصلی این ارز عنوان کرده‌اند. اما شاید جدی ترین رقیب و توکنی که بیش از دیگر ارزها خود را به اتریوم نزدیک کرده، سولانا با نماد اختصاری sol باشد. امروز 31 خرداد 1403 با تحلیل تکنیکال سولانا در کنار شما هستیم تا شرایط قیمت این ارز را بررسی کنیم. شاخصه‌هایی که بیشترین اهمیت را در این تحلیل تکنیکال دارند شامل روند کلی قیمت، مناطق حمایت و مقاومت و شرایط سولانا برای نوسانگیری روزانه می‌باشند.

مارکت کپ امروز سولانا با قیمت حدود 135 دلار حوالی 62.5 میلیارد دلار می‌باشد و همین امر سولانا را در رتبه 5 بازار ارزهای دیجیتال قرار داده است. جالب است بدانید که دامیننس سولانا 2.6 درصد می‌باشد. دامیننس در اصطلاح به معنای تسلط بر بازار می‌باشد و به عبارتی در حال حاضر سولانا 2.6 درصد از تمام سرمایه بازار کریپتو را در اختیار دارد.

 

روند قیمت سولانا چگونه است؟

مهم ترین سوال برای سرمایه گذاران و افرادی که قصد خرید سولانا به مدت طولانی (HOLD) را دارند این است که روند قیمت سولانا چگونه به چه صورت می‌باشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال بهتر هست که سراغ نمودار تحلیل تکنیکال سولانا در تایم‌فریم‌های بالاتر از 1h برویم. تحلیل خود را با استفاده از نمودار tradingview پیش می‌بریم.

 

روند قیمت سولانا چگونه است؟

 

در تایم فریم 4h، قیمت سولانا پس از رشدی حدودا 10 برابری از اواخر سال، 2023 اکنون در یک کانال قیمت محبوس مانده و در حال رنج زدن می‌باشد. در تحلیل تکنیکال هنگامی که بازار روند صعودی یا نزولی نداشته باشد از اصطلاح رنج زدن استفاده می‌کنیم.

کانال قیمت سولانا دارای یک سقف و کف مهم می‌باشد و این محدوده ها به عنوان اصلی ترین نواحی مقاومت و حمایت محسوب می‌شوند. در حال حاضر قیمت سولانا 135 دلار می‌باشد و با کف کانال یعنی محدوده 120 دلار فاصله چندانی ندارد. در صورتی که سولانا از کف کانال حمایت شود و بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی به خودش بگیرد انتظار می‌رود که قیمت سولانا تا سقف کانال یعنی محدوده 200 دلار پیش برود. اما اگر ناحیه 120 دلار از دست برود اولین محدوده حمایتی مهم که می‌تواند مانع از ریزش قیمت Sol بشود 100 دلار خواهد بود.

با توجه به شدت روند نزولی قیمت سولانا که از سقف کانال شکل گرفته و همچنین حجم معاملات انجام شده می‌توان احتمال ادامه‌دار بودن روند نزولی را بیشتر دانست. به این موارد تثبیت قیمت پایین تر از EMA20 را هم باید اضافه کنید که خودش یک سیگنال برای روند نزولی می‌باشد.

 

نوسانگیری سولانا

علاقه مندان به ترید روزانه در بازار ارزهای دیجیتال کم نیستند و معمولا هم این افراد به سراغ ارزهایی می‌روند که از حجم خوبی در معاملات برخوردار باشند. دلیل این امر هم میزان تحلیل‌پذیری ارزهای بزرگ نسبت به ارزهای کوچک‌تر می‌باشد. به عبارتی هرچقدر مارکت کپ یک ارز بیشتر باشد میتواند تحلیل پذیری بیشتری هم داشته باشد. برای نوسانگیری روزانه تایم فریم خود را کوچکتر می‌کنیم و تحلیل را در تایم 30m پیش می‌بریم.

 

نوسانگیری سولانا

 

سولانا در تایم فریم 30M به وضوح روند نزولی دارد و قاعدتا اگر پوزیشن های sell را دنبال کنیم احتمال موفقیت بالاتر می‌رود. در این تایم فریم جدی ترین حمایت سولانا در محدوده 130 دلار واقع شده و اولین مقاومت نیز ناحیه 137 دلار می‌باشد. اگر دنبال موقعیت مناسب برای ورود هستید باید منتظر واکنش قیمت به این نواحی باشید.

 

سخن آخر

سولانا علیرغم مارکت کپ بالایی که دارد، در ماه های اخیر رشد خوبی را نسبت به سایر ارزهای بازار داشته و در مقابل ریزش مارکت هم عملکرد نسبتا مناسبی داشته است. وجود پتانسیل بالا برای رشد قیمت این ارز سبب شده که افراد زیادی برای خرید solana از خود اشتیاق نشان دهند. توصیه می‌کنیم اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید شتاب زده عمل نکنید و منتظر واکنش قیمت به نواحی مهمی که در تحلیل تکنیکال عنوان کردیم بمانید. خرید در زمان مناسب باعث می شود با کمترین ضرر بیشترین سود را از بازار ببرید. اگر هم علاقه مند به نوسانگیری روزانه از سولانا هستید توجه خود را بیشتر به موقعیت های فروش sell معطوف کنید چرا که روند این ارز در حال حاضر نزولی می‌باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها