تحلیل تکنیکال سوشی سواپ SUSHI؛ تاریخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

دنیای بلاکچین روزانه در حال پیشرفت است و خدمات ارائه شده بر پایه آن در حال گسترش می‌باشند. صرافی‌های غیرمتمرکز هم یکی از این خدمات می‌باشند که به معامله‌گران اجازه می‌دهند بدون واسطه معامله کنند. برای فعالیت در صرافی‌های غیرمتمرکز نیاز نیست سرمایه خود را در اختیار صرافی قرار دهد و فقط کافی است کیف پول شخصی خود را به صرافی متصل کنید. یکی از شناخته شده‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز سوشی سواپ است و توکن سوشی هم به عنوان رمزارز بومی این صرافی به بازار معرفی شده است. سوشی به دلیل حمایت و پشتیبانی از سوی صرافی از وضعیت فاندامنتالی مناسبی برخوردار است و همواره مورد توجه فعالین بازار قرار دارد.

امروز ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال سوشی همراه شما خواهیم بود تا به بررسی روند قیمت این رمزارز پرداخته و محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت آن را تعیین کنیم. قیمت سوشی در 24 ساعت گذشته حدود 3.5 درصد افت داشته و این رمزارز با حجم سرمایه در گردش 155 میلیون دلار در رتبه 248 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

روند قیمت سوشی سواپ SUSHI

اگر قصد دارید به کمک تحلیل تکنیکال تصمیم‌گیری خود در مورد معامله و سرمایه‌گذاری را با ریسک کمتری همراه کنید اولین قدم برای شما می‌تواند تعیین روند کلی قیمت باشد. این کار سبب خواهد شد از تمایلات و احساسات حاکم بر بازار آگاهی پیدا کنید و از اتخاذ تصمیماتی بر خلاف جریان اصلی بازار اجتناب کنید. توجه داشته باشید سوار شدن بر روند بازار است که می‌تواند عایدی فراوان برای شما به ارمغان بیاورد و در غیر این صورت سرمایه شما با ضرر و زیان مواجه می‌شود.

برای تعیین روند قیمت سوشی به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه (1D) می‌رویم تا ضمن داشتن دید وسیع‌تر نسبت به بازار توانایی ارائه تحلیل با ثبات‌تر هم داشته باشیم. با دقت در نمودار تحلیل تکنیکال سوشی در این تایم فریم متوجه روند نزولی قیمت طی 5 ماه گذشته خواهید شد. طی این ریزش حمایت‌های مهمی مانند 1.5 دلار و 0.8 دلار هم از دست رفته‌اند.

 

روند قیمت سوشی سواپ SUSHI

 

در حال حاضر شرایط قیمت سوشی کمی حساس به نظر می‌رسد چرا که در محدوده حمایتی 0.5 دلار قرار دارد و با مقاومت داینامیک خود (خط روند نزولی) درگیر است. در صورتی که سوشی موفق شود به بالای خط روند برسد و تثبیت داشته باشد امیدواری برای شروع روند صعودی قوت می‌گیرد و پتانسیل رسیدن تا قیمت 0.8 دلار در گام اول به عنوان اولین مقاومت جدی در مسیر صعودی وجود خواهد داشت. اما در غیر این صورت قیمت سوشی می‌تواند در مسیر نزولی خود ادامه دهد و به حمایت‌ مهم بعدی یعنی 0.5 دلار هم برسد. فاصله گرفتن کندل‌های قیمت از خط آبی رنگ EMA20 و همچنین نزدیک شدن اندیکاتور RSI‌ به محدوده اشباع فروش این احتمال را که سوشی بتواند به بالای خط روند برسد تقویت می‌کنند.

 

شرایط سوشی سواپ SUSHI برای نوسان‌گیری

میزان نوسان بالا و همچنین امکان معامله به صورت اهرم‌دار در دو جهت خرید و فروش باعث شده که افراد زیادی به ترید و نوسان‌گیری به صورت روزانه در بازار ارز دیجیتال روی بیاورند. ترید کردن در کنار سود بالایی که ممکن است داشته باشد ریسک بالایی هم دارد و نباید بدون آگاهی از مباحث تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه سراغ آن رفت.

 

شرایط سوشی سواپ SUSHI برای نوسان‌گیری

 

جهت تعیین شرایط سوشی برای نوسان‌گیری تایم فریم را تغییر داده و تحلیل تکنیکال را در حالت 30 دقیقه (30m) انجام می‌دهیم. در این تایم فریم هم روند نزولی مشاهده می‌شود اما قیمت بین دو محدوده مقاومتی 0.6 دلار و حمایتی 0.57 دلار محصور مانده است. پوزیشن‌گیری در چنین بازه کوچکی می‌تواند ریسک کار و استاپ خوردن را بالا ببرد پس بهتر است منتظر بمانید و پس از شکسته شدن هریک از این سطوح در جهت روند شکل گرفته پوزیشن‌گیری کنید. این کار سبب خواهد شد هم ریسک معاملات پایین بیاید و هم نسبت ریسک به ریوارد مناسب‌تری داشته باشید.

 

سخن آخر

حمایت از سوی یک صرافی، شرایط فاندامنتال مناسب و قیمت پایین همگی عواملی هستند که سبب می‌شوند تا به خرید سوشی در شرایط فعلی فکر کنید. اما در کنار توجه به این عوامل بررسی تحلیل تکنیکال نیز واجب می‌باشد چراکه خرید در روند نزولی به شدت می‌تواند موجب زیان شما بشود. برای مطمئن شدن از آغاز روند صعودی می‌توانید رفتار قیمت در نواحی گفته شده در تحلیل تکنیکال را زیرنظر بگیرید و پس از مشاهده واکنش مثبت نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها