تحلیل تکنیکال سوشی سواپ SUSHI؛ تاریخ 29 خرداد 1403

یکی از مهم ترین پلتفرم‌ها در دنیای ارز دیجیتال، صرافی‌های غیرمتمرکز یا همان DEX ها هستند. امروز 29 خرداد 1403 به سراغ تحلیل تکنیکال سوشی سواپ suhi که یکی از معروف ترین توکن های مربوط به صرافی های غیر متمرکز است آمده‌ایم. معمولا توکن هایی که از سوی صرافی ارائه می‌شوند در بازار با موفقیت خوبی رو به رو می‌شوند و اقبال عمومی مناسبی نسبت به آن ها شکل می‌گیرد. شاید یکی از دلایل مهم این امر هم دلگرمی سرمایه گذاران به پشتیبانی صرافی از این توکن‌ها باشد. البته در واقعیت نیز چندین بار مشاهده شده که ارتباط مستقیم بین صرافی و توکن می تواند شوک‌های منفی و بزرگی به توکن وارد کند. سوشی سواپ نیز از این قضیه مستثنی نبوده و فراز و فرودهای زیادی را به دلیل ارتباط با صرافی تجربه کرده است.

با تحلیل تکنیکال سوشی سواپ همراه باشید تا با یکدیگر روندهای قیمتی و مناطق ارزنده خرید و فروش این رمز ارز را بررسی کنیم.

ارز دیجیتال سوشی با نماد sushi در واقع توکن بومی صرافی سوشی سواپ می‌باشد. پلتفرم سوشی سواپ با بهره گیری از کدهای یونی سواپ ایجاد شد و این ادعا را دارد که نقص‌های uni را برطرف کرده و عملکرد بهتری دارد. جالب است بدانید که توکن سوشی سواپ قدمتی بیشتر از یونی سواپ دارد و این صرافی در ارائه توکن نیز پیش قدم بوده.

 

روند قیمتی سوشی sushi چگونه است؟

برای درک روند قیمت سوشی به سراغ نمودار این ارز در tradingview می‌رویم.

 

روند قیمتی سوشی sushi چگونه است؟

 

با مشاهده نمودار تحلیل تکنیکال سوشی در می‌یابیم که روند شکل گیری قیمت این توکن، وابستگی زیادی به اخبار مربوط به صرافی سوشی سواپ داشته است. در ابتدای شکل گیری این توکن به دلیل برنامه‌هایی که از سوی سوشی سواپ اعلام می‌شد و همچنین جو مثبت در بازار ارزهای دیجیتال، شاهد رشد چشمگیر قیمت سوشی بودیم. در انتهای این روند رو به رشد قیمت سوشی به 23 دلار نیز رسید. اما با نزولی شدن روند بیت کوین و سایر آلت کوین ها، سوشی نیز روند صعودی خود را از دست داد و وجود برخی اخبار منفی پیرامون صرافی سوشی سواپ باعث شد این روند نزولی شدت بیشتری به خود بگیرد.

روند نزولی سوشی تا جایی ادامه داشت که قیمت به زیر 1 دلار هم رسید. سوشی در محدوده 0.5 دلار شروع به کف سازی کرد و سطح حمایتی مناسبی را شکل داد چرا که در بازه‌ای طولانی مدت، معاملات سوشی در این محدوده قیمتی انجام شد و به نوعی تبدیل به یک ناحیه اشباع شده گردید. در حال حاضر sushi یک روند خنثی را در پیش گرفته و اثری از روندهای صعودی یا نزولی شدید و پر نوسان در قیمت سوشی دیده نمی‌شود. در صورتی که سوشی از همین ناحیه گارد صعودی بگیرد اولین مقاومت مهم در مسیر آن محدوده 2 دلار خواهد بود.

اما اگر سوشی سطح قیمت فعلی یعنی 0.8 دلار را از دست بدهد، توانایی رسیدن به محدوده 0.5 دلار را هم خواهد داشت. با این تفاسیر اگر قصد خرید سوشی با دید بلندمدت را دارید حتما رفتار قیمت در محدوده 1 دلار را زیر نظر داشته باشید چرا که شکست این سطح می تواند یک حرکت بزرگ برای قیمت سوشی را رقم بزند.

 

تحلیل تکنیکال سوشی در تایم فریم 1h

اگر به دنبال پیدا کردن فرصت مناسب برای نوسان گیری هستید بهتر است سراغ تحلیل تکنیکال سوشی در تایم فریم 1h بروید. نوسانگیری با معامله در تایم فریم‌های کوچکتر حاصل می‌شود و دلیل انتخاب تایم فریم 1h همین امر می‌باشد.

 

تحلیل تکنیکال سوشی در تایم فریم 1h

 

تحلیل تکنیکال سوشی در تایم فریم 1h به ما نشان می‌دهد که روند قیمت نزولی می‌باشد و احتمال موفقیت پوزیشن های sell بالاتر است. در حال حاضر سوشی زیر ناحیه مهم 0.9 دلار قرار دارد و اولین حمایت مهم در تایم فریم 1h، محدوده 0.7 دلار خواهد بود. اما اگر قیمت سوشی تا خط روند مشخص شده بالا آمد، باید در این ناحیه منتظر شکار فرصت معاملاتی باشید.

سخن آخر

رمزارز سوشی به دلیل پشتیبانی صرافی سوشی سواپ و همچنین سقف قیمتی ثبت شده، می تواند پتانسیل مناسبی برای رشد داشته باشد اما در حال حاضر نشانه‌ای از شروع روند صعودی در تحلیل تکنیکال این ارز دیده نمی‌شود. اگر قصد خرید این ارز را دارید، ناحیه فعلی قیمت یعنی 0.9 دلار به دلیل اهمیتی که دارد می تواند یکی از پله‌های قیمتی برای ورود شما باشد. ضمنا در تایم فریم‌های پایینتر روند سوشی نزولی می‌باشد و اگر قصد ترید روزانه این ارز را دارید باید دقت کنید که پوزیشن‌های فروش احتمالا درصد برد بالاتری خواهند داشت.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها