راه اندازی پروتکل وام دهی ترا

طبق اعلامیه که به تازگی منشر شده پروتکل وام دهی ترا که با نام مارس هاب (Mars Hub) در بین مردم مشهور است اعلام کرد که قصد دارد زنجیره برنامه غیر متمرکز کازماس را در 31 ژاونویه راه اندازی کند. این پلتفرم اعلام کرد به کاربرانی که در رای گیری های غیر متمرکز (snapshots) شبکه ترا کلاسیک، ارز MARS را نگهداری کرده اند توکن های مارس (MARS)، داده می شود. براساس بیانیه که در روز 20 ژانویه منتشر شد مارس هاپ شبکه اصلی این پروتکل وام دهی با 16 اعتبارسنج اولیه شروع به کار می کند.

در میان این اعتبارسنج ها نام هایی همچون CryptoCrew Validators ،Cosmology ،Chorus One ،Chill Validation ،Block Pane و ECO Stake دیده می شود. پس از راه اندازی پروتکل وام دهی 34 جایگاه اضافی برای اعتبار سنج های بدون نیاز به مجوز خالی می ماند.

 

ایردراپ MARS

 

ایردراپ Mars قبل از راه اندازی پروتکل وام دهی

قبل از راه اندازی پروتکل وام دهی ترا، 50 میلیون توکن مارس به اعتبار سنجی های اولیه واگذار می شود و پس از یک ماه مجدد به استخر جامعه بازگردانده می شود. این بیانیه نشان می دهد که این تخصیص موقت دارایی ها می تواند کمک کند تا در برابر حمله اعتبار سنجی های سرکشی از شبکه مراقبت کنیم. آن ها به طور معمول می توانند حجم زیادی از این توکن را در مدت بسیار کوتاهی پس از عرضه جمع آوری و شروع به تغییر تراکنش های درون زنجیره ای کنند.

این شبکه اصلی، سومین و آخرین فاز از یک فرآیند سه مرحله ای خصوصی می باشد که در ابتدا برای توسعه دهندگان و برای برخی اعضا ایجاد شد اما پس از گذشت مدتی به یک شبکه آزمایشی عمومی تبدیل شد. نخستین پایگاه مارس در اوایل فوریه در بلاک چین Osmosis کار خود را آغاز کرد.

آدرس های واجد شرایط می توانند توکن های مارس را از طریق ایردراپی که با شبکه اصلی پخش می شوند مطالبه کنند. به گزارش کوین تلگراف قبل از پروتکل وام دهی، مارس بر روی شبکه ترا کلاسیک قرار داشت و در ماجرای سقوط لونا و اکوسیستم Terraدچار آسیب های جدی شد تا جایی که بسیاری از صرافی های بزرگ توکن MARS را از لیست خود خارج کردند. باید در نظر داشت که سقوط لونا و استیبل کوین (UST)، در ماه می، تاثیرات بسیاری زیادی بر بازار ارزهای رمز پایه ای گذاشت. سقوط لونا قیمت پروتکل های غیر متمرکز میزبانی شدده را در پروتکل ترا مانند پروتکل وام دهی مارس را دچار تغییراتی کرد

 

مهاجرت مارس از ترا به کازماس

همانطور که در بخش بالا در خصوص آن صحبت کردیم مدیران این پروژه در نظر دارند که در روز 31 ژانویه پلتفرم خود را بر روی هاب کازموس بالا بیاورند. تصمیم گرفتند در زمان سقوط لونا برای دارندگانی که در رای گیری های غیر متمرکز ترا کلاسیک نگهداری کرده اند تعداد ۶۴.۴ میلیون توکن MARS ایردراپ شود. 64.4 میلیون توکن مارس برای افرادی که در دو عکس فوری و تاریخی در شبکه ترا کلاسیک توکن MARS را نگهداری می کردند، باز خواهد شد. این عکس های فوری است که شامل تمامی رکورد های وضعیت بلاک چین در یک زمان خاص به علاوه آدرس و اطلاعات تراکنش ها می باشد.

برای دریافت این نوع ایردراپ ها لازم است که کاربر در یکی از تاریخ های 7 می 2022 یا 28 می 2022  در کیف پول ترا کلاسیک خود توکن MARS داشته باشند. این ایردراپ ها در همان تاریخ 31 ژانویه بین کاربران پخش می شود. با راه اندازی شبکه اصلی در روز 31 ژانویه و تولید جنسیس بلاک، پروسه آن به انتها می رسد.

یکی از قابلیت های نوینی که به تازگی وارد صرافی غیر متمرکز Osmosis شد بانک قرمز (Red Bank) است . جالب است بدانید که بانک قرمز بر روی کازموس فعالیت می کند. Red Bank قابلیت های معاملات لوریج دار را برای کاربران Osmosis از طریق قرض گرفتن از استخر های نقدینگی مارس، فراهم می آورد. ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با دنیای توکن MARS آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها