نوسانات شدید قیمت تتر در چند روز اخیر

استیبل کوین تتر (USDT) که قیمت آن برابر با دلار آمریکا می باشد، در ماه جاری دارای نوسانات زیادی شد. این نوسانات شدید قیمت تتر به حدی بود که قیمت استیبل کوین تتر در روز یکشنبه به 60,000 تومان نیز رسید. البته بهتر است بدانید که در کنار افزایش قیمت تتر، دلار، طلا و سکه نیز دچار نوسانات شدیدی شدند.

طبق گزارش سایت میهن بلاکچین قیمت استیبل کوین تتر روز یکشنبه در برخی از صرافی های ایرانی به مرز 62,000 تومان رسید. البته ساعات زیادی از رشد شدید قیمت تتر نگذشته بود که این استیبل کوین در ساعت 14:30 بعدازظهر با موجی از نوسانات شدید رو به رو شد. نوسانات شدید قیمت تتر به نحوی بود که تا ساعت 15:30 ارزش معاملات آن در برخی از صرافی ها با 17% کاهش قیمت رو به رو شد. این موضوع باعث شد که قیمت USDT مجددا به مرز 50,000 تومان برسد. البته در زمان نوشتن این مقاله قیمت تتر 58,243 تومان می باشد.

 

قیمت تتر

 

دلایل نوسانات شدید قیمت تتر چیست؟

از آنجایی که استیبل کوین تتر (USDT) نماینده دلار آمریکا می باشد، افزایش قیمت دلار در ایران موجب به وجود آمدن نوسانات شدید قیمت تتر شد. حال این سوال به میان می آید که چرا دلار آمریکا در ماه جاری انقدر با نوسانات شدیدی رو به رو شد. طبق داده های به دست آمده، به دلیل کاهش ارزش ریال، عده زیادی از مردم برای حفظ ارزش پول خود به سراغ خرید دارایی هایی می روند که افزایش قیمت آن را از قبل پیش بینی می کنند.

با توجه به این موضوع، تتر و دلار که به راحتی خریداری می شوند و می توان در کمترین زمان ممکن آن ها را فروخت، گزینه های مناسبی هستند. البته یکی از دلایل افزایش نوسانات شدید قیمت تتر و دلار می تواند تنش های سیاسی و بین المللی نیز باشد.

در چند ماه گذشته به دلیل تحریم های جدیدی که برای کشور در نظر گرفته شده، ورود دلار به ایران نیز کاهش پیدا کرده است. این موضوع می تواند عاملی برای افزایش قیمت دلار و پس از آن نوسانات شدید قیمت تتر باشد.

 

نوسانات قیمت تتر و دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟

با توجه به دلایلی که در قسمت بالا در خصوص نوسانات شدید قیمت تتر و دلار به آن اشاره کردیم، نمی توان به صورت دقیق گفت که این نوسانات تا کجا ادامه پیدا می کند. حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم مسئولان چه برنامه هایی برای کنترل افزایش قیمت تتر، دلار و سایر دارایی های با ارزشی همچون طلا و سکه دارند.

باتوجه به مواردی که در این مقاله مطرح شد، بهتر است که شما نیز از قیمت لحظه ای دلار و تتر اطلاع داشته باشید. بر این اساس، می توانید با بررسی قیمت تتر در سایت و اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن، اطلاعات خود را با قیمت لحظه ای تتر و سایر دارایی های دیجیتال هماهنگ کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال تتر و ارتباط آن با دلار، می توانید مقاله تتر چیست؟ را هم مطالعه کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها