بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2023

امسال کدام ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند بهتراند؟ برای پاسخ به این سوال پرتکرار، به رسم دو سال گذشته، امسال هم در این مقاله تحلیل ها و نظرات شخصی تحلیلگران را به اشتراک می گذارم. بدون مقدمه به سراغ سال 2022 می رویم. در این مقاله قصد دارم بین 16,500 ارز دیجیتال مختلف، مانند سال های گذشته 10 ارز دیجیتال را معرفی کنم که به نظر اکثر تحلیلگران بیشترین پتانسیل را برای سال جاری میلادی دارند.

 

عملکرد ارزهای دیجیتال در سال 2021

 

عملکرد ارزهای دیجیتال در سال 2021

سال 2021 با یک روند صعودی شدید آغاز شد. بالعکس سال 2022 که با سقوط بازارهای مالی مخصوصا بازار کریپتو شروع شد. اکنون که این مقاله را می نویسم، با اینکه روند نزولی ابتدای 2022 بیشتر سود های حاصل را از بین برد، اگر بخواهیم کمی تاریخی تر نگاه کنیم، نسبت به بازارهای نزولی قبلی که رکود بازار به مراتب وخیم تر بود. در کل سال بدی را پشت سر نگذاشتیم؛ هر چند اواخر سال کاممان را تلخ کرد.

حال اگر روند ارزهای دیجیتال در سال 2021 را در نظر بگیریم متوجه می شویم که با این که ارزهای دیجیتال بزرگ مثل بیت کوین و اتریوم رشد های خوبی داشتند اما به گرد پای میم کوین هایی مثل دوج کوین و شیبا نرسیدند. ولی امسال از نظر بیشتر تحلیلگران مردم به این نتیجه خواهند رسید که ارزهای دیجیتالی که هدف و پشتوانه خوبی ندارند نمی توانند برای سرمایه گذاری بلند مدت گزینه خوبی باشند.

 

حق انتخاب و مسئولیت نهایی با شماست

همانطور که می دانید ما در این مقاله سیگنال نمی دهیم و تنها نظرات تحلیلگران مختلف را دور هم جمع کردیم تا شما بهتر انتخاب کنید ولی انتخاب نهایی با شماست. محتوای این مقاله به هیچ عنوان نباید به عنوان یک توصیه برای سرمایه گذاری در نظر گرفت. طبق قاعده سرمایه گذاری قبل از به خطر انداختن سرمایه، خودتان وظیفه دارید شرایط را بسنجید.

 

ده ارز دیجیتال برتر برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2022

این که بین 18,000 ارز دیجیتال بهترین ها را انتخاب کنیم واقعا کار مشکل و سختی است. ما در این مقاله با توجه به هدف و پتانسیل های پروژه ها، زیرساخت هایشان، سازندگان و نظرات تحلیلگران مختلف 10 پروژه آینده دار را برای شما انتخاب کردیم. اکنون می خواهیم با دلایل و منطق بگوییم که چرا این ارزها می توانند بهترین ارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت باشند؟ با ما همراه باشید.

 

بیت کوین

 

1- ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

شاید بیت کوین پرسودترین ارز دیجیتال سال گذشته نبود، ولی همچنان نمی‌ توان به سبد سرمایه‌ گذاری‌ای که بیت کوین در آن وجود ندارد، صفت خوب را نسبت داد. سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال در طول سال 2021 وضعیت مناسبی نداشت و تا مرز 37% هم کاهش پیدا کرد. ورود ارزهای دیجیتال جدیدتر و قدرت‌ گرفتن اتریوم که در ادامه درباره آن توضیح می‌ دهم، از علل اصلی کم‌ شدن قدرت بیت کوین در بازار بود. با این حال، بیت کوین هنوز اولین و برترین است و تراکنشی روی آن برگشت نخورده است. بیت کوین هنوز هم پادشاه ارزهای دیجیتال است.

همچنان اصرار داریم که اگر قرار باشد فقط یک ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری بلندمدت انتخاب کنید، از نظر اکثر تحلیلگران آن ارز باید بیت کوین باشد. اگر بخواهیم خلاصه بگوییم که چرا بیت کوین اولین انتخاب ماست: اولا، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال است. ثانیا تا کنون امنیت آن خدشه دار نشده است.

قیمت بیت کوین در ابتدای سال 2022: 46,400$

رتبه بر حسب ارزش بازار: 1

 

اتریوم

 

2- ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم که چرا اتریوم انتخاب بعدی ماست؛ اولا اتریوم بزرگترین میزبان DApps ، دیفای و NFT است. ثانیا بعد از بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال بازار است. ثالثا نقشه راه و پروتکل های لایه دوم اتریوم (Ethereum 2.0) در مسیر اجرا قرار گرفتند.

چند ماه آخر سال 2021 یک بحث در میان قدیمی‌ های بازار کریپتو داغ بود: شاید اتریوم جای بیت کوین را بگیرد. اگرچه بیت کوین همیشه اول بود و از نظر بار روانی بازار نمی توان چنین اتفاقی را تصور کرد، اگر بخواهیم فقط به اعداد تکیه کنیم، اول‌ شدن اتریوم اصلا بعید نیست. سلطه اتریوم در بازار از 11‌% در اوایل 2021 به بیش از 20% در زمان نگارش این مقاله رسید. به همین دلیل  انتخاب دوم این لیست قطعا اتریوم است.

قیمت اتریوم در ابتدای سال 2022: 3,700 $

رتبه برحسب ارزش بازار:2

 

یونی سواپ

 

3- ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI)

اگر این مقاله را سال گذشته می نوشتیم، بایننس کوین را معرفی می کردم. البته هنوز هم بایننس می تواند گزینه جذابی باشد، چرا که هنوز پایه های امپراطوری بایننس سست نشده است. به طور خلاصه اگر به آینده بایننس به‌ عنوان یک اکوسیستم نسبتا متمرکز امیدوار نیستید، می‌ توانید به‌ عنوان بزرگترین صرافی غیرمتمرکز یونی‌ سواپ را در نظر بگیرید.

از آنجا که نمی‌ خواستم تعداد ارزهای LRHGI زیاد باشد، در این مقاله یونی‌ سواپ را انتخاب کردم. دلیل این انتخاب پیشرفت‌ های اتریوم، تداوم توسعه روی یونی‌ سواپ مانند پروتکل‌ های لایه دوم که باعث کاهش کارمزدها می‌ شود و در نهایت داغ‌ بودن حوزه DAO دلایل لازم و کافی هستند. یونی‌ سواپ یکی از بزرگترین پروژه‌ های حوزه DAO است.

اگر بخواهیم یک توکن حاکمیتی قدرتمند با مکانیزم ساده و قابل‌ فهم معرفی کنیم، توکن UNI گزینه اول بیشتر کارشناسان و تحلیلگران است. یونی‌ سواپ سومین ارز دیجیتالی است که انتخاب می کنیم. پس به طور خلاصه بهترین دلایل برای انتخاب یونی سواپ؛ بزرگترین صرافی غیرمتمرکز، داغ بودن حزوه DAO و پیشرفت های احتمالی اتریوم در کارمزدها، هستند.

قیمت در آغاز سال 2022: 17$

رتبه بر حسب ارزش بازار: 20

 

ارز دیجیتال مانا

 

4- ارز دیجیتال دیسترالند(MANA)

دیسترالند سال گذشته یکی از پرسودترین ارزهای دیجیتال بازار بود. شاید امسال خبری از رشد 1,000 درصدی این ارز نباشد؛ اما با توجه به داغ بودن حوزه متاورس و پیشرفت های احتمالی در آینده، ضرر ندارد کمی از توکن های متاورسی مانند مانا در سبدمان باشد.

برگ برنده دیسترالند در سال جاری میلادی، نقشه راه و قراردادهایی است که امضا کرد و در سال 2022 احتمالا خبر های زیادی از این پلتفرم خواهیم شیند. به طور خلاصه بهترین دلایل انتخاب دیسترالند؛ داغ بودن تب متاورس، بزرگترین توکن متاورسی، نقشه راه و قراردادهای هکاری هستند.

قیمت در آغاز سال 2022: 3.2 $

رتبه بر حسب ارزش بازار: 31

 

ارز دیجیتال چیلیز

 

5- ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

چیلیز بستری برای عرضه توکن‌ های هواداری است. این پلتفرم تمرکز خود را روی ورزش (مخصوصا فوتبال) گذاشت. اما روی کاغذ می‌ تواند برای هر جامعه‌ ای توکن بسازد. اعضای یک جامعه (به‌ عنوان مثال تیم فوتبال) با داشتن توکن می‌ توانند با تیم خود ارتباط بگیرند و حتی در تصمیم‌ گیری‌ ها مشارکت کنند.

باشگاه‌ های بزرگی مانند بارسلونا، پاری‌ سن‌ ژرمن و یوونتوس توکن‌ های خود را روی این پلتفرم عرضه کردند و به‌ طور مداوم تیم‌ ها و لیگ‌ های بیشتری با عرضه توکن وارد اکوسیستم چیلیز می‌ شوند. این پلتفرم حتی به‌ سراغ سایر ورزش‌ ها هم رفته است که از جمله آنها می توان به لیگ فوتبال آمریکایی ایالات متحده یا همان NFL اشاره کرد. شاید خیلی سطحی به‌ نظر برسد؛ اما خیلی از تحلیلگران جام جهانی 2022 قطر را فرصت خوبی برای چیلیز می‌ دانند. انتخاب چیلیز برای سرمایه‌ گذاری غیرمنطقی نیست. به طور خلاصه برترین دلایل انتخاب چیلیز به عنوان بهترین ارزها برای سرمایه گذاری بلند مدت؛ بازار هدف بزرگ، رشد سریع تعداد شرکا و جام جهانی 2022 قطر هستند.

قیمت در آغاز سال 2022: 0.28 $

رتبه بر حسب ارزش بازار: 73

 

ارز دیجیتال کاردانو

 

6- ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

کاردانو یک ارز دیجیتال نسل سوم است که در سال 2017 راه‌ اندازی شد. بلاک چین کاردانو می تواند برای ایجاد قراردادهای هوشمند استفاده شود و برنامه ها و پروتکل های غیرمتمرکز ایجاد کند. علاوه بر این، قابلیت ارسال و دریافت فوری وجوه با حداقل هزینه در دنیای تجارت و امور مالی را دارد. هرچند کاردانو عملکرد خوبی در امسال و سال گذشته نسبت به خیلی از ارزها نداشته است اما با این دلایل می توان کاردانو را در لیست ارزهای آینده دار سال 2022 قرارداد.

  • کاردانو در حال حاضر از روش اجماع اثبات سهام استفاده می‌ کند.
  • یکی دیگر از بنیان گذاران ETH چارلز هاسکینسون بخشی از کاردانو است.
  • کاردانو در مقایسه با بیت کوین تعداد تراکنش بیشتری در ثانیه را پردازش می کند.
  • کاردانو در حال حاضر برای پروژه‌ های مالی، مراقبت‌ های بهداشتی و کشاورزی استفاده می‌ شود.

قیمت کاردانو در آغاز سال 2022: 1.37$

رتبه کاردانو بر حست ارزش بازار: 8

 

ارز دیجیتال سولانا

 

7- ارزدیجیتال سولانا (SOL)

سولانا در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه 7 قرار دارد. این ارز با کاردانو و اتریوم برای عنوان بهترین پلتفرم قرارداد هوشمند رقابت می‌ کند. پروتکل سولانا را برای تسهیل ایجاد برنامه غیرمتمرکز (DApp) طراحی کردند. هدف آن بهبود مقیاس پذیری با معرفی اجماع اثبات تاریخ (PoH) همراه با اجماع اثبات سهام (PoS) در زمینه بلاک چین است.

حال چرا سولانا را به این لیست اضافه کردیم؟

  • سولانا یک پل بین شبکه‌ ها ایجاد کرده است که یک ویژگی بسیار مطلوب می باشد زیرا شبکه‌ ها به ندرت می‌ توانند با هم کار کنند.
  •   تیم سولانا می‌ گوید گام بعدی آن اتصال (Terra (LUNA و زنجیره هوشمند Binance است.
  • سولانا مدعی است که می‌ تواند بیش از 50000  تراکنش در ثانیه (TPS) را با هزینه کمتر از 0.01 دلار برای هر تراکنش پردازش کند.

قیمت سولانا در ابتدای سال 2022: 178.52

رتبه برحسب ارزش بازار:7

 

پولکادات

 

8- ارزدیجیتال پولکادات (DOT)

پولکادات یک شبکه بلاکچین است که مانند اتریوم به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌ دهد برنامه‌ ها و قرارداد‌های هوشمند بسازند. همچنین پولکادات امکان ارتباط برنامه‌ های غیرمتمرکز (DAPP‌) را با سایر شبکه‌ های بلاکچین فراهم می‌ کند. با ایجاد این قابلیت توسط پولکادات، انتقال دارایی‌ ها بین بلاک چین‌ های مختلف راحت شده است. پولکادات همچنین از سرعت معاملات خوبی برخوردار می باشد.

  • شبکه پولکادات می‌ تواند با شبکه‌ های دیگر از جمله اتریوم مرتبط شود.
  • پولکادات دارای یک پایگاه برنامه‌ نویسی رو به پیشرفت است. توسعه‌ دهندگان پولکادات در یک وبینار در مورد آن صحبت کردند.
  • بسیاری پولکادات را رقیب اتریوم می‌ دانند. همچنین اکثر برنامه‌ نویسان عقیده دارند پولکادات از اتریوم ایمن‌ تر است.
  • پولکادات مقیاس‌ پذیری را بهبود بخشید.

قیمت پولکادات در آغاز سال 2022: 28.58$

رتبه بر حسب ارزش بازار: 13

 

ارز دیجیتال متیک

 

9- ارزدیجیتال پالیگان (MATIC)

پالیگان (MATIC) یکی از پذیرفته‌ شده‌ ترین و سریع‌ ترین راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری لایه 2 اتریوم و اکوسیستم‌ های کاربردی غیرمتمرکز است. دارای ویژگی هایی مانند قابلیت همکاری، مقیاس پذیری و امنیت است.

اکثر پروژه های DeFi در حال حاضر بر روی بلاک چین اتریوم قرار دارند. بنابراین، ازدحام کمتر در اتریوم به معنای سرعت بیشتر و مزایای بیشتر برای اکوسیستم DeFi است. این فاکتور باعث می‌ شود پایگان یکی بهترین سند ارزهای دیجیتال 2022 تبدیل گردد. اکنون در ادامه بحث بهترین ارزهای دیجیتال 2022 می‌ خواهیم درباره چین لینک به صحبت بپردازیم.

قیمت متیک در ابتدای سال 2022: 2.57$

رتبه بر حسب ارزش بازار:16

 

ارز دیجیتال چین لینک

 

10- ارزدیجیتال چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک یک سرویس اوراکل غیرمتمرکز است که هدف آن اتصال قراردادهای هوشمند با دیتاهای دنیای واقعی با استفاده از فناوری اوراکل است. Chainlink اخیرا از راه اندازی یک پل توکن قابل برنامه ریزی خبر داد که امکان برقراری ارتباط جدید بین بلاک چین های DeFi را فراهم می کند.

این به DeFi کمک می‌ کند تا به درستی مقیاس‌ بندی کند و از تنگناهایی که نسل‌ های قبلی پروژه‌ های بلاک چین با آن روبرو بودند، جلوگیری کند. این عوامل را باعث شد چین لینک به یکی از بهترین سند ارز دیجیتال 2022 تبدیل گردد.

قیمت چین لینک در آغاز سال 2022: 20.67$

رتبه بر حسب ارزش بازار: 24

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم ارزهای دیجیتالی را معرفی کنیم که به نظر اکثر تحلیلگرن برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2022 بهترین گذینه های موجود باشند. قطعا ارزهای دیجیتال بیشتری مانند، بایننس، لونا، لایت کوین، اتم، آیوتا و… می توانستند در این فهرست موجود باشند. اما تمایل ما این بود که از بین هزاران ارز دیجیتال ده ارز دیجیتال نام ببرم یا اینکه مقاله را تنها با ده ارز نام برده پر کنم.

مانند دفعات قبل، دوباره تاکید میکنم که تمام مطالب این مقاله صرفا مجموعی از نظرات تحلیلگران مختلف است مجموعه ما و هیچ مسئولیتی در قبال ضرر و زیان شما ندارم. قطعا این وظیفه هر سرمایه گذاری است که قبل از سرمایه گذاری خودش اطلاعات کامل را کسب کند و شرایط مختلف را بسنجد. در آخر مشتاقیم مثل همیشه نظرتان را با ما در قسمت کامنت ها در میان بگذارید. به نظر شما کدام ارزهای دیجیتال می توانند بهترین گزینه سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2022 باشند؟

 

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیاوش
سیاوش
2 سال قبل

چرا بهمون سیگنال نمیدید؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  سیاوش

سیگنال دادن کار اشتباهیه
و بهترین کار اینه که اطلاعاتتون رو بالا ببرید و بعد از اون خودتون تصمیم بکیرید ما تو بالا بردن اطلاعات بهتون کمک می کنیم

مهتاب
مهتاب
2 سال قبل

انتخاب من بیتکوین هست برای هولد

حامی
حامی
2 سال قبل

به نظر من اتریوم میتونه برای هلد بالاترین سوددهی رو داشته باشه

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  حامی

بله به نظر من هم اگه پروژه های لایه دوم اتریوم خوب پیش بره، امسال می تونه سال اتریوم باشه

محمد هزارخانی
محمد هزارخانی
2 سال قبل

اگه بخوایم فقط یه ارز رو بخریم کدومو پیشنهاد می کنید؟

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل

این کار اصلا درست نیست و اصول سرمایه گذاری تقسیم سرمایه هست و توصیه ما به بشما اینه که سبدتون حداقل چهار عرض رو شامل بشه

هانی
هانی
2 سال قبل

من احتمال میدم امسال سال چیلیز باشه از اونجایی که جام جهانی هم نزدیکه توکن های هواداری رو بورس میوفتن

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  هانی

بله نظر شخصی بنده هم همینه