بهترین زمان خرید بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر خیلی بیشتر از سبز رنگ، رنگ قرمز به خود دیده است. وضعیت بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نبود به طوری که روز گذشته به 38,000 دلار سقوط کرد. به نقل از سنتمنت، شروع سال 2022 برای بیت کوین بسیار سخت بود چرا که حدود یک چهارم قیمت خود را در زمان اوج خود را از دست داد. بسیاری از خرید این ارز منصرف شدند و بسیاری که می خواهند بخرند نمی دانند بهترین زمان خرید بیت کوین چه زمانی است. در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین 39,000 دلار معامله می شود اما نسبت به ابتدای سال 20% کاهش یافت. بسیاری معتقدند قیمت بیت کوین سقوط بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اما در کوتاه مدت چه چیزی در انتظار بیت کوین است؟ آیا می‌توان از این شرایط استفاده کرد و به عبارتی در کف قیمتی دست به خرید زد؟ در ادامه گزارشی از پلتفرم تحلیلی سنتیمنت را بررسی خواهیم کرد. این مطلب تنها ترجمه گزارشی از سنتیمنت است و به هیچ عنوان توصیه خرید و فروش یا سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیست. بهتر است قبل از پرداختن به این گزارش به مقاله بیت کوین چیست؟ سری بزنید تا با بیت کوین و قابلیت های آن بیشتر آشنا شوید.

 

میزان سود شبکه

 

میزان سود شبکه بیت کوین

 نمودار بالا سود و زیان حاصل در شبکه بیت کوین را به تصویر می کشد. در این نمودار جهش های مثبت سود و جهش های منفی ضرر حاصل را نشان می دهد. از این نمودار نتیجه میگیریم فروش هولدرها با ضرر همراه است. در نمودار قیمت بیت کوین می توان دید که در عرض یک ساعت با 50 میلیون دلار فروش برای کسب سود، قیمت کاهش یافت و دو پیک منفی با مجموع ضرر 43 میلیون دلار را سبب شد.

 

ورودی بیت کوین به صرافی ها

 

ورودی بیت کوین به صرافی ها 

میزان ورودی صرافی ها، شاخص بعدی است که باید بررسی کنیم. با بررسی این شاخص می توانیم احتمال دامپ یک دارایی توسط نهنگ ها را بررسی کنیم. در هفته گذشته شاهد سه جهش غیر عادی در ورودی بیت کوین به صرافی ها به همراه چندین جهش متوسط بودیم. با این تفاسیر، نتیجه گیری از این ورودی ها باز هم دشوار است چراکه میزان ورودی هنوز نسبت به ورودی ماه سپتامبر سال گذشته نزدیک هم نیست.

 

نمودار سالیانه تحلیل تکنیکال بیت کون

 

تحلیل تکنیکال 

گزارش سنتیمنت شاخص هایی را  بررسی می کند که بهترین زمان خرید بیت کوین را نشان می دهد. اما در چه سطحی باید ورود کرد؟ با میانگین متحرک شروع می کنیم. نمودار زیر دیتاها را از ابتدای سال 2021 تا امروز را به نمایش می گذارد. در این نمودار، خط آبی ضخیم نمایان سطح حمایتی محدوده 37,000 دلار است. خط آبی نازک نیز میانگین متحرک 30 روزه است. 

 

تحلیل تکنیکال بیت ک.ین تایم فریم ماهانه

 

جالب است بدانید از ابتدای سال 2021 تا به امروز، قیمت بیت کوین هیچ وقت بیشتر از 5% زیر میانگین متحرک 30 روزه ی خود سقوط نکرد. اگر تایم فریم را به یک ماه کاهش دهیم، با الگوی جالب تری مواجه خواهیم شد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است، الگوی Bat Harmonic در نمودار بیت کوین تشکیل شده است.

این الگو اغلب نمایان تغییر موقتی جهت سیر قیمت پیش از ادامه دادن روند قبلی است. بیت کوین از تاریخ 26 ژانویه تا 10 فوریه روندی صعودی را تجربه کرد و سپس با تشکیل یک الگوی دوقلو روندی نزولی به خود گرفت.

بنابراین، احتمال دارد این بهترین زمان خرید بیت کوین باشد؛ اگر چه این فرصت ممکن است کوتاه مدت باشد. با نگاه به میانگین متحرک 30 روزه بیت کوین در طول یک سال اخیر، این احتمال وجود دارد که بزرگترین رمزارز بازار بار دیگر در محدوده 37,000 دلار افزایش قیمت را تجربه کند. علاوه بر این، تشکیل الگوی هارمونیک خفاش می‌ تواند حاکی از فرصت خرید احتمالی در اطرف 37,000 دلار باشد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساحل
ساحل
2 سال قبل

اگه پول زیادی برای سرمایه گذاری و البته صبر داشته باشی ارز مناسبی برای سرمایه گذاری بلند مدته

بیت ایمن ادمین
مدیر
2 سال قبل
پاسخ به  ساحل

شواهد تا الان نشون دادن که نظر شما کاملا درسته!
ممنون از اینکه دیدگاهتون رو با ما به اشتراک می گذارید

حسام
حسام
2 سال قبل

واقعا زمان خوبی واسه ورود بود ای کاش همون موقع میخریدم رو ۳۴ هزار

Shahab-admin
Shahab-admin
2 سال قبل
پاسخ به  حسام

سلام
اشکال نداره بازار همیشه نوسان داره
نقطه ورود همیشه تو بازار هست