جهش شبکه سولانا در حوزه دیفای

در سال 2023 شبکه سولانا توانست نسبت به دیگر رقبای خود در حوزه دیفای عملکرد بهتری داشته باشد. یکی از شاخص های اندازه گیری سرعت دیفای به نام Defi Velocity است که وظیفه دارد حجم معاملات انجام شده در یک شبکه بلاک چین را نسبت به ارزش کل قفل شده (TVL) بر روی آن شبکه، مقایسه کند. گزارش ها حاکی از این هستند که شاخص سرعت دیفای، برای شبکه سولانا در ماه ژانویه برابر با 0.25 بود که نشان دهنده رشد بیشتری نسبت به شبکه پالیگان بوده است. از همین رو شبکه سولانا توانست جایگاه و رتبه شبکه پالیگان را تصاحب کند.

شاخص دیگر، شاخص بهره باز یا OI است که هر چقدر این نرخ این بهره کمتر شود علاقه به بازار بیشتر می شود. شاخص OI سولانا در طی چند ماه گذشته کاهش پیدا کرده است که این نشانه تمایل سرمایه گذاران به این شبکه است. بر اساس گزارش رسیده از دادهای سایت دیفای لاما، ارزش کل قفل شده در شبکه سولانا در طی یک هفته گذشته به رشد 6 درصدی رسیده است. این رشد در صورتی است که شبکه سولانا در ماه فوریه نتوانسته بود توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کند.

در سال 2023 پس از سقوط صرافی FTX شبکه سولانا توانست تا حدی خود را نجات دهد که حجم معاملات روزانه صرافی های مرتبط با شبکه سولانا نشان دهنده بهبود این موضوع می باشد. در 11 فوریه کمترین مقدار حجم معاملات در چندماه اخیر برای شبکه سولانا ثبت شد که هم اکنون این این رقم رشد 100 درصدی داشته است.

 

رشد قیمتی سولانا

 

نگاهی به رشد قیمتی کوین شبکه سولانا

از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون، قیمت ارز دیجیتال سولانا (SOL) رشد قیمتی 112 درصدی را برای خود ثبت کرده است. در حال حاضر با رشد قیمت سولانا در این روزها، این رمزارز با قیمت 25.2 دلار معامله می شود که در مقایسه با اواخر سال 2022 رشدی تقریبا دو برابری داشته است. سولانا با حجم بازار 9,541,548,032 دلاری، رتبه 11 را در بین رمز ارزها دارد.

اواخر سال گذشته، بر خلاف پیش بینی ها قیمت سولانا روند نزولی به خود گرفت و در ماه سپتامبر، این رمز ارز قیمت 11 دلار را نیز لمس کرد. این اتفاق بر اثر ریزش 50 درصدی سولانا رقم خورد. اما این رمز ارز توانست با توجه به قابلیت های شبکه خود مجددا روند صعودی را پیش بگیرد. بر اساس تحلیل های انجام شده اگر سولانا بتواند مقاومت های مشخص شده خود را بشکند، می تواند تا قیمت 35 دلار نیز رشد داشته باشد. با دنبال کردن اخبار سولانا در وبلاگ صرافی بیت ایمن، می توانید از وضعیت شبکه سولانا و قیمت SOL باخبر شوید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها