تحلیل تکنیکال گراف GRT؛ تاریخ 5 تیر 1403

ارز گراف از جمله ارزهایی است که بر بستر اتریوم شکل گرفته است. ارز دیجیتال گراف (به انگلیسی: The Graph) یک نوع پروتکل غیرمتمرکز برای ذخیره و طبقه بندی داده‌ها در دنیای بلاک چین می‌باشد و از این حیث سرویسی شبیه به گوگل را در دنیای کریپتوکارنسی ارائه می‌دهد. اگر اهل بررسی ارزهای دیجیتال باشید خواهید دید که در مورد گراف GRT و ویژگی‌های مثبت آن صحبت های زیادی می‌شود. ما نیز امروز 5 تیر 1403 تحلیل تکنیکال گراف را ارائه می‌دهیم تا با بیانی کاربردی و ساده شما را در جریان روند قیمت این رمزارز قرار دهیم و مناطقی را که می‌توانند برای خرید یا فروش مناسب باشند مشخص کنیم.

قبل از شروع تحلیل تکنیکال گراف به سراغ توکنومیک این پروژه می‌رویم. گراف با مارکت کپ حدود 2 میلیارد دلار در رتبه 44 ارزهای دیجیتال قرار دارد و دامیننس آن 0.08 درصد می‌باشد. توجه کنید که رتبه توکن‌ها در بازار بر اساس حجم سرمایه در گردش بوده و رتبه‌های بالا و پایین هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

برای مثال ار‌زهایی که که رتبه‌های برتر را دارند از ریسک پایین‌تری برای خرید برخوردار هستند اما به دلیل حجم زیاد سرمایه، رشد قیمت آن‌ها با سختی بیشتری صورت می‌گیرد و اصطلاحا سنگین هستند. در طرف مقابل ارزهایی که رتبه پایین‌تر دارند به دلیل نوظهور بودن و سرمایه در گردش کمتر، آسان‌تر در معرض نوسانات قرار می‌گیرند وهمین امر احتمال رشدهای انفجاری را افزایش می‌دهد و از طرفی ریسک را بالا می‌برد.

 

روند قیمت گراف GRT چگونه است؟

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارند بهتر است روند کلی قیمت را دنبال کرده و در فرصت مناسب اقدام به خرید کنند. چرا که خرید در سقف قیمت یا میانه روند نزولی باعث می‌شود سرمایه شما وارد ضرر شود و مدتها زمان ببرد تا این ضرر جبران شود. برای اینکه بدانیم روند قیمت گراف GRT چگونه است بهتر است در نمودار سایت Tradingview تایم‌فریم معاملاتی خود را بر 4h تنظیم کنیم.

 

روند قیمت گراف GRT چگونه است؟

 

در این تایم‌فریم مشاهده می‌شود که از حدود 2 ماه پیش و پس از رسیدن به قیمت 0.5 دلار روند گراف نزولی شد و تا محدوده مهم حمایتی 0.2 دلار ادامه داشت. قیمت گراف پس از رسیدن به این ناحیه واکنش نشان داد و یک اصلاح صعودی تا 0.3 دلار داشت اما در نهایت موفق به عبور از این ناحیه نشد و ریزش خود را از سر گرفت. در حال حاضر قیمت گراف در محدوده 0.22 دلار می‌باشد. با توجه به همگرایی اندیکاتور Rsi با کندل‌های نزولی احتمال می‌رود که قیمت گراف تا 0.17 دلار ریزش کند و در این ناحیه با حمایت خود مواجه شود.

 

شرایط گراف GRT برای نوسان گیری

نوسان‌گیری مختص به افرادی می‌باشد که از تجربه و دانش کافی در ترید برخوردار هستند و اگر به اندازه کافی در این زمینه مهارت ندارید به هیچ وجه سراغ نوسان‌گیری‌های روزانه در بازار کریپتو نروید. برای بررسی تغییرات قیمت جهت ترید روزانه تایم فریم را بر 30m تنظیم می‌کنیم.

 

شرایط گراف GRT برای نوسان گیری

 

در این تایم فریم نیز روند گراف نزولی بوده و اولویت با پوزیشن های short می‌باشد. تا زمانی که قیمت گراف پایین‌تر از خط روند مشخص شده در نمودار باشد می‌توانید توجه خود را بیشتر به موقعیت‌های فروش معطوف کنید. ضمنا اولین سطح حمایتی در این تایم فریم ناحیه 0.19 دلار می‌باشد.

 

سخن آخر

علی رغم ویژگی‌های مثبتی که Geraph دارد، فعلا روند کلی قیمت این ارز در بلند مدت نزولی می‌باشد و چنانچه قصد خرید دارید بهتر است دست نگه دارید و پس از مشاهده سیگنال‌های صعودی در محدوده‌های حمایتی گفته شده در تحلیل تکنیکال اقدام به خرید کنید. ضمنا با توجه به روند نزولی شکل گرفته در تایم‌فریم 30 دقیقه، چنانچه قصد نوسان‌گیری از گراف دارید بهتر است به دنبال موقعیت‌های فروش باشید. بدیهی است شکست خط روند نزولی به سمت بالا، می‌تواند دیدگاه شما در بازار را تغییر دهد.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها