معروف ترین و گرانترین NFTها ؛ آشنایی با ان اف تی های میلیون دلاری

در چندین سال اخیر NFT یا توکن غیرممثلی با پیشرفت‌های بسیار زیادی روبروشد و توانسته توجه جامع کریپتو را به خود جلب کند. زیرا توکن های غیرمثلی از کاربردهای متفاوتی برخورداند و به صورت منحر به فرد راه انداری شده‌اند. همچنین بهتر است بدانید که توکن های غیرمثلی در بیشتر حوزه‌ها همچون موسیقی، آثار هنری، بازی ئ غیه نفوذ کرده است و همین موضوع باعث شده افراد زیادی به خرید و فروش توکن های غیرمثلی علاقه‌مند شوند و جالب است بدانید این روزها تعداد زیادی از NFT با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رود. از همین رو در این مقاله قصد داریم شما را با گرانترین NFT در بازار ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

  1. NFT چیست؟
  2. معرفی گرانترین NFT
  3. Crossroad
  4. The Merge
  5. CryptoPunk#7804
  6. HUMAN ONE

 

 

NFT چیست؟

پیش از معرفی گرانترین NFT در بازار ارزهای دیجیتال بهتر است ابتدا با مفهوم کلی NFT آشنا شوید. NFT یک دارایی دیجیتالی است که می‌تواند به شکل هنر، موسیقی، آیتم‌های درون بازی، ویدیوها و موارد دیگر باشد. از همین رو به صورت کلی NFT یا توکن غیرمثلی یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که نسبت به سایر رمز ارزها تفاوت‌های زیادی دارد.

زیرا این رمز ارز به صورت منحصر به فرد فعالیت می‌کند و هر واحد از آن با واحد دیگر متفاوت است و همچون اثر انگشت منحصر به فرد می‌باشد. این نوع رمز ارزها در سال 2020 راه اندازی شده است اما در مدت زمان کوتاهی توانسته محبوبیت بسیار زیادی در بسیاری ازحوزه‌های متفاوت از جمله هنر دیجیتال کسب کند. زیرا این فناوری تا حد زیادی هنر دیجیتال را متحول کرده است و این روزها خرید فروش آثار هنری دیجیتال رواج پیدا کرده است.

برهمین اساس NFT هنر در چندین سال اخیر با محبوبیت بسیار زیادی روبرو شده است. از همین رو به صورت کلی NFT یا توکن غیرمثلی یکی از انواع ارزهای دیجیتال می‌باشد که نسبت به سایر رمز ارزها تفاوت‌های زیادی دارد. زیرا این رمز ارز به صورت منحصر به فرد فعالیت می‌کند و هر واحد از آن با واحد دیگر متفاوت است و همچون اثر انگشت منحصر به فرد می‌باشد. اکنون که با مفهوم NFT آشنا شدید بهتر است به معرفی معروف‌ترین و گرانترین NFT در بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم.

 

معرفی معروف‌ترین و گرانترین NFT

 

معرفی معروف‌ترین و گرانترین NFT

از سال 2021 تا به امروز توکن های غیرمثلی با پیشرفت‌های بسیار زیادی روبرو بوده است و در این سال‌ها توانسته در بیشتر حوزه‌ها ورود کند تا بتواند ارتباط بهتری میان افراد با دنیای دیجیتال به وجود آورد. همچنین همانطور که در بخش بالا نیز به آن اشاره کردم NFT تاثیر بسیار زیادی بر روی هنر داشته است و دید افراد را در خصوص هنر دیجیتال تغییر داده است. زیرا هنرمندان با استفاده از دنیای NFT می‌توانند آثار خود را به صورت دیجیتالی به نمایش بگذارند.

از همین رو در چندین سال اخیر دنیای NFT با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است و همین موضوع باعث شده افراد به خرید و فروش NFT در OpenSea یا Nifty Gateway رواج پیدا کرده است. برهمین اساس به دلیل افزایش محبوبیت توکن های غیرمثلی تعدادی از این توکن ها به عنوان معروف‌ترین و گرانترین NFT در دنیای دیجیتال شناخته می‌شود. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از معروف‌ترین و گرانترین NFT در دنیا آشنا کنیم.

 

Crossroad

 

Crossroad

Crossroad به عنوان یکی از گرانترین NFTها در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این NFT توسط مایک وین کلمن (Mike Winkelmann) راه اندازی شده است البته وین کلمن را بیشتر با نام مستعار بیپل (Beeple) نیز می‌شناسند و به نوعی این اسم نام هنری او شناخته می‌شود.

از همین رو اثر Crossroad که یک انمیشن از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا است به عنوان گرانترین NFT به حساب می‌آید و این توکن غیرمثلی در سال 2021 به قیمت ۶.۶ میلیون دلار در پلتفرم Nifty Gateway به فروش رفت. اما جالب ایت بدانید که خریدار این NFT پس از مدتی Crossroad را مجددا با 10 برابر قیمت به فروش گذاشت که از آن پس Crossroad در لیست معروف‌ترین و گرانترین NFT قرار گرفت.

 

The Merge

 

The Merge

اگر بخواهیم یکی دیگر از معروف‌ترین و گرانترین NFT در دنیای دیجیتال را به شما معرفی کنیم می‌توانیم به معرفی The Merge بپردازیم. به صورت کلی این توکن غیرمثلی که توسط شخص ناشناسی با نام مستعار پاک راه اندازی شده است و تا به امروز اطلاعات دقیقی در خصوص آن در دست نیست. این NFT در 6 دسامبر 2021 با قیمت 91.8 میلیون دلار در Nifty Gateway به فروش رفت.

 

CryptoPunk#7804

 

CryptoPunk#7804

مجموعه کریپتوپانک (CryptoPunks) از اولین پروژه‌های NFT می‌باشد که بر روی بستر اتریوم راه اندازی شده است و همچنین به عنوان گرانترین NFT‌ها شناخته می‌شود. کریپوپانک 7804 نیز جزو همین مجموعه می‌باشد که تصویر یکی از 9 پانگ بیگانه نشان می‌دهد به صورت کلی در این تصویر نهمین پانگ بیگانه با استایلی جالب مشکل از کلاه خاکستری، عینک آفتابی سیاه و یک پیپ تشکیل شده است و در تاریخ 10 مارس 2021 با قیمت 7.57 میلیون دلار به فروش رفت. که از آن زمان کریپوپانک 7804 به عنوان گرانترین NFT‌ شناخته شده است.

 

HUMAN ONE

 

HUMAN ONE

Crossroad تنها اثر بیپل نمی‌باشد بلکه Human One نیز یکی دیگر از آثار دیجیتال این هنرمند به حساب می‌آید که به عنوان گرانترین NFT‌ شناخته می‌شود. Human One مجسمه فضانوردی که در محیط سرگردان و متحرک به سر می‌برد را به نمایش می‌کشد. از همین رو بهتر است بدانید این اثر در دسامبر 2021 زمانی که به قیمت 11.98 دلار به فروش رفت در لیست گرانترین NFT‌ در بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفت.

 

جمع بندی

NFT یک نوع دارایی دیجیتال است که در چندین سال اخیر با ورود به حوزه‌های متفاوت از جمله هنر با پیشرفت‌های زیادی روبرو بوده است. زیرا هر آثار دیجیتالی می‌تواند به NFT تبدیل شود. از همین رو فعالیت در NFT با استقبال زیادی از سوی افراد مختلف جامعه روبرو شد. با در نر داشتن این موضوع هنرمندان به راحتی می‌توانند با استفاده از دنیای NFT و با داشتن چند ابزار ساده آثار خود را ارائه دهند تا متقاضیان بتوانند به خرید این نوع آثار بپردازند. همچنین بهتر است بدانید که در چندین سال اخیر آثار NFT با قیمت‌های متفاوتی به فروش رفتند که با در نظر داشتن این موضوع در این مقاله به معرفی گران ترین nft در حوزه پرداختیم.

 

سوالات متداول

کدام پلتفرم برای خرید و فروش NFT بهتر است؟

به عنوان بهترین پلتفرم برای خرید و فروش NFT می‌توان به Nifty Gateway و OpenSea اشاره کرد.

مجموعه کریپتوپانک از چه تعداد NFT تشکیل شده است؟

پروژه کریپتوپانک از 10,000 NFT تشکیل شده است که تمامی آن‌ها بر روی بستر اتریوم قرار دارد.

گرانترین NFT هنر کدام است؟

The Merge یکی از گرانترین NFT هنر شناخته می‌شود که با قیمت 91.8 میلیون دلار به فروش رفت

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها