آموزش فروش NFT در Opensea

The Merge گران‌ترین توکن NFT در بازار کریپتوکارنسی است. شاید باور کردنی نباشد ولی این توکن در دسامبر سال 2021 با قیمت 91.8 میلیون دلار به‌فروش رسید. خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی می‌تواند درآمد بالایی را به‌ارمغان بیاورد. البته به‌شرط آنکه معامله این توکن‌ها را در زمان مناسب انجام دهید. اما دقت کنید قبل از هر چیز باید یک پلتفرم مناسب برای معامله توکن‌های NFT پیدا کنید. چند سالی است که بیشترین حجم معاملات توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea) انجام می‌شود. به‌همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله آموزش خرید و فروش NFT در Opensea را برای شما توضیح دهیم و به مباحث زیر نیز بپردازیم.

  1. چرا Opensea را برای خرید و فروش توکن NFT انتخاب کنیم؟
  2. آموزش ایجاد حساب کاربری در Opensea
  3. آموزش خرید NFT در Opensea
  4. آموزش فروش NFT در Opensea

 

چرا Opensea را برای خرید و فروش توکن های NFT انتخاب کنید؟

 

چرا Opensea را برای خرید و فروش توکن NFT انتخاب کنیم؟

قبل از پرداختن به آموزش خرید و فروش NFT در Opensea باید کمی درباره دلایل انتخاب این پلتفرم را به شما توضیح دهیم تا با اطلاعات کامل خرید و فروش NFT در Opensea را انجام دهید. در سال 2023 تعداد کاربرانی که در پلتفرم Opensea ثبت‌نام کرده‌اند از مرز 1 میلیون نفر عبور کرده است. جالب است بدانید آمار ترافیک ماهانه این وب‌سایت حدود 121 میلیون ورودی را نشان می‌دهد.

در تصویر زیر نمودار حجم معاملات توکن‌های NFT در بهترین پلتفرم‌های این حوزه را مشاهده می‌کنید. این آمار مربوط به ژانویه 2021 تا فوریه 2023 است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، Opensea در دوسال گذشته همواره در جمع دو پلتفرم برتر از نظر حجم معاملات ماهانه قرار داشته است. به‌همین دلیل خرید و فروش توکن‌های NFT در Opensea خیلی راحت‌تر از سایر پلتفرم‌ها صورت می‌گیرد.

 

آموزش ایجاد حساب کاربری در Opensea

 

آموزش ایجاد حساب کاربری در Opensea

در گام اول پیش از آموزش خرید و فروش NFT در Opensea باید نحوه ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم را آموزش دهیم. شما می‌توانید از طریق سایت opensea.io وارد سایت رسمی پلتفرم اوپن سی شوید. دقت کنید که در این پلتفرم نیازی به ثبت نام برای ایجاد حساب کاربری نیست. همچنین اوپن سی یک پلتفرم همتا به همتا مانند صرافی غیرمتمرکز است. به‌همین دلیل تنها باید کیف پول نرم افزاری خود را به آن متصل کنید.

متامسک و تراست ولت بهترین کیف پول‌هایی هستند که برای اتصال به Opensea می‌توانید استفاده کنید. برای این منظور در صفحه رسمی سایت اوپن سی روی گزینه Login در منوی بالای صفحه کلیک کنید. پنجره‌ای در صفحه باز می‌شود که باید از طریق آن کیف پول مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کیف پول، باید رمز عبور آن را وارد کنید تا ولت به پلتفرم Opensea متصل شود.

سپس مستقیم به پروفایل کاربری خود در اوپن سی منتقل می‌شوید. شما می‌توانید تصویر پروفایل، نشانی ایمیل و سایر اطلاعات خود را برای شخصی‌سازی پروفایل تکمیل کنید. کارمزد تراکنش‌ها در اوپن سی در قالب ارز دیجیتال اتریوم (ETH) پرداخت می‌شود. به‌همین دلیل قبل از آنکه برای خرید و فروش NFT در Opensea اقدام کنید، حتما مقدار کافی از این ارز دیجیتال را به ولت خود واریز کنید.

 

آموزش خرید NFT در Opensea

 

آموزش خرید NFT در Opensea

پیش از آموزش فروش NFT در Opensea بهتر است در گام اول به‌سراغ آموزش خرید NFT در Opensea برویم. برای خرید NFT در اوپن سی کار ساده‌ای در پیش دارید. پس از متصل کردن ولت خود به این پلتفرم، باید در اوپن سی جستجو کنید تا توکن NFT مورد نظر خود را بیاید. هر توکن یک صفحه اختصاصی دارد که در قالب آن می‌توانید قیمت فعلی و تاریخچه معاملات قبلی‌اش را نیز مشاهده کنید.

وقتی تصمیم به خرید یک توکن غیرمثلی گرفتید، در صفحه اختصاصی آن گزینه Buy Now را انتخاب کنید. در آن زمان صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که باید از طریق آن روش پرداخت را انتخاب کنید. دو گزینه کریپتو (Crypto) و کارت (Card) پیش روی شما قرار می‌گیرد. اگر به ویزاکارت یا مسترکارت دسترسی ندارید، بهتر است گزینه کریپتو را انتخاب کنید.

پس از آن صفحه جدیدی باز می‌شود و کارمزد خرید توکن NFT از آن طریق برای شما به‌نمایش در می‌آید. همچنین کاربران علاوه بر کارمزد گس تراکنش که مربوط به شبکه بلاک‌چین است، باید برای هر خرید و فروش NFT در Opensea نیز 2.5 درصد کارمزد پرداخت کنند. پس از گذراندن این مراحل در ادامه کافیست اطلاعات خرید نظیر آدرس ولت خود را برای پرداخت هزینه خرید توکن NFT تکمیل کنید. به‌این ترتیب تراکنش انجام شده و توکن NFT مستقیم به ولت شما انتقال می‌یابد. اکنون که با خرید NFT در این پلتفرم آشنا شدید بهتر است به سراغ فروش NFT در Opensea برویم.

 

آموزش فروش NFT در Opensea

 

آموزش فروش NFT در Opensea

نوبت به آموزش فروش NFT در Opensea می‌رسد. برای فروش NFT در Opensea ابتدا باید کیف پول ارز دیجیتال خود را به پلتفرم متصل کنید، پس از اتصال لیست توکن‌های NFT موجود در ولت در Opensea به‌نمایش در می‌آید. سپس باید توکن مورد نظر خود را برای فروش انتخاب کنید. به‌این ترتیب وارد صفحه اختصاصی توکن می‌شوید و باید گزینه Sell را انتخاب کنید. در صفحه فروش ابتدا باید روش مورد نظر خود را تعیین کنید. دو روش برای فروش توکن NFT در Opensea وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • فروش با قیمت ثابت (Fixed Price)
  • فروش در قالب حراجی (Timed Auction)

در حالت اول شما باید قیمت مورد نظر خود را برای فروش توکن NFT مشخص کنید. پس از آن هم باید مدت زمانی که توکن برای عرضه در فروشگاه باقی بماند را تعیین نمایید. همچنین با کلیک روی گزینه More Option این امکان برای شما ایجاد می‌شود که توکن را برای یک خریدار خاص رزرو کنید. برای این منظور کافیست آدرس ولت خریدار را ثبت کنید. به‌این ترتیب دیگر توکن برای عموم به نمایش در نمی‌آید.

در روش حراجی، شما قیمتی برای فروش توکن NFT مشخص نمی‌کنید. بلکه منتظر پیشنهادات قیمت خریداران باقی می‌مانید. سپس بالاترین پیشنهاد را برای فروش توکن می‌پذیرید. البته شما می‌توانید حداقل قیمت مد نظر برای فروش توکن را در برنامه حراجی مشخص کنید.

هر برنامه حراج معمولا در یک بازه زمانی مشخص اجرا می‌شود. اگر بالاترین قیمت خرید در 10 دقیقه پایانی حراجی ثبت شود، زمان حراجی 10 دقیقه دیگر تمدید می‌شود. این روند تا حداکثر یک هفته قابل تمدید است. پس از آن معامله انجام می‌شود. در هر یک از روش‌های فروش توکن، شما هم باید به‌عنوان یک طرف درگیر در معامله کارمزد بپردازید. البته بعضی از توکن‌ها علاوه بر کارمزد شبکه، کارمزد سازنده (Creator Fee) هم دارند. این کارمزد مستقیما به سازنده توکن پرداخت می‌شود و معمولا کارمزد از مبلغ فروش کسر شده و سپس به ولت شما واریز می‌شود.

 

کلام پایانی

در این مطلب آموزش فروش NFT در Opensea را بررسی کردیم. دقت داشته باشید که برای دسترسی به این پلتفرم باید از فیلترشکن استفاده کنید. البته خرید و فروش NFT در Opensea خیلی راحت انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم‌گیری برای خرید یک توکن NFT حتما درباره سازندگان آن تحقیق کنید. همچنین باید سوابق معاملاتی مرتبط با آن را هم زیر نظر بگیرید. البته دقت کنید که هر توکن غیرمثلی ارزش خرید و فروش ندارد؛ اما اگر توکن‌های پرطرفدار را انتخاب کنید، می‌توانید به سود‌های قابل توجهی دست یابید. آیا شما تجربه‌ای در خصوص خرید یا فروش NFT در Opensea دارید؟

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها