تحلیل تکنیکال تون کوین TON؛ تاریخ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

امروز ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال تون کوین با نماد اختصاری TON همراه شما هستیم. رمزارزی که در یک سال اخیر غوغای زیادی به پا کرده و افراد بسیار زیادی را به سمت خود کشانده است. این رمز ارز که با حمایت‌های پاول دوروف و به طورکلی تلگرام محبوب شد سابقه‌ای نسبتا طولانی دارد و شکل‌گیری آن به سال 2017 بازمی‌گردد اما فعالیت اصلی آن از سال 2021 آغاز شدو محبوبیت این رمزارز صرفا ناشی از حمایت‌های تلگرام نبوده و این پروژه شرایط فاندامنتالی و شبکه قدرتمندی هم دارد.

ما نیز به کمک تحلیل تکنیکال سعی داریم با شناسایی روندهای قیمتی و تعیین محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت، مناسب‌ترین زمان برای خرید و فروش این توکن را تعیین کنیم. رمز ارز TON با مارکت کپ حدود 15.3 میلیارد دلار توانسته است رتبه 8 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم روزانه (1D)

تحلیل تکنیکال تون کوین در تایم فریم روزانه سبب می‌شود تا از روند کلی قیمت آگاه شویم. تشخیص روند کلی قیمت باعث می‌شود از سنتیمنت و احساسات حاکم بر بازار مطلع شویم و تا حد ممکن طبق آن عمل کنیم. حرکت برخلاف جریان اصلی بازار از عوامل اصلی از دست دادن سود و سرمایه محسوب می‌شود و به نوعی یکی از عوامل مهم شکست سرمایه‌گذارن به حساب می‌آید.

با اینکه تون کوین مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال در یک روند صعودی سپری کرد اما در نهایت سقوط بیت کوین به پایین‌تر از 60000 دلار و وخیم شدن اوضاع بازار کریپتو سبب شد تا روند صعودی تون هم به پایان برسد و قیمت از حمایت مهم 6 دلار هم گذر کرده و تا حمایت مهم بعدی یعنی 4.5 دلار پیش برود. با برخورد قیمت با این ناحیه تون کوین اندکی خود را بازیابی کرد و مجددا توانست بالاتر از 6 دلار قرار گیرد.

 

تحلیل تکنیکال تون کوین TON در تایم فریم روزانه (1D)

 

در حال حاضر تون کوین در شرایط حساسی قرار دارد و بر روی محدوده 6 دلار در حال معامله شدن است. ادامه روند قیمت TON بستگی به واکنش این رمزارز به محدوده 6 دلار دارد. در صورتی که موفق شود بالاتر از این ناحیه تثبیت داشته باشد سرمایه‌گذارن می‌توانند امید داشته باشند که از شدت روند نزولی کاسته شده و فاز صعودی کم‌کم آغاز شود. اولین مقاومت مهم در مسیر صعودی محدوده 8 دلار می‌باشد. اما چنانچه تون کوین به پایین‌تر از 6 دلار برسد قیمت همچنان به مسیر ریزشی خود ادامه می‌دهد و مجددا 4.5 دلار را تست خواهد کرد.

در شرایط فعلی که کندل‌ها پایین‌تر از خط آبی رنگ میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) در حال شکل‌گیری هستند و اندیکاتور RSI هم نشانی از روند صعودی پر قدرت ندارد، در صورتی که اتفاق مثبتی در مارکت کریپتو رخ ندهد احتمال تثبیت قیمت پایین‌تر از محدوده 6 دلار بیشتر است.

 

وضعیت تون کوین TON نسبت به بیت کوین BTC

یکی از راه‌های مناسب برای درک بهتر حرکت یک رمزارز در بازار، مقایسه نسبت قیمت آن با بیت کوین می‌باشد. این نسبت به فعالین در بازار نشان می‌دهد وضعیت دارایی مورد نظر آن‌ها نسبت به بیت کوین چگونه است؟ آیا در زمان رشد بازار می‌تواند بهتر از بیت کوین عمل کند؟ یا در زمان ریزش چقدر می‌تواند مقاومت نشان دهد؟ به طور کلی مقایسه قیمت نسبت به بیت کوین یک معیار مناسب برای تعیین زمان خرید یا فروش می‌باشد.

 

وضعیت تون کوین TON نسبت به بیت کوین BTC

 

با این تفاسیر به سراغ نمودار TONBTC رفته و وضعیت تون کوین را نسبت به بیت کوین بررسی می‌کنیم. اگر به نمودار دقت کنید مشاهده خواهید کرد که روند صعودی تون در مقابل بیت کوین به اتمام رسیده و شاخص در حال تکمیل پولبک می‌باشد. در این بین اندیکاتور RSI نیز در حال کراس شدن و ورود به فاز منفی است. اگر این اتفاقات رخ دهند و این شاخص پایین‌تر از خط روند تثبیت داشته باشد وضعیت TON در بازار افت کرده و به دلیل منفی شدن نسبت قیمت آن به بیت کوین کمتر شاهد رشدهای قابل توجه از این توکن خواهیم بود.

 

سخن آخر

وضعیت جذاب تون کوین از دید فاندامنتال سبب شده بود تا استقبال خوبی از این توکن صورت گیرد و تقاضای خرید بالایی داشته باشد و همین امر هم باعث رشد قیمت فزاینده شده بود. اما به هرحال مانند تمامی نمادها در بازارهای مالی این دارایی هم به محدوده اشباع خرید نزدیک شد و به استراحت جهت تامین نقدینگی و ارزندگی مجدد نیاز داشت. ضمن اینکه شرایط کلی در بازارارزدیجیتال هم مثبت نبود و به افت قیمت تون کوین دامن زد. به هرحال در صورتی که قصد خرید این توکن را دارید همچنان می‌توانید به شرایط فاندامنتال مناسب این پروژه اعتماد کنید اما تحلیل تکنیکال تون کوین به شما این هشدار را می‌دهد که قیمت فعلا در شرایطی نیست که رشد سرمایه شما را تضمین کند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها