تحلیل تکنیکال تون کوین TON؛ تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۳

سرمایه گذاری در بازار ارزدیجیتال به یکی از راه‌ها برای حفظ یا ارزش سرمایه تبدیل شده است. رشد روزافزون قیمت ارزهای دیجیتال و اعتماد و پذیرش آن‌ها از سوی نهاد‌های بزرگ باعث شده افراد عادی هم به سمت این بازار گرایش پیدا کنند. معمولا افراد قبل از خرید به سراغ بررسی‌های فاندامنتال رفته و توکن‌های ارزشمند را جهت خرید ارزیابی می‌کنند. چیزی که در اینجا اهمیت می‌یابد توجه به تحلیل تکنیکال است. بدون توجه به تحلیل تکنیکال خرید بهترین دارایی‌ها هم می‌تواند ریسک زیادی داشته باشد. برای مثال وارد شدن به بازار در زمان اشتباه سبب خواهد شد سرمایه شما به سرعت وارد زیان شود.

به همین دلیل توصیه میشود قبل از هر اقدامی اعم از خرید یا فروش به تحلیل تکنیکال دارایی مربوطه توجه کنید. امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال تون کوین TON همراه شما خواهیم بود تا شرایط قیمتی این رمزارز محبوب را با یکدیگر بررسی کنیم. در حال حاضر toncoin با مارکت کپ حدود 18.3 میلیارد دلار در رتبه 8 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

روند قیمت تون کوین TON

برای تصمیم‌گیری بهتر در خصوص خرید، نگهداری یا فروش رمزارز TON بهتر است در ابتدا روند قیمتی آن را به کمک تحلیل تکنیکال مشخص کنیم. تعیین روند کلی قیمت تون کوین سبب خواهد شد تا حد ممکن از معامله در خلاف جهت بازار دوری کنیم. جهت تعیین روند قیمت toncoin به سراغ تحلیل تکنیکال این ارز در تایم فریم 4ساعته (4h) می‌رویم تا ضمن داشتن دید کلی‌تر نسبت به بازار تحلیل با ثبات‌تری هم داشته باشیم چرا که شکل‌گیری کندل‌ها در این تایم فریم طی مدت زمان طولانی‌تری انجام می‌شود و از هیجانات بازار فاصله بیشتری دارد. در این تحلیل نیز از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت تون کوین TON

 

روند صعودی تون کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مدت زمان بیشتری در حالت صعودی قرار داشت اما با ریزش بیت کوین به پایین‌تر از سطح 60000 دلار این رمز ارزهم از حالت صعودی خارج شد. هم زمان با ریکاوری بیت کوین رمزارز TON هم به محدوده حمایتی مهم 6 دلار رسید و حمایت خوبی در این منطقه از قیمت اتفاق افتاد. در حال حاضر تون کوین بین محدوده 7 تا 7.5 دلار نوسان دارد و شکل‌گیری روند جدید در قیمت این توکن وابسته به شکسته شدن یکی از این نواحی است. چنانچه قیمت موفق شود از سد مقاومتی 7.5 دلار عبور کند وارد یک رالی صعودی خواهد شد و اولین محدوده مقاومتی مهم بر سر راه آن 8.2 دلار خواهد بود. اما چنانچه TON ناحیه حمایتی 7 دلار را از دست بدهد سیر نزولی می‌گیرد و پتانسیل رسیدن تا 6.2 دلار ار هم خواهد داشت.

 

آیا تون کوین TON‌ برای نوسان گیری مناسب است؟

یکی از جذابیت‌های بازار ارزدیجیتال دو طرفه بودن آن است. به این معنی که اگر اهل ترید کردن باشید و فعالیت شما صرفا معطوف به خرید و سرمایه‌گذاری بلند مدت نباشد می‌توانید هم از موقعیت‌های خرید و هم از موقعیت‌های فروش بهره‌مند شوید. البته این کار در کنار جذابیت، ریسک بالایی هم دارد و در صورت نداشتن دانش و تجربه باید از انجام آن اجتناب کنید. جهت اینکه بدانیم آیا تون کوین برای نوسان گیری مناسب است یا خیر به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم 30 دقیقه (30m) می‌رویم تا جزئیات بیشتری از بازار را مشاهده کنیم.

 

آیا تون کوین TON‌ برای نوسان گیری مناسب است؟

 

شرایط فعلی تون کوین در این تایم فریم مطلوب معامله‌گران نمی‌باشد زیرا در وضعیتی گنگ به سر می‌برد و هیچ روند صعودی یا نزولی پرقدرتی را از خود نشان نمی‌دهد. عبور قیمت ton از مقاومت 7.2 دلار یا حمایت 7 دلار می‌تواند موجب فعال شدن پوزیشن‌هایی در جهت بازار شود. با این حال با توجه به وضعیت اندیکاتور rsi همچنین رفتار قیمت در خط EMA20 احتمال اصلاح قیمت به سمت پایین کمی بیشتر به نظر می‌رسد.

 

سخن آخر

وضعیت تون کوین از لحاظ فاندامنتال جذاب و قابل قبول است اما خرید این توکن در شرایط فعلی با نگاه بر تحلیل تکنیکال با ریسک همراه است. چنانچه toncoin از دید شما دارای ارزش ذاتی است و قصد خرید آن را دارید بهتر است صبر کنید و منتظر واکنش قیمت در محدوده‌های عنوان شده در تحلیل تکنیکال باشید. واکنش قیمت در این نواحی باعث خواهد شد که تصمیم‌گیری منطقی‌تری داشته باشید. ضمنا اگر به صورت تریدر روزانه در بازار فعالیت دارید باید بدانید که تون کوین ممکن است شما را غافل‌گیر کند. پس حتما در استراتژی شخصی خود از حد سود و ضرر منطقی استفاده کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها