بهترین صرافی های خارجی ارز دیجیتال؛ معرفی 10 صرافی برتر

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آن سرمایه گذاران ابتدا باید اطلاعات خود را در خصوص این بازار مالی گسترش دهند تا با استراتژی معاملاتی و نحوه معامله در بازار ارزهای دیجیتال آشنا شوند. پس از دریافت اطلاعات در قدم بعدی کاربران و سرمایه گذاران باید به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال مناسب برای انجام معاملات خود باشند.

البته در سال‌های اخیر با پیشرفت روز افزون بازار کریپتوکارنسی صرافی‌ های ارز دیجیتال متفاوتی راه‌اندازی شد. که تعدادی از آن‌ها به صورت متمرکز و تعدادی دیگر به صورت غیرمتمرکز فعالیت خود را آغاز کردند. اما از آنجایی که انتخاب صرافی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بهتر است سرمایه گذاران برای شروع معاملات خود پلتفرم مناسبی را انتخاب کنند. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 صرافی برتر ارز دیجیتال بپردازیم.

  1. صرافی متمرکز چیست؟
  2. 10 صرافی برتر ارز دیجیتال
  3. صرافی بایننس (Binance)
  4. صرافی کوین بیس (Coinbase)
  5. صرافی کراکن (Kraken)
  6. صرافی کوکوین (KuCoin)
  7. صرافی اوککس (Okx)
  8. صرافی غیر متمرکز چیست؟
  9. ممنوعیت استفاده از صرافی خارجی برای کاربران ایرانی

 

صرافی متمرکز چیست؟

 

صرافی متمرکز چیست؟

پیش از آشنایی در خصوص 10 صرافی برتر ارز دیجیتال بهتر است با صرافی متمرکز آشنا شوید. به طور کلی صرافی متمرکز یا همان Centralized exchange یک پلتفرم معاملاتی آنلاین است که به عنوان بستری برای خرید و فروش رمز ارزها فعالیت می‌کند. این نوع صرافی ها در چندین سال اخیر میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

برهمین اساس بهتر است بدانید به این دلیل نام صرافی متمرکز را به خود اختصاص دادند زیرا این پلتفرم ها توسط شخص یا گروهی اداره می‌شود. در این شرایط اگر مشکلاتی در روند کار صرافی های متمرکز به وجود آید شخص یا گروهی وجود دارند که بتوانند مشکل کاربران را پیگیری یا برطرف کنند.

 

10 صرافی برتر ارز دیجیتال

 

10 صرافی برتر ارز دیجیتال

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم در چندین سال گذشته تعداد صرافی های ارزهای دیجیتال گسترش یافت. که این موضوع انتخاب صرافی ارز دیجیتال را برای کاربران سخت کرد برهمین اساس ما در بخش بعدی قصد داریم شما را با 10 صرافی برتر ارز دیجیتال آشنا کنیم تا اگر قصد سرمایه گذاری و خرید و فروش در حوزه ارزهای دیجیتال را دارید با اطمینان کافی معاملات خود را انجام دهید. برهمین اساس 10 صرافی برتر ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی کوین بیس (Coinbase)
  • صرافی کراکن (Kraken)
  • صرافی کوکوین (KuCoin)
  • صرافی اوککس (Okx)
  • صرافی بای بیت (Bybit)
  • صرافی بیت هامب (Bithumb)
  • صرافی بیت استمپ (Bitstamp)
  • صرافی آپ بیت (Upbit)
  • صرافی بیتفینکس (Bitfinex)

 

صرافی بایننس (Binance)

 

صرافی بایننس (Binance)

اکنون که با 10 صرافی برتر ارز دیجیتال آشنا شدید بهتر است به توضیح کامل‌تری در خصوص چند مورد از آن‌ها بپردازیم. به صورت کلی صرافی بایننس (Binance) یکی از 10 صرافی برتر ارز دیجیتال می‌باشد که در چندین سال اخیر از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. البته می‌توان گفت ویژگی‌های این صرافی باعث محبوبیت بیشتر آن شده است زیرا این پلتفرم معاملاتی از امکانات گسترده‌ای برخوردار است.

همچنین جالب است بدانید که صرافی ارز دیجیتال بایننس از توکن حاکمیتی یا رمز ارز بومی به نام بایننس کوین بهره‌مند است که در بازار ارزهای دیجیتال با نماد اختصاری BNB نیز شناخته می‌شود. اما به صورت کلی می‌توان گفت این صرافی گزینه مناسبی برای انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. قابل ذکر است، ربات تلگرامی همستر این صرافی را جزو صرافی های لیست کننده معرفی کرده است برای کسب اطلاعت بیشتر شما می توانید مقاله همستر چیست را مطالعه کنید.

 

صرافی کوین بیس (Coinbase)

 

صرافی کوین بیس (Coinbase)

صرافی متمرکز کوین بیس یکی از پلتفرم های معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال می‌باشد که در سال 2012 کار خود را آغاز کرد. به طور کلی پس از بایننس می‌توان صرافی کوین بیس را به عنوان یکی از 10 صرافی برتر ارز دیجیتال معرفی کرد. زیرا این صرافی با داشتن رابط کاربری آسان توانسته و امنیت بالا توانسته جایگاه ویژه‌ای در کنار سایر پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال به دست آورد. با در نظر داشتن این موضوع می‌توان گفت کوین بیس با استفاده از تکنولوژی رمزنگاری قوی و سیستم‌های امنیتی پیشرفته سعی دارد امنیت حساب کاربری کاربران را تامین کند. البته این صرافی از سال گذشته احراز هویت را برای سرمایه گذاران اجباری کرده است.

 

صرافی کراکن (Kraken)

 

صرافی کراکن (Kraken)

یکی دیگر از 10 صرافی برتر ارز دیجیتال کراکن می‌باشد که سال 2011 در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا تاسیس شد. این صرافی متمرکز از تعداد زیادی رمز ارز متفاوت پشتیبانی می‌کند و در این پلتفرم معاملاتی امکان انجام معاملات مارجین، استیک ارزهای دیجیتال و معاملات فیوچرز امکان پذیر است. که همین امکانات و ویژگی‌ها باعث توجه هر چه بیشتر کاربران به این اکسچنج شده است.

 

صرافی کوکوین (KuCoin)

 

صرافی کوکوین (KuCoin)

روند کاری صرافی کوکوین با سایر پلتفرم های معاملاتی متفاوت است زیرا سایر صرافی ها برای جذب کاربران بیشتر از رمز ارزهایی که ارزش بالایی برخوردارند پشتیبانی می‌کنند. اما در صرافی کوکوین می‌توان رمز ارزهایی با ارزش بازار پایین را مشاهده کرد البته تحلیلگران اعتقاد دارند که صرافی کوکوین از رمز ارزهایی با ارزش بازار اپیین اما پتانسیل رشد بالا حمایت می‌کند. که همین مسائل باعث متمایز شدن کوکوین نسبت به سایر پلتفرم های معاملاتی ارز دیجیتال شده است. برهمین اساس این روزها تحلیلگران و فعالان حوزه کریپتوکارنسی کوکوین را به عنوان یکی از 10 صرافی برتر ارز دیجیتال می‌شناسند.

 

صرافی اوککس (Okx)

 

صرافی اوککس (Okx)

صرافی اوککس که بسیاری آن را با نام اوکی ایکس نیز می‌شناسند ابتدا با نام اوکی اکسچنج از سال 2017 فعالیت می‌کرد. اما پس از گذشت مدتی توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند نام این پلتفرم معاملاتی را به اوککس تغییر دهند. برهمین اساس از سال 2022 تا به امروز این صرافی ارز دیجیتال با نام اوککس شناخته می‌شود. جالب است بدانید این صرافی نیز همچون بایننس از توکن حاکمیتی به نام اوکی بی (OKB) برخوردار است.

 

صرافی غیر متمرکز چیست؟

 

صرافی غیر متمرکز چیست؟

اکنون که با صرافی متمرکز و 10 صرافی برتر ارز دیجیتال آن آشنا شدید بهتر است در خصوص صرافی غیرمتمرکز نیز اطلاعاتی داشته باشید. برهمین اساس می‌توان گفت صرافی غیرمتمرکز یا Decentralized Exchange برخلاف صرافی متمرکز توسط هیچ شخص یا ارگانی اداره نمی‌شود و سرمایه گذاران می‌توانند معاملات خود را بدون واسطه و به صورت همتا به همتا یا همان P2P انجام دهند. با در نظر داشتن این موضوع قسمت داریم چند مورد از بهترین صرافی های غیر متمرکز را به شما معرفی کنیم که عبارت‌اند از:

صرافی غیرمتمرکز dYdX

صرافی غیرمتمرکز Uniswap v3

صرافی غیرمتمرکز dYdX v4

صرافی غیرمتمرکز Kine Protocol

 

ممنوعیت استفاده از صرافی خارجی برای کاربران ایرانی

 

ممنوعیت استفاده از صرافی خارجی برای کاربران ایرانی

همانطور که در بخش 10 صرافی برتر ارز دیجیتال به آن اشاره کردیم، پلتفرم هایی همچون بایننس و کوین بیس احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده‌اند. در نگاه اول ممکن است این کار برای شما جنبه خوبی داشته باشد زیرا احراز هویت باعث افزایش امنیت حساب کاربری می‌شود. اما از آنجایی که در چندین سال گذشته کشور ایران با تحریم‌های زیادی روبرو شده است کاربران ایرانی نمی‌توانند در این صرافی ها ثبت نام کرده یا احراز هویت کنند. برهمین اساس کاربران می‌توانند در صرافی های خارجی که نیاز به احراز هویت ندارند معامله کنند یا در صرافی های برتر ارز دیجیتال ایران سرمایه گذاری کنند.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها