پلتفرم توییتر باعث رشد دوج کوین شد

با نزدیک شدن به جلسات فدرال رزرو، بازار ارز دیجیتال در روز 30 جولای شاهد کاهش قیمت های زیادی بود. به طوری که بیت کوین با بیشترین کاهش قیمت روزانه خود از اواسط ماه دسامبر با 3.86% افت قیمت مواجه شد و حتی این رمز ارز لحظاتی به قیمت 22,500 دلار رسید. نزدیک شدن به جلسات فدرال رزرو نه تنها باعث کاهش قیمت بیت کوین شد بلکه ارزهای دیگر نیز شاهد این کاهش قیمت بودند. اما در میان تمام این کاهش قیمت ها خبری جدید در خصوص پلتفرم توییتر منتشر شد که باعث رشد دوج کوین در این بازار نزولی بود.

 

چه خبری باعث رشد دوج کوین شد؟

طبق گزارش های به دست رسیده، ایلان ماسک به توسعه دهندگان اعلام کرد که سیستم های پرداختی پلتفرم توییتر را به شکلی طراحی کنند که در آینده ای نزدیک بتواند از رمز ارزها برای پرداخت استفاده کند. طبق گزارش Cointelegraph دو منبع موثق نزدیک به پلتفرم توییتر در خصوص رویدادهای توییتر در گفتگو با فایننشال تایمز گفتند که قرار است در ابتدای کار، از ارزهای فیات برای پرداخت در پلتفرم توییتر استفاده شود.

در صورت مهیا بودن شرایط برای پلتفرم توییتر، ایلان ماسک قصد دارد که از ارز دیجیتال نیز برای پرداخت های پلتفرم خود استفاده کند. البته باید در نظر داشت که پلتفرم توییتر مدت هاست که در انتظار افزودن این امکانات جدید به پلتفرم خود است.

توییتر از قبل نیز موضوع پرداخت از طریق رمز ارزها را اطلاع رسانی کرده بود. البته باید به این موضوع توجه کرد که پرداخت در پلتفرم توییتر با استفاده از رمز ارزها بخشی از برنامه ایلان ماسک برای تبدیل پلتفرم توییتر به یک اپلیکیشن همه چیز تمام است. ایلان ماسک صنعت کریپتو را عامل مهمی برای پیشرفت توییتر می بیند. البته او پیش از این هم از دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال به شکل امیدوارکننده ای یاد کرده و ایده پذیرش دوج کوین در توییتر را مطرح کرده بود.

 

توییتر

 

فعالیت های جدید پلتفرم توییتر

در ماه دسامبر تصاویری منتشر شد که وجود کوین توییتر را آشکار می ساخت. کوین توییتر یک نوع دارایی دیجیتال مخفی و در حال توسعه است که برای پرداخت ها و فرستادن انعام در شبکه اجتماعی استفاده می شود. بسیاری از کاربران امیدوار بودند که این دارایی دیجیتال نوین به نوعی از فناوری بلاک چین استفاده کند. مدتی نگذشت که تصاویر جدیدی از این پروژه منتشر شد، در این تصاویری هیچ گونه خبری از بلاک چین یا رمز ارزها وجود نداشت که باعث نارضایتی و ناامیدی جامعه کاربری ارز دیجیتال شد.

البته باید در نظر داشت که شایعاتی مبنی بر اینکه پلتفرم توییتر در حال ساخت کیف پولی می شود که بتواند واریز و برداشت ارز دیجیتال را پشتیبانی کند.

اما همانطور که در بخش بالا گفتیم در حال حاضر سیستم پرداخت پلتفرم توییتر تنها از ارزهای فیات پشتیبانی خواهد کرد. برهمین اساس پلتفرم توییتر مراحل درخواست مجوزهای نظارتی مبتنی بر ایالت را در سراسر ایالات متحده آغاز کرد. ایلان ماسک امیدوار است که روند صدور مجوز ایالات متحده در کمتر از یک سال تکمیل شود.

وی پس از ساخت کوین توییتر و کیف پول دیجیتالی حال در ماه نوامبر شرکتی جدیدی ثبت کرد که این شرکت با نام Twitter Payments LLC در شبکه اجرای جرایم مالی وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. این شرکت به پلتفرم توییتر اجازه می دهد تا پردازش پرداخت های خود را به راحتی انجام دهد.

ایلان ماسک در یک اسپیس توییتری اعلام کرد که می خواهد به حساب های بانکی اجازه دهد تا بتوانند به پروفایل های پلتفرم توییتر متصل شوند و برای نقل و انتقال پول در Twitter از کارت های بانکی خود استفاده کنند. ما در این مقاله قصد داشتیم شما را با پلتفرم همه چیز تمامی که ایلان ماسک می خواهد بسازد آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها