تحلیل تکنیکال شیبا SHIB؛ تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

شیبا علی‌رغم اینکه یک میم کوین محسوب می‌شود اما یکی از مهم‌ترین رمزارزهای مارکت کریپتو به شمار می‌آید. این رمزارز با رشد قیمت عجیب خود که طی مدت زمانی کوتاه به وقوع پیوست سبب شد افراد زیادی که حتی آشنایی با این بازار نداشتند به سمت آن بیایند و سرمایه خود را وارد بازار کریپتوکارنسی کنند. هرچند که میم‌کوین‌ها ارزش ذاتی بالایی ندارند اما داستان شیبا کمی متفاوت است و سعی دارد صرفا به عنوان یک توکن fun در بازار حضور نداشته باشد. طرح‌های توسعه، حجم بازار بالا و سابقه مناسب سبب شده‌اند تا شرایط فاندامنتال شیبا به میزان قابل قبول برسد. اما توجه به فاندامنتال کافی نبوده و حتما باید برای خرید و فروش به تحلیل تکنیکال هم توجه داشت تا گرفتار نوسانات بازار نشوید.

امروز ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال شیبا همراه شما هستیم تا به بررسی روند قیمت و تعیین محدوده‌های مهم حمایت و مقاومت بپردازیم. طی 24 ساعت گذشته قیمت شیبا 5.5 درصد افت داشته و با داشتن 8.6 میلیارد دلار سرمایه در گردش رتبه 13 بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم 1D

بازارهای مالی از روندهای قیمتی شکل می‌گیرند و سود و زیان سرمایه‌گذاران ناشی از همین روندها می‌باشد. حرکت برخلاف جریان بازار باعث ضرر سنگین به سرمایه می‌شود و طبیعتا هم‌سو شدن با این روندها عایدی زیادی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت. برای تعیین روندهای قیمت بهتر است تحلیل تکنیکال را در تایم فریم‌های بالاتر از 1 ساعته انجام دهیم تا تحلیل منطقی‌تری داشته باشیم. جهت تعیین روند قیمت شیبا به سراغ تحلیل تکنیکال این توکن در تایم فریم روزانه (1D)‌ می‌رویم و با استفاده از نمودار سایت tradingview تحلیل را پیش می‌بریم.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIB در تایم فریم 1D

 

از حدود 5 ماه پیش و پس از رسیدن قیمت شیبا به محدوده 0.000045 دلار روند نزولی قیمت آغاز شد و همچنان ادامه دارد. طی این ریزش حمایت استاتیک 0.00002 دلار هم از دست رفت و اکنون قیمت پایین‌تر از این عدد معامله می‌شود. با توجه به تکمیل پولبک به قیمت 0.00002 دلار و همچنین شکل‌گیری کندل‌ها پایین‌تر از خط آبی رنگ میانگین متحرک 20 روزه (EMA20) به نظر می‌رسد همچنان تمایلات ریزشی بیشتر باشند.

ضمنا اندیکاتور RSI هم در فاز منفی قرار دارد که این هم یک نشانه برای ریزش قیمت محسوب می‌شود. در صورت ادامه روند ریزش ناحیه 0.000012 دلار می‌تواند به عنوان یک حمایت قوی عمل کند و مانع از ریزش قیمت شود. توجه داشته باشید تا زمانی که SHIBA پایین‌تر از خط روند نزولی قرار داشته باشد امیدواری‌ زیادی برای شروع رالی صعودی وجود ندارد.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIBA در تایم فریم 30m

ترید و نوسان گرفتن به صورت روزانه از بازار یکی از دلایل مهم علاقه افراد به بازار‌های مالی می‌باشد. این امکان در بازار کریپتو هم فراهم است و تریدرها می‌توانند از نوسانات بالای بازار رمزارزها در موقعیت‌های خرید و فروش به صورت اهرم‌دار بهره ببرند. البته این کار در صورتی امکان‌پذیر است که تسلط کافی به تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه داشته باشید.
جهت تعیین شرایط شیبا برای نوسان‌گیری تحلیل تکنیکال را در تایم فریم 30 دقیقه (30m) انجام می‌دهیم تا نوسانات بیشتری از بازار قابل مشاهده باشند.

 

تحلیل تکنیکال شیبا SHIBA در تایم فریم 30m

 

در این تایم فریم چنانچه شیبا موفق شود از سد مقاومتی 0.00001480 عبور کند شانس موفقیت برای پوزیشن‌های buy افزایش می‌یابد. حمایت مناسب در قیمت 0.00001450 و رسیدن کندل‌ها به بالای EMA20 باعث تقویت دیدگاه‌های صعودی در کوتاه مدت شده است. مقاومت 0.0000155 اولین سد بر این مسیر صعودی خواهد بود. اما در صورتی که طی 24 ساعت آینده این اتفاق رخ ندهد باز هم احتمال ادامه روند ریزشی وجود خواهد داشت و اولین حمایت 0.00001420 دلار می‌باشد.

 

سخن آخر

شرایط فاندامنتالی مناسب یا اصلاح قیمت عمیق برای خرید یک توکن الزامی هستند اما نمی‌توانند کافی باشند. توجه به شرایط تحلیل تکنیکال یک عامل بسیار مهم برای فعالیت در بازار است زیرا سبب می‌شود در دام نوسانات بازار گرفتار نشوید. در حال حاضر شیبا اصلاح قیمت عمیقی داشته وشرایط فاندامنتالی مناسبی هم دارد اما همچنان نشانه‌های آغاز روند صعودی در آن دیده نمی‌شود. چنانچه قصد خرید این توکن را دارید بهتر است رفتار قیمت در نواحی عنوان شده در تحلیل تکنیکال را دنبال کنید و پس از مشاهده واکنش مثبت نسبت به خرید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها