تحلیل تکنیکال یونی سواپ UNI؛ تاریخ ۱۸ تیر ۱۴۰۳

صرافی‌های غیرمتمرکز که با نام DEX شناخته می‌شوند یکی از نتایج توسعه فناوری بلاکچین می‌باشند. در این صرافی‌ها هیچ نهاد یا شخص ثالثی وجود ندارد و بدون واسطه می‌توانید معامله کنید. بنابراین خطر محدودیت و تحریم و… معامله‌گران را تهدید نمی‌کند و ضمنا برای استفاده از این صرافی‌ها نیازی به سپردن سرمایه خود در کیف پول‌های مربوط به صرافی ندارید. برای شروع تنها نیاز است که کیف پول شخصی خود را به صرافی متصل کنید.

یکی از شناخته شده‌ترین DEX‌ها صرافی یونی سواپ می‌باشد. رمزارز بومی این صرافی، یونی با نماد uni است که در بین فعالین بازار کریپتو کاملا شناخته شده به حساب می آید. امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۳ با تحلیل تکنیکال یونی سواپ در کنار شما هستیم تا به بررسی شرایط قیمتی این توکن بپردازیم. تحلیل تکنیکال uni کمک خواهد کرد روند قیمت این ارز را بررسی کرده و با شناخت محدوده‌های حمایت و مقاومت این توکن برای پیش‌آمدهای احتمالی آمادگی لازم را داشته باشیم.

در حال حاضر رمز ارز یونی با مارکت کپ 4.7 میلیارد دلاری در رتبه 21 بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد.

 

روند قیمت یونی سواپ UNI چگونه است؟

تحلیل تکنیکال به جهت شناخت روند قیمت یونی سواپ تا حد زیادی از خرید یا فروش این توکن در زمان اشتباه جلوگیری می‌کند. برای مثال خرید یک دارایی در انتهای یک روند صعودی یا میانه یک روند نزولی می‌تواند خسارت زیادی به سرمایه شما وارد کند. جهت اینکه بدانیم روند قیمت یونی سواپ uni چگونه است تحلیل تکنیکال این توکن را در تایم فریم روزانه 1D انجام می دهیم. برای پیشبرد تحلیل تکنیکال uni از نمودار سایت tradingview استفاده می‌کنیم.

 

روند قیمت یونی سواپ UNI چگونه است؟

 

قیمت رمزارز یونی پس از رسیدن به محدوده 12 دلار با مقاومت سنگینی مواجه شده و توانایی عبور از این ناحیه را نداشت. قیمت uni پس از چند برخورد ناموفق با محدوده 12 دلار و همزمان با ریزش سنگین بیت کوین، فاز نزولی گرفت و طی این ریزش حمایت استاتیک و مهم 9 دلار را هم از دست داد. شدت و حجم کندل‌های ریزشی به حدی بود که قیمت یونی بدون تکمیل پولبک به ناحیه ۹ دلار به حمایت بعدی خود در 7 دلار رسید.

از آجایی که 7 دلار یک حمایت قوی محسوب می‌شود سبب بازگشت قیمت یونی به سمت بالا شده و انتظار داریم تا قیمت ۹ دلار بالا برود. ادامه روند حرکت یونی بستگی به رفتار قیمت این توکن در ناحیه ۹ دلار دارد. در صورتی که به بالاتر از این ناحیه برسد و تثبیت داشته باشد می‌تواند تا 12 دلار نیز صعود داشته باشد اما در غیر این صورت روند ریزشی آن ادامه خواهد داشت و مهم‌ترین حمایت‌های قیمت یونی 7 و 5.5 دلار خواهند بود.

 

شرایط یونی سواپ برای نوسان‌گیری چگونه است؟

فعالیت برخی افراد در بازار ارز دیجیتال صرفا به قصد سرمایه گذاری بلند مدت نبوده و سعی دارند از نوسانات کوچک بازار هم بهره ببرند. اگر شما هم قصد این کار را دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از عملی کردن تصمیم خود به مباحث دانش تحلیل تکنیکال و مدیریت سرمایه مسلط شوید. جهت اینکه بدانیم شرایط یونی سواپ برای نوسان گیری چگونه است تحلیل تکنیکال uni را در تایم فریم 30 دقیقه انجام می‌دهیم.

 

شرایط یونی سواپ برای نوسان‌گیری چگونه است؟

 

روند کلی حرکت UNI در این تایم فریم نزولی است و همین امر باعث می‌شود شانس بیشتری را برای موفقیت پوزیشن‌های Sell قائل شویم. اما در حال حاضر ریسک ورود به معامله بالا می‌باشد. چنانچه قیمت یونی از 7.3 دلار پایین‌تر آمد ورود به پوزیشن فروش منطقی می‌باشد و در غیر این صورت منتظر رسیدن قیمت به 8.2 دلار و واکنش قیمت به این ناحیه می‌مانیم. بدیهی است عبور قیمتی یونی از ناحیه 8.2 دلار سبب خوشبینی به موقعیت‌های خرید می‌شود و رفته رفته از شدت روند نزولی می‌کاهد.

 

سخن آخر

به نظر می‌رسد که رمزارز یونی در حال طی یک مسیر نزولی می‌باشد اما طبیعتا این مسیر دارای فراز و فرود می‌باشد. توصیه داریم برای ورود یا خروج از بازار عجله نکنید و در دام این فراز و فرودها گرفتار نشوید. اگر قصد خرید این توکن را دارید بهتر است محدوده‌های مهم عنوان شده در تحلیل تکنیکال را مرور کنید و رفتار قیمت در این نواحی را زیرنظر بگیرید. پس از مشاهده تاییدیه در این نواحی می‌توانید تصمیم خود را عملی کنید. در صورتی که قصد بهره گیری از نوسانات کوچک بازار را دارید تمرکز خود را بیشتر معطوف به موقعیت‌های فروش کنید و منتظر واکنش قیمت در نواحی گفته شده بمانید.

مطالب مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها